دانشگاه

تحصیل در استرالیا

به جرئت می توان گفت استرالیا از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل می باشد . دانشگاه های خوب و سطح بالا ، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای ادامه تحصیلات آکادمیک تبدیل کرده است . کشوری که نه تنها از ایران ، بلکه از سرتاسر جهان پذیرای دانشجویان مهاجر می باشد . ارائه خدمات شهروندی فوق العاده ، وجود فرصت شغلی عالی برای تمام رشته ها و همچنین آب و هوای مناسب تمایل برای مهاجرت به این کشور را دوچندان کرده است . ما در اینجا به شرح شرایط تحصیل در استرالیا می پردازیم :

تحصیل در کالج

این شرایط فوق العاده ای برای دانش آموزان ارائه می دهد و متقاضیانی که سال نهم خود را به اتمام رسانده اند، به آسانی می توانند وارد کالج های استرالیا شوند. این مدارس با دادن خدمات آموزشی عالی به دانش آموزان، به پرورش نیروی کار حرفه ای و ماهر می پردازند . نکته قابل توجه این است که در این کالج ها به جز تحصیل، دانش آموزان استعداد یابی می شوند تا مشخص شود که استعدادهای آن ها بیشتر در کدام زمینه ها است . در استرالیا کالج های خصوصی و دولتی وجود دارد که طبیعتا کالج های خصوصی خدمات آموزشی بهتر و مناسبتری را ارائه می دهند .هزینه تحصیل در کالج های این کشور سالیانه بین 17 الی 26 هزار دلار استرالیا است و سن تحصیل در این کالج ها نیز از 15 تا 18 سال می باشد .

مقطع کارشناسی

از جمله دانشگاه های مطرح در استرالیا  می توان به دانشگاه های وسترین با رتبه 89 درمیان دانشگاه های جهان ، دانشگاه سیدنی و البته دانشگاه موناش ملبورن اشاره کرد . برای تحصیل در کارشناسی توصیه می کنیم دیپلم 12 ساله و همه ریز نمرات را به همراه داشته باشید . توجه داشته باشید که حداقل معدل مجاز شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی 15 می باشد . شایان ذکر است هزینه تحصیل در استرالیا بطور معمول سالیانه بین 21 الی 32 هزار دلار استرالیا خرج دارد .

مقطع کارشناسی ارشد

به جرئت می توان گفت این کشور بهترین کشور برای مهندسان است. متقاضیان تحصیل در استرالیا با پذیرش در دانشگاه های استرالیا، می توانند شغل خود را تضمین نموده و آینده ای درخشان برای خود رقم بزنند . برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر و نیز معدل مقطع کارشناسی 15.5 به بالا الزامی است .  دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا برای مقطع کارشناسی ارشد بعد از بررسی شرایط و داشتن آمادگی لازم در خود می توانند برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا درخواست خود را به دانشگاه مقصد ارسال کنند . تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور معمولا سالی 26 الی 34 هزار دلار استرالیا هزینه دارد .

مقطع دکتری

شما برای تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری به ریز نمرات مقطع کارشناسی و نیز کارشناسی ارشد (با ترجمه) نیاز دارید . اگر سابقه تحصیلی درخشانی دارید احتمال پذیرش شما در دانشگاه های استرالیا در مقطع دکتری افزایش می یابد . جا دارد بگوییم در صورت پذیرش در مقطع دکتری در این کشور به شما اجازه داده می شود هفته ای 30 ساعت کار کنید ، اینگونه خرج مقداری از هزینه تحصیل خود را نیز در می آورید . و در پایان بگوییم که برای هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری سالیانه بین 27 تا 37 هزار دلار استرالیا می باشد. .

در پایان شاین ذکر است تحصیل در استرالیا بدون ایلتس غیرممکن است و شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی به ایلتس نمره 6 ، مقطع کارشناسی ارشد به ایلتس نمره 6.5 و مقطع دکتری به ایلتس نمره 7 نیاز دارید .

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا