کتابمنابع لاتین

بهترین کتاب های مهندسی پلیمر

رشته مهندسی پلیمر یکی از نوپاترین مهندسی های جهان است که اخیرا چه در ایران و چه در خارج از ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است . ما در اینجا به معرفی بهترین منابع مهندسی پلیمر میپردازیم :

1)”Principles of polymer engineering” تالیف “N G McCrum و C B Bucknall و C P Buckley”

این متن ویژگی‌های ساختاری پلاستیک ها، لاستیک‌ها و کامپوزیت پلیمری را نشان می‌دهد و توضیح می‌دهد که چگونه این مواد مهم به محصولات مفید تبدیل می‌شوند . اصول مهندسی و روش‌های طراحی با یک روش کاملا واضح و دقیق مطابقت دارند، که با محاسبات مدل انتخاب‌شده با دقت نشان‌داده شده‌است، این کتاب همچنین مثال‌های کاری متعدد و مشکلات این کار را نشان می دهد . با هدف تحصیل دانشجویان دوره لیسانس و دانشجویان کارشناسی‌ارشد رشته مهندسی پلیمر ، این کتاب با چند فصل باز می‌شود که نشان می‌دهد چرا پلاستیک و لاستیک‌های دیگر ویژگی‌های متمایزی دارند و چگونه آن‌ها تحت‌تاثیر دما، نرخ کرنش و عوامل دیگر قرار می‌گیرند .

2)”Polymer Engineering Science and Viscoelasticity: An Introduction” تالیف “Hal F Brinson و L Catherine Brinson”

این کتاب یک مکانیک کوانتومی و دیدگاه مواد در مورد پلیمرها را ارایه می‌دهد : مکانیسم‌های فیزیکی در ورای فرایندهای تغییر شکل پلیمر . مقدمه مواد در مکانیک بنیادی عبارت است از ارایه یک اساس مستمر برای خوانندگان از همه رشته‌ها. مقدمه مواد روی پایه شیمیایی و مولکولی پلیمرها نیز گنجانده شده‌است که برای درک پاسخ ترمومکانیک ضروری است . این متن، خواص ویسکوالاستیک پولیمرهای از جمله مدل‌سازی سازمانی ، روش‌های تجربی، پاسخ حرارتی و تحلیل شکست را پوشش می‌دهد . این کتاب می تواند منبع خوبی برای علاقمندان به مهندسی پلیمر باشد .

3) “printing on polymers” تالیف “Joanna Izdebska و Sabu Thomas”

این کتاب اولین مرجع معتبر است که مهم‌ترین تحولات در زمینه چاپ پلیمر، کامپوزیت، نانوکامپوزیت و ژل ها را پوشش می‌دهد . این کتاب به بررسی وضعیت فعلی – هنر و چالش‌های جدید در فرمول‌بندی پیوندها ، فعال‌سازی سطحی سطوح پلیمر و روش‌های مختلف چاپ می‌پردازد . این کتاب مهندسین و دانشمندان را مجهز به ابزار مورد نیاز برای انتخاب روش صحیح، ارزیابی کیفیت نتیجه، کاهش هزینه‌ها و حفظ ارتباط با مقررات و نگرانی‌های محیطی می‌کند . این کتاب جز بهترین کتاب در زمینه مهندسی پلیمر می کند .

4)”Polymer Process Engineering” تالیف “R Griskey”4

پلیمرها در همه جا حاضر و فراگیر در صنعت، علوم و فن‌آوری است. این مولکول‌های بزرگ نه تنها ازنظر محصولات از قبیل پلاستیک‌ها، فیلم‌ها، فیبرها، چسب، و پوشش نیز اهمیت زیادی دارند بلکه در بسیاری از صنایع مهم (هوافضا، الکترونیک، خودرو، پزشکی، پزشکی و غیره)نیز به کار می روند . بیش از نیمی از شیمی دان‌ها و مهندسین شیمی که در آمریکا فارغ‌التحصیل می‌شوند در صنایع پلیمر کار می‌کنند . اگر افراد حرفه‌ای که با پلیمر در صنایع دیگر کار می‌کنند، به حساب بیایند، تعداد کلی بیشتر از این می‌شود . واضح است که دانش و درک پلیمرها برای هر مهندس یا دانشمندی که فعالیت‌های حرفه‌ای آن‌ها را با این درشت مولکول ها درگیر می‌کند، ضروری است . این کتاب نیز در لیست بهترین کتاب های مهندسی پلیمر قرار دارد .

5)”Polymer Reaction Engineering” ویرایش “Jose Asua”

پلیمرها نمونه‌ای از محصولات هستند که در آن ها ویژگی‌های محصول نهایی عمدتا در طول تولیددر رآکتور تعیین می‌شوند . بنابراین درک فرآیندهایی که در رآکتور پلیمریزاسیون رخ می‌دهد برای دستیابی به تولید موثر، سازگار، ایمن و سازگار با محیط‌زیست مواد پلیمری حیاتی است. مهندسی پلیمر ارتباط بین اصول کینتیک پلیمریزاسیون و ریزساختار پلیمر که در رآکتور به دست آمده‌است را فراهم می‌کند . این اثر ، از غنی ترین و سودمند ترین منابع مهندسی پلیمر به شمار می آید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا