کتابمنابع لاتین

بهترین کتاب های تاریخی

در این مقاله قصد داریم به معرفی کتاب های تاریخی بپردازیم . کتاب هایی که برای علاقمندان به تاریخ بسیار جالب و سودمند است و تاریخ را در قالب یک داستان یا روایت بیان می کند .

1)کتاب “Elizabeth I” نوشته “Helen Castor”

این کتاب نشان می‌دهد که چگونه سلطنت نمادین ملکه انگلستان با ناامنی شدید و مخاطره آمیز شکل گرفتناامنی که هر دو موضوع واقعیت سیاسی و روانشناسی شخصی ملکه را شامل می شد . الیزابت از تربیت متزلزلش به دست یک پدر ظالم و دمدمی مزاج رنج می برد و جلوس پرمخاطره وی پس از مرگ پدرش به بخش مذهبی که وضع او را خراب کرده بود و عدم ازدواج با آن تهدید می‌کرد . اما با روبرو شدن با دشمنان خود با شخصیت مردمی مرموز ، آخرین و بزرگ‌ترین پادشاه خاندان تئودور ، ملکه بی‌باک و نترس می‌شد . این کتاب در لیست بهترین کتاب های تاریخی جهان قرار گرفته است .

2)کتاب “King Leopold’s Ghost” نوشته “Adam Hochschild”

در دهه ۱۸۸۰ میلادی ، هنگامی که قدرت‌های اروپایی در حال کنده‌کاری و استعمار آفریقا بودند ، شاهلئوپولد دوم” قلمرو وسیع و گسترده‌ خودر را از بلژیک تا اطراف رودخانه کنگو کشید . او غارت و نسل کشی گسترده ای انجام داد ، لاستیک را غارت کرد، مردم خود را اذیت کرد و در نهایت جمعیت خود را تا ده میلیون نفر کاهش داد . در حالی که به گونه زیرکانه ای به پرورش معروف خود به عنوان یک اقدام بشر دوستانه بزرگ ادامه داد . این کتاب جزو کتابهای تاریخی نایاب می باشد و از بهترین کتاب های فلسفی نیز به شمار می رود .

3)کتاب “The Last Tsar” نوشته ” Edvard Radzinsky”

“Edvard Radzinsky” نمایشنامه نویس و تاریخ دان روسی ، برخلاف بسیاری از تاریخدانان دیگر ، برای ایجاد یک پرتره جذاب از سلطنت تزار روس و گزارش دقیقه به دقیقه از آخرین روزهای وحشتناک او ، هرگز از منابع دیگر استفاده نکرد و تمام متن این کتاب ، چکیده از ذهن خود نویسنده است و کوچکترینن تقلیدی از منابع تاریخی دیگر در این کتاب مشاهده نمی شود . این کتاب که جزو پرفروش ترین کتاب های سال 2018 به شمار می رود ، از بهترین کتاب های قرن 21 می باشد .

4)کتاب “Operation Thunderbolt” نوشته “Saul David”

در روز ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۶ میلادی ، یک پرواز ایر فرانس که از تل‌آویو به مقصد پاریس از فرودگاه بلند شد ، توسط گروهی از تروریست‌های عرب و آلمانی ربوده شد که خواستار آزادی ۵۳ تروریست اسیر در تل آویو بودند. این هواپیما مجبور شد به سمت “انتبه” در کشور اوگاندا منحرف شود که تحت سلطنت و فرمانروایی “عیدی امین” فرمانروای قاتل و خونریز این کشور بود و هیچ علاقه ای به مداخله در امور خارجی نداشت . این کتاب به شرح این قضیه و اتفاقاتی که در پی داشت می پردازد . کتاب “Operation Thunderbolt” تا مدت ها حق چاپ و نشر نداشت یک دانلود کتاب تاریخی ممنوعه به شمار می رفت .

5)کتاب “Hitler” نوشته “Ian Kershaw”

کتاب زندگینامه هیتلر نوشته “یان کرشاو” هم اکنون در یک جلد به صورت مختصر نوشته شده است و به شرح زندگینامه دقیق “آدولف هیتلر” رهبر حزب نازی می پردازد . این کتاب شامل دو بخش است . بخش اول زندگی هیتلر از سال 1889 تا 1936 را بازگو می کند و بخش دوم به شرح همکاری “هیتلر” و “هابریس” در سالهای 1936 تا 1945 در خلال جمگ جهانی دوم می پردازد . این کتاب به عنوان یکی از آثار ماندگار در مورد جنگ جهانی دوم در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در میان تازه های کتاب تاریخی ، بهترین کتاب سال 97 در ایران شد .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا