کتابمنابع لاتین

بهترین نمایشنامه های جهان

در این مقاله می خواهیم چند تا از بهترین نمایشنامه های مدرن جهان را معرفی کنیم . آثاری که شما درصورت تمایل برای دریافت آن ها به هر دو صورت کتاب الکترونیک و یا نسخه چاپی می توانید از مجموعه ما درخواست کنید .

1)نمایشنامه “Life and Other Inconveniences” اثر “Kristian Higgins”

“اما لندن” هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که سر و کارش با مادربزرگش “ژنویو لندن” گره بخورد . این پیرزن شاهوار که از اهالی “استوک” بود ، از ثروتمندان انگلستان بود ، اما این چیزی نبود که او را از بی‌رحمانه‌ترین اتفاقات مانند “ناپدید شدن پسر جوانش” و به دنبال آنمرگ نابهنگام شوهرش” نجات دهد . اما “ژنویو” از خاکستر این همه اندوه برخاست و یک امپراتوری مدرن ساخت که در سراسر جهان مورد احترام بود . در دانلود رایگان بهترین نمایشنامه های جهان از این کتاب الهامات فراوانی گرفته شده است .

2)نمایشنامه “Macbeth” اثر “William Shakespeare”

در سال 1603 میلادی ، “جیمز ششم” اسكاتلندی تاج و تخت انگلیس را تصاحب کرد و تبدیل به جیمز اول انگلستان شد . لندن با علاقه به همه چیز اسکاتلندی زنده بود و شکسپیر برای ادامه مطالب به تاریخ اسکاتلند روی آورد . او دورنمایی از خشونت و داستان خیانتگران که با تحریک جادوگران و ساحران انجام میگیرد را پیدا کرد و اعتقاد جیمز را به ارتباط بین خیانت و جادوگری به نگارش درآورد . نمایشنامه “مکبث” جزو بهترین نمایشنامه های شکسپیر می باشد و بهترین نمایشنامه های مونولوگ براساس این نمایشنامه طراحی شده اند .

3)نمایشنامه “Romeo and Juliet” اثر “William Shakespeare”

“ویلیام شکسپیر” در نمایشنامه “رومئو و ژولیت” دنیای خشنی می‌سازد که در آن دو جوان عاشق یکدیگر می‌شوند . آیا خانواده های این دو جوان مخالف ازدواجشان هستند ؟ خیر ، ماجرا هرگز به این سادگی نیست بلکه دو خانواده “مونتاگس” و “کاپولتز” (خانواده های این دو جوان) درگیر یک دشمنی خونین هستند . در این محیط پر از مرگ و خشونت ، جنبش عشق در اولین نگاه به اتحاد نهایی عاشقان در مرگ اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد و با این حال ، این نمایش در یک دنیای فوق‌العاده به یک داستان اصیل عشق جوان تبدیل شده‌است . این اثر جزو بهترین نمایشنامه های عاشقانه جهان است .

4)نمایشنامه “Death of a Salesman” اثر “Arthur Miller”

از زمانی که نمایشنامه “Death of a Salesman” اولین بار در سال ۱۹۴۹ بر روی پرده تئاتر رفت ، این کتاب به عنوان نقطه عطف تئاتر آمریکایی شناخته می شود . این نمایشنامه در مورد “ویلی لومن“، فروشنده ورشکسته ای است که در حال حاضر با لبخند زدن امرار معاش می‌کند . آرتور میلر قهرمان تراژیک را به عنوان مردی تعریف کرد که رویای او بطور غیرقابل تصوری خطرناک و غیرقانونی است . او یک شخصیت به ما داده‌است که نام آن به نمادی برای بزرگواری و شکوه تبدیل شده‌است . و نمایشی که در آن بیانی حماسی از طنز و درد، وعده و زیان، او را بین چهار دیوار اتاق یک زندگی آمریکایی را می فشارد . این اثر علاوه بر آنکه یکی از بهترین نمایشنامه های کمدی جهان است ، اقتباسی از دانلود بهترین نمایشنامه های کوتاه جهان می باشد .

5)نمایشنامه “The Weight of Ink” اثر “Rachel Kadish”

کتاب “The Weight of Ink” داستان درهم‌آمیخته از ذهن دو زن روشنفکر و برجسته است : یکی “Ester Velasquez” مهاجری از آمستردام که کاتب یک خاخام کور است و درست تا قبل از آنکه طاعون به شهر برسد در سمتش باقی مانده است و دیگری “Helen Watt” مورخی بیمار که به تاریخ یهودیت علاقه فراوانی دارد . هنگامی که “هلن وات” توسط یک دانش‌آموز سابق احضار می شود تا یک انبار از اسناد قرن هفدهم یهودیت را کشف کند ، او برای کمک بهآرون لوی” ، یک دانشجوی فارغ‌التحصیل آمریکا که برای هلن بسیار جذاب است ، کشف را آغاز می کند . این اثر جزو بهترین نمایشنامه های مونولوگ جهان می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا