دانشگاه

تحصیل در روسیه

مشاوره تحصیل در روسیه

با توجه به شرایط مناسب کشور روسیه و از آنجا که گرفتن ویزای این کشور تقریبا راحت است ، هرساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام می کنند . در این میان ، دو رشته دندانپزشکی و پزشکی در کشور روسیه به نسبت سایر رشته ها متقاضیان بیشتری دارد و حتی از ایران نیز افراد زیادی برای تحصیل در این رشته ها به دانشگاه های روسیه درخواست می دهند . کشور روسیه نزدیک به 50 دانشگاه و بیش از 500 موسسه آموزش عالی دارد و در دانشگاه های این کشور به هر دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود . پس برای تقاضای تحصیل در این کشور باید مدرکی به دانشگاه مقصد ارائه دهید که نشان دهد شما به یکی از این دو زبان تسلط دارید . پس تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان عملا غیزممکن است .

تحصیل در مقطع کارشناسی

گرفتن مدرک کارشناسی در روسیه حدود ۴ سال به طول می انجامد . کسانی که می خواهند برای مقطع کارشناسی در دانشگاه های روسیه تحصیل کنند ، باید مدرک دیپلم خود به همراه معدل و ریزنمرات را به دانشگاه مقصد ارائه دهند . شرایط تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم بسیار مناسب و آسان است . هم اکنون بیش از 9 دانشگاه روسیه در لیست 500 دانشگاه برتر جهان جای دارند . متقاضیان تحصیل در روسیه پس از بررسی مدارک توسط دانشگاه مقصد و احراز صلاحیت می توانند برای گرفتن ویزای تحصیلی روسیه اقدامات لازم را انجام دهند . هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های روسیه بین 2900 تا 3600 دلار در سال متغیر است که البته این مبلغ برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی بیشتر می شود و گاها تا 5000 دلار در سال می رسد . البته این عدد متعلق به هزینه تحصیل در روسیه 2018 می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

از آنجا که هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه به نسبت سایر کشورها پایینتر است و همچنین به دلیل مناسب بودن شرایط زندگی در این کشور ، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی کشور روسیه را برای ادامه دادن تحصیلات آکادمیک بر می گزینند . اخذ مدرک فوق لیسانس در کشور روسیه 2 سال زمان می برد . دانشجو برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس در یکی از دانشگاه های کشور روسیه ، باید مدرک لیسانس خود به همراه ریزنمراتش را به دانشگاه مقصد ارائه دهد . معدل لازم برای تحصیل در روسیه در مقطع فوق لیسانس 15 است . تحصیل در روسیه در مقطع فوق لیسانس بین 4000 تا 5000 دلار در سال هزینه بر میدارد که باز هم برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی این مبلغ به 4500 تا 6000 دلار در سال می رسد . به دو دلیل عمده دانشجویان بین المللی برای مقطع فوق لیسانس خود کشور روسیه را بر می گزینند :

  1. از آنجا که دانشگاه های روسیه در تمامی دنیا معتبر هستند ، با تحصیل در دانشگاه های روسیه شانس پذیرش در برترین دانشگاه های دنیا برای مقطع دکتری افزایش می یابد .
  2. پس ازتحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های روسیه ، دانشجو به راحتی می تواند برای مقطع دکتری خود نیز در دانشگاه های این کشور پذیرش شود و شانس بیشتری نسبت به کسانی که فوق لیسانس خود را از دانشگاه های کشور دیگری گرفته است دارد .

تحصیل در مقطع دکتری

حداقل معدل برای تحصیل در روسیه در مقطع فوق لیسانس باید 16 باشد تا شما بتوانید برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور درخواست دهید . اخذ مدرک دکتری در کشور روسیه 5 سال به طول می انجامد که این مدت شامل یک سال مطالعه دوره ارشد و 4 سال تحصیل در رشته دکتری می باشد . پس از گرفتن مدرک دکتری در دانشگاه های روسیه ، شما می توانید به راحتی وارد نظام اقتصادی این کشور شوید . طبق آخرین آمار هزینه تحصیل در روسیه 2019 در مقطع دکتری از 5500 تا 7000 دلار در سال می باشد  .

شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

با داشتن آیتم های زیر شما می توانید در دانشگاه های روسیه بورسیه شوید :

  1. داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس از یکی از دانشگاه های معتبر
  2. داشتن یک یا چند مقاله یا کتاب درخشان
  3. توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین
  4. داشتن مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 7

هزینه زندگی در روسیه

زندگی در روسیه کم هزینه تر از  سایر کشور های اروپایی می باشد . بطوریکه هزینه های اسکان ، غذا ، حمل و نقل ، لوازم مورد نیازی برای تحصیل و بیمه سرجمع مبلغی بین 400 تا 600 دلار در ماه می طلبد .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا