کتابمنابع لاتین

بهترین کتاب های فلسفی

در ادامه معرفی کتاب های مفید برای مطالعه به کتاب های فلسفی رسیدیم و در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کتاب های فلسفی آشنا کنیم :

1)کتاب “A History of Western Philosophy” نوشته “Bertrand Russell”

کتابتاریخ فلسفه غرب” نوشته “برتراند راسل” کتابی جامع، آموزنده و آشکار است که از زمان اولین انتشار آن در سال ۱۹۴۵، همچنان جایگاه خود را به عنوان یک کتاب فلسفی مفید حفظ کرده‌است. این داستان توسط کسی نوشته شده است که خود به عنوان یک فیلسوف تلقی می‌شود . این کتاب بهترین کتاب تاریخ فلسفه است .

2)کتاب “Sophie’s World” نوشته “Jostein Gaarder”

چاپ بیش از بیست میلیون نسخه برای یک کتاب با موضوع فلسفی یک رکورد محسوب می شود . این رمان به دنبال سرنوشتدختر ۱۴ ساله نروژی به نام “Sophie Admundsen” نوشته شده است . سرنوشتی که در هاله‌ای از سوالات گیج‌کننده است. این کتاب یک مقدمه عالی برای کشف برخی از بزرگ‌ترین سوالات پرسیده شده به عنوان اساس فلسفه در طول تاریخ غرب است . اگر بگوییم این کتاب بهترین کتاب فلسفه ذهن است ، اغراق نکرده ایم .

3)کتاب “Meditations” نوشته “Marcus Aurelius”

“مارکوس آورلیوس” امپراتور روم، تجارب خود را در دوره امپراطوری روم و در طول زندگی خود به عنوان یک جنگجو در این کتاب زیبا نوشت. او در این کتاب فلسفه تاریخ تعهد را به فضیلت برتر از لذت، آرامش بالای شادی، و شاید مهم‌تر از همه، جستجوی صلح درونی در مواجهه با دنیای آشفته نشان می‌دهد . کتاب “Meditations” برای زندگی روزمره بسیار عملی است و شاید به همین دلیل برای معرفی بهترین کتاب های خودشناسی همواره نامی از این کتاب در میان است .

4)کتاب “Critique of Pure Reason” نوشته “Emmanuel Kant”

کانت” دوتا از بزرگ‌ترین مکاتب فکری مخالف اندیشه یعنی “تفکر عقلانی” ودانش تجربی” را گرد هم می‌آورد. او در این کتاب استدلالات انسانی را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای ایجاد توهم و تجزیه به شرح دادناجزای اصلی آن می پردازد . در میان کتاب های پایه فلسفه آثار “کانت” یک سر و گردن بالاتر از سایرین قرار می گیرند .

5)کتاب “Essays” نوشته “Michel De Montaigne”

مونتنی” فیلسوف فرانسوی دوره رنسانس بود که برای ادغام داستان‌های تصادفی با بینش فکری این کتاب را نوشت . او کتاب essais خود را منتشر کرد که بسیار مشهور شد و تقویت این مقاله به عنوان یک ژانر ادبی ادامه یافت .این کتاب شاید در میان بهترین کتابهای فلسفی عرفانی قرار نگیرد اما برای معرفی کتاب های خواندنی بی انصافی است اگر نامی از این اثر درخشان “مونتنی” نیاوریم .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا