کتابمنابع لاتین

بهترین کتاب های داستان کوتاه خارجی

در این مقاله می خواهیم بهترین داستان های کوتاه خارجی را معرفی کنیم . کتاب هایی که هم مطالعه آن ها خالی از لطف نیست و از طرفی یک هدیه شیک و البته سودمند برای عزیزانتان خواهد بود . شما کتاب های معرفی شده در زیر و حتی کتاب هایی که خودتان در نظر دارید را می توانید به هر دو صورت نسخه چاپی و کتاب الکترونیک از مجموعه ما درخواست کنید و در کمترین زمان تحویل بگیرید .

1)کتاب “The Golden Goose” نوشته “Grim Brothers”

در روزگاری هیزم شکنی با همسر و سه پسرش زندگی می‌کرد . دو پسر بزرگتر دانا و قوی قد بودند و والدینشان همیشه آن‌ها را تحسین می کردند اما پسر کوچکتر ، ضعیف و ساده‌لوح بود . خانواده‌اش مدام می گفتند که بدرد هیچ کاری نمی‌خورد و حتی اسمش را به ندرت صدا می‌زدند و بجای آن ، “دامی” صدایش می کردند ، به معنی ابله و ساده لوح . ماجرای این سه برادر و اتفاقی که در ادامه برای پسر کوچکتر می افتد ، این کتاب را به یک کتاب داستان کوتاه جالب تبدیل کرده است .

2)کتاب “The Three Sillies” نوشته “Steven Kellogg”

کتاب “the three sillies” یا “سه نادان” ، کتاب داستانی آموزنده و جالب از چند داستان‌ سنتی کشور انگلیس می باشد . با اینکه درون مایه این داستان تا حدودی غم انگیز است اما لحن طنزگونه این کتاب حقیقتا شما را می خنداند . ماجرای کتاب حول مردی است که عاشق یک دختر نادانی میشود . دختری که از قضا والدینش نیز نادان هستند . مرد در پی اتفاقی به این فکر می افتد که به دنبال سه نفر برود که از دختر مورد علاقه اش و پدر و مادر او دختر نادان تر باشند تا اگر این سه نفر را یافت مجددا برگردد . مرد بسیار زود آن سه نفر را می یابد . ماجرای این کتاب بقدری جالب و خواندنی است که یک داستان کوتاه رادیویی در رادیوی انگلستان براساس ماجرای این کتاب ساخته و پخش شد .

3)کتاب “Olalla” نوشته “Robert Louis Stevenson”

کتاب داستان “Olalla” نوشته “Robert Louis Stevenson” ماجرای عشق عجیب و البته هراسناک یک سرباز از ارتش اسکاتلند است که میان راز مخوف یک خانواده‌ ی عجیب گیر می افتد . داستان رعب انگیز “Olalla” نقل قولی از یک سرباز بی نام و نشان است . او که در یکی از بیمارستان های کشور اسپانیا بستری شده است تا زخم هایش بهبود یابند . روزی دکترش به او پیشنهاد می‌دهد که مدتی را درکنار خانواده ای جمعیت بومی همان منطقه زندگی کند و او نیز می پذیرد اما این خانواده برای پذیرفتن او شرطی می گذارند و آن این است که سرباز زیادی به آنها نزدیک نشود و هرگز با آن‌ها احساس صمیمیت نکند . سرباز نیز می پذیرد اما طولی نمی کشد که عاشق دختر این خانواده که “Olalla” نام دارد می شود و همین سرآغاز این داستان زیبای آمیخته با ترس و وحشت می شود .این کتاب که تا حدی یک داستان کوتاه سیاسی نیز به شمار می رود ، علاقمندان زیادی در سراسر دنیا را به خود جلب کرد و یک داستان تمثیلی کوتاه محسوب می شود.

4)کتاب “An Afternoon in the Park” نوشته “Alexandra Day”

کتاب “An afternoon in the park نوشته “Alexandra Day” مجموعه‌ای است از چند داستان کوتاه جالب و خواندنی خارجی که تاکنون به زبان های زیادی در سراسر دنیا ترجمه شده است . داستان‌های این کتاب به شرح اتفاقاتی می پردازند که شاید روزانه برای همگی ما رخ میدهند ، ولی افراد معدودی به آنها اهمیت می دهند و مانند نویسندگان این داستان‌ها به آن‌ها توجه نمی کنند . داستان های این کتاب تا مدت زیادی در کشور های اروپایی برای کودکان خوانده می شد زیرا علاوه بر زیبایی لفظ و محتوا ، بسیار آموزنده هستند . این کتاب داستان کوتاه مفهومی جزو پرفروش ترین کتاب های داستان کوتاه به شمار می رود .

5)کتاب “Donna Amalia” نوشته “Elsa Morante”

کتاب “Amali” نوشته “Elsa Morante” سه داستان زیبا و آموزنده به نام‌های “مادربزرگ” ، “بازی پنهانی” و “بانو آمالیا‌” را در خود جای است که هر سه داستان ، ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیت‌پردازی و داستان نویسی نویسنده را به خوبی نشان می دهد . شخصیت های زنانه‌ و لطیفی که نویسنده در داستان‌های خود در این کتاب شرح می دهد ، از غربال ذهن و اندیشه ی زنانه‌ و ظریف او عبور می کند و داستان هایی زیبا را به وجود می آورد . این کتاب که حاوی سه داستان کوتاه ادبی می باشد ، جزو بهترین کتاب داستان های کوتاه خارجی قرار گرفته است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا