دانشگاه

تحصیل در اسپانیا

اعزام دانشجو به اسپانیا

در سالهای اخیر کشور اسپانیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای دانشجویان خارجی و بین المللی شده است . عواملی همچون “طبیعت زیبا ” ، “آب و هوای مطبوع و دلپذیر” ، “شرایط اقتصادی مناسب” ، “پایین بودن هزینه تحصیل در اسپانیا” و البته “آسان بودن شرایط اقامت بعد از تحصیل در اسپانیا” سالانه افراد زیادی را از ایران و دیگر کشورهای جهان به این کشور می کشاند . اما آنچه که تحصیل در اسپانیا یا ایتالیا را بیشتر محبوب می کند ، مزایایی است که دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی خود می دهند . شرایط سنی تحصیل در اسپانیا نیز محدودیت چندانی ندارد . عوامل دیگری همچون اعتبار دانشگاه های این کشور در سطج جهانی و البته اینکه بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایران است ، معایب تحصیل در اسپانیا را به حداقل می رساند .

تحصیل در مقطع لیسانس

تحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس معمولا ۴ ساله به طول می انجامد . یکی از معایب تحصیل در اسپانیا این است که در مقطع لیسانس رشته های بسیار کمی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و می توان گفت تقریبا تمامی رشته ها در این مقطع به زبان اسپانیولی ارائه می شود . ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان اسپانیولی به هنگام درخواست پذیرش در یکی از دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع لیسانس الزامی است . هرچند درصورتیکه زبان اسپانیولی بلد نباشید ، میتوانید در ابتدای تحصیل خود در مقطع لیسانس در این کشور یک دوره آموزش زبان اسپانیایی بردارید اما بهتر است که ابتدا مدرک زبان اسپانیولی را کسب کرده و سپس اقدامات لازم برای تحصیل در اسپانیا را انجام دهید به آن دلیل که برداشتن دوره زبان اسپانیولی در کشور اسپانیا معمولا سفارت این کشور را برای دادن ویزای تحصیلی به دانشجو متقاعد نمی کند و با پذیرش در یک مقطع تحصیلی در مدارس یا دانشگاه های این کشور ، خیلی راحت تر و آسان تر می توانید از سفارت اسپانیا ، ویزای تحصیلی دریافت کنید . تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع لیسانس سالانه 1800 تا 3000 یورو هزینه دارد البته چنانچه مدرک زبان اسپانیایی نداشته باشید ، 2000 یورو برای گذراندن دوره زبان اسپانیایی در این کشور به این مبلغ اضافه می شود .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسپانیا معمولا 1 الی 2 سال طول می کشد . عاملی که بیشتر دانشجویان را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسپانیا ترغیب می کند ، این است که در این مقطع دیگر رشته ها تنها به زبان اسپانیایی تدریس نمی شوند و تقریبا تمامی رشته ها هر دو زبان اسپانیایی و انگلیسی را دارند . مزیت دیگر تحصیل در اسپانیا در مقطع فوق لیسانس این است که پس از پایان این مقطع و کسب مدرک فوق لیسانس خود ، می توانید بصورت پیوسته و بدون دادن آزمون ورودی وارد مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور شوید . دانشجویان فوق لیسانس در دانشگاه های اسپانیا می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و به ازای هرساعت حقوقی بین 9 الی 11 یورو کسب کنند که با توجه به شهریه های پایین دانشگاه های اسپانیا ، دانشجو تنها با همین درآمد حاصل از کار خویش ، می تواند از پس هزینه تحصیل خود بربیاید . تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع فوق لیسانس 3000 تا 4000 یورو در سال هزینه می طلبد .

تحصیل در مقطع دکتری

گرفتن مدرک دکتری در اسپانیا حدود 5 سال به طول می انجامد . تحصیل در مقطع دکتری در کشور اسپانیا رایگان است و علاوه برا این ، برای دانشجویانی که سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند ، امکان بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد . در مقطع دکتری دانشگاه های اسپانیا نیز تقریبا تمامی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شود . دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع دکتری مشغول به تحصیل اند می توانند 30 ساعت در هفته کار کنند و حقوق دریافتی آنان نیز به ازای هر ساعت کار از 10 تا 13 یورو متغیر است . فردی که مدرک دکتری خود را از یکی از دانشگاه های کشور اسپانیا دریافت کند ، شانس بالایی برای جذب در بازار کار و نظام اقتصادی این کشور خواهد داشت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا