اخبار

تازه ترین نوآوری ها در زمینه دندانپزشکی

در جدیدترین کنگره سالانه فناوری های دندانپزشکی که در موناکو برگزار شد ، نمایندگانی از 10 کشور جهان در آن حضور یافتند تا از جدیدترین ابزار دندانپزشکی رونمایی کنند .

ما در اینجا به معرفی آخرین اخبار دندانپزشکی و نیز نوآوری های دندانپزشکی می پردازیم :

1)پرتونگاری رنگی

این دستگاه که ساخت یک شرکت دانمارکی است ، می تواند از درون دهان به صورت رنگی تصویر برداری کرده و همزمان داده ها ر ا به هر کامپیوتر خانگی منتقل کند . کارشناسان صنعت دندانپزشکی می گویند این دستگاه می تواند دندان های فرد بیمار را با شفافیت و وضوح بیشتری به دندانپزشک نشان دهد .

یکی از فعالان در زمینه فناوری های دندانپزشکی می گوید : “مزیت این دستگاه جدید ، ارائه عکس های رنگی با کیفیت بالا و واضح است که دندانپزشک را یاری می کند مشکلات دندان بیمار را به خوبی به او توضیح دهد و فرد بیمار قادر است مشکلات دهان و دندان های خود را به وضوح ببیند و توضیحات دندانپزشک را راحتتر بفهمد .

2)پرینتر سه بعدی برای قالبگیری دندان

امروزه چاپگرهای سه بعدی به ما این امکان را می دهد که اشیا و وسایل را هرچه بهتر و دقیق تر بسازیم . این فناوری در صنعت دندانپزشکی نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است .

یک شرکت آمریکایی چاپگری سه بعدی برای قالبگیری دندان ساخته است . این چاپگر ، به کمک چند لایه رزین مصنوعی می تواند از دهان ، فک و دندان قالبی کامل بسازد . این دستگاه ضریب خطای ساخت قالب را کمتر کرده و به دندانپزشکان این امکان را داده است که با سرعت و دقت بیشتری قالب هایی از این دست بسازند .

3)رادیولوژی جزء به جزء

این دستگاه توسط یک شرکت ایتالیایی ساخته شده است . این فناوری می تواند با کیفیت بالا تصویربرداری کند و بیماری های گوناگون دهان و دندان را تشخیص دهد . مدیر شرکت سازنده این دستگاه می گوید : با استفاده از این دستگاه در هنگام رادیولوژی وضعیت بیمار بسیار راحت است . همچنین این دستگاه به نسبت مدل های قبلی ، اشعه ایکس کمتری ساطع می کند و با استفاده از فناوری های سه بعدی می توان فک و دندان را از زوایای مختلفی بررسی کرد تا هنگام جراحی ، احتمال خطا به کمترین حد برسد.

همچنین این دستگاه امکانی را فراهم کرده است که دندانپزشک در صورت لزوم ، بخش استخوانی دهان را از بخش عضلانی آن به طور کامل جدا کند و بصورت جداگانه مورد بررسی قرار دهد .

4)لیزر جایگزین فرز دندانپزشکی

فرزهای قدیمی در بسیاری از بیماران ترس و نگرانی ایجاد می کرد اما اکنون این فرزها جای خود را به دستگاه های لیزر داده اند . یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید تازه های پزشکی و دندانپزشکی کشور اسلوونی ، دستگاه لیزری ساخته است که به نسبت مدل های پیشین آن ، دقیقتر ، انعطاف پذیرتر و سبکتر است . نکته جالب در مورد این دستگاه این است که با استفاده از این مدل ، دمای درون دهان بیمار افزایش نمی یابد و درنتیجه باعث می شود که فرد بیمار درد کمتری بکشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا