کتابمنابع لاتین

تئوری انتخاب

کتاب تئوری انتخاب از دکتر ویلیام گلاسر جزو پرفروش ترین کتابها می باشد . آزادی شخصی ، متن اصلی تمام چیزهایی است که در روانشناسی جدید توسط ویلیام گلاسر آموزش داده می‌شود .

تئوری انتخاب روان‌شناسی بیان می‌کند که:

  • تمامی آنچه که انجام می دهیم رفتار های ما هستند .
  • تقریبا همه رفتارها انتخاب می‌شوند. .
  • ما به وسیله ژن های خود هدایت می شویم تا پنج نیاز اساسی را ارضا کنیم: بقا، عشق و تعلق داشتن، قدرت، آزادی و سرگرمی.
  • ما فقط می‌توانیم نیازهای خود را با تطبیق دادن تصاویر در دنیای کیفیت مان برآورده کنیم. این تصاویر رفتار ما را تحریک می‌کنند.
  • در عمل، مهم‌ترین نیاز، عشق و تعلق داشتن است که به معنای نزدیکی و پیوستگی با افرادی است که ما به آن اهمیت می‌دهیم،این نیاز یک پیش‌نیاز برای برآورده کردن تمام نیازها است.

تئوری انتخاب روانشناسی، با هفت عادت مراقبت، جایگزین روانشناسی کنترل خارجی و هفت عادت مرگبار می‌شود . علم روان‌شناسی می گوید که کنترل خارجی در حال حاضر تقریبا در همه افراد جهان وجود دارد ، پدیده ای که مخرب روابط و سلامت روانی است. زمانی که از آن استفاده می‌شود، توانایی یک یا هر دو برای یافتن رضایت در این رابطه را از بین می‌برد و منجر به قطع ارتباط بین یکدیگر خواهد شد . این قطع ارتباط ریشه تقریبا تمام مشکلات انسانی مانند بیماری ذهنی، اعتیاد به مواد مخدر، خشونت، جنایت، شکست در مدرسه و حتی سو استفاده از همسر است.

تئوری انتخاب بر 10 اصل زیر بنا شده است :

1)تنها کسی که می توانیم رفتار او را کنترل کنیم خودمان است .

2)تنها چیزی که ما می‌توانیم به یک فرد دیگر بدهیم اطلاعات است.

3)همه مشکلات روانی و طولانی‌مدت مشکلات مربوط به روابط هستند .

4)آنچه در گذشته اتفاق افتاد اهمیتی ندارد ، همه چیز به آنچه که امروز هستیم مربوط است ، اما ما تنها می‌توانیم نیازهای اساسی خود را در حال حاضر برآورده کنیم و برنامه‌ریزی کنیم که آن‌ها را در آینده ارضا کنیم.

5)ما تنها می‌توانیم نیازهای خود را با واقع کردن تصاویر در دنیای کیفیت مان ارضا کنیم .

6)مشکلات روابط ، همیشه بخشی از زندگی کنونی ماست .

7)تمام آنچه که انجام می دهیم ، رفتارهای ما هستند .

8)مجموعه تمامی رفتارهای ما رفتار نهایی ما را نشان می دهد که از چهار جز تشکیل شده‌است: بازیگری، تفکر، احساس و فیزیولوژی.

9)رفتار کلی ما انتخاب می‌شود، اما ما فقط کنترل مستقیم بر اجزای عمل و تفکر داریم. ما فقط می‌توانیم احساسات و فیزیولوژی خودمان را به طور غیر مستقیم و از طریق نحوه انتخاب و فکر کردن کنترل کنیم.

10)رفتار کلی ما توسط افعال ما تعیین می‌شوند و از جانب قسمتی که شناخته‌شده‌ترین رفتار است، نامگذاری می‌شوند.

با توجه به اینکه هیچ اثر ترجمه ای ، مانند محصول اصلی نمی شود ، مجموعه ما امکانی را فراهم کرده است که شما می توانید به صورت های کتاب صوتی تئوری انتخاب ، خرید کتاب تئوری انتخاب ، دانلود صوتی تئوری انتخاب و حتی بخش هایی از جملات کتاب تئوری انتخاب به صورت لاتین دست پیدا کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا