دانشگاه

تحصیل در فرانسه

مشاوره تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه هر سال بیشتر از 20 درصد از بودجه ملی را صرف امور آموزشی می کند و همواره تمرکز بسیاری برروی کیفیت آموزش مدارس و موسسات آموزش عالی و همچنین مدارک داده شده در این مراکز دارد . کشور فرانسه به دلایل متعددی نظیر آب و هوای مناسب ، بالا بودن امکانات رفاهی ، وجود برترین دانشگاه های دنیا و اعتبار مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های این کشور در سراسر جهان ، هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور را به خود جذب می کند .شرایط سنی تحصیل در فرانسه نیز محدودیت چندانی ندارد و متقاضی از هر مقطعی می تواند برای تحصیل در این کشور درخواست دهد . از سوی دیگر ، تحصیل در کشور فرانسه رایگان بوده و در دانشگاه های این کشور به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی تدریس می شود و تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است . هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان خارجی و بین المللی بسیار پایینتر از سایر کشورهای اروپایی است و همین عامل نیز تقاضا برای تحصیل در فرانسه را مضاعف می کند .

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم امکان پذیر بوده و پس از ارسال مدارک دیپلم خود به همراه معدل و ریزنمرات می توانید برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش دهید . گرفتن مدرک لیسانس در کشور فرانسه 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از طی کردن 6 نیمسال و  کمتر از 200 واحد درسی می توانند مدرک لیسانس خود را دریافت کنند . در مقطع لیسانس دانشگاه های این کشور بیشتر رشته ها به زبان فرانسوی ارائه می شود و از این رو دانشجویان باید حداقل مدرک B2 زبان فرانسه را داشته باشند تا در دانشگاه های این کشور پذیرش شوند . طبق آخرین آمار شرایط تحصیل در فرانسه 2019 تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های فرانسه حدود 2000 تا 3000 یورو در سال هزینه دارد و دانشجویان مقطع کارشناسی در فرانسه می توانند تا 21 ساعت در هفته می کار کنند و به ازای هر ساعت کار حدود 8 یورو دریافت کند . با این وجود دانشجو می تواند تا 600 یورو در سال درآمد کسب کند و مقداری از هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه را خود جبران کند .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

در دانشگاه های کشور فرانسه پس از اتمام تحصیلات در مقطع لیسانس ، دو مقطع تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس ارائه میشود . در مقطع اول که “مستمر ۱” نام دارد ، دانشگاه بیشتر به فعالیت های تئوری می پردازد و دانشجویان پس از گذراندن دو ترم و تعدادی واحد درسی ، از 45 تا 60 روز کارآموزی دارند . در مقطع دوم یا “مستمر ۲” دانشگاه برای دانشجویان بیشتر برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی دارد و دانشجویان این مقطع ، فقط در یک نیمسال تعدادی واحد درسی پاس کرده و از نیمسال دوم تا ۵ الی ۶ ماه به کارآموزی و انجام پروژه های تحقیقاتی تخصصی خود مشغول می شود . در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو می تواند تا 25 ساعت در هفته کار کرده و تا 700 دلار در ماه دریافت کند و مقداری از هزینه های خود را پوشش دهد . براساس آمار شرایط تحصیل در فرانسه 2018 تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور فرانسه سالانه بین 3500 تا 5000 یورو هزینه دارد .

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در دانشگاه های فرانسه برای مقطع دکتری نه تنها رایگان است ، بلکه به نوعی یک شغل محسوب می شود و دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور فرانسه ، از دولت این کشور حقوق ماهیانه دریافت می کنند . ویزای دانشجویان مقطع دکتری در این کشور دیگر ویزای تحصیلی نبوده و به نوعی ویزای شغلی به حساب می آید . دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های فرانسه ماهانه نزدیک به 2000 یورو حقوق دارند که 14درصد آن برای مالیات کسر شده و مابقی آن به دانشجو اعطا می دهد . گرفتن مدرک دکتری در دانشگاه های کشور فرانسه کمتر از 4 سال طول می کشد که صرفا امور تحقیقاتی و کارهای پژوهشی را شامل می شود . دانشجویی که مدرک دکتری خود را از یکی از دانشگاه های کشور فرانسه دریافت کند ، شانس بالایی برای دریافت اقامت این کشور و ورود به نظام اقتصادی کشور فرانسه خواهد داشت .

هزینه تحصیل در فرانسه 2019

زندگی در کشور فرانسه حداقل 600 یورو در ماه هزینه دارد . ولی دولت این کشور برای دانشجویانی که در فرانسه به تحصیل مشغولند ، امتیازاتی نظیر خوابگاه و غذای رایگان درنظر گرفته است که این هزینه را کاهش میدهد و گاها به زیر 200 یورو می رساند .شهریه دانشگاه های کشور فرانسه برای دانشجویان خارجی در تمامی رشته ها از 2000 تا 5000 یورو در سال متغیر است که البته رشته ها دندانپزشکی و پزشکی هزینه بیشتری را می طلبند . دانشجویان خارجی که در دانشگاه های کشور فرانسه تحصیل می کنند ،  می توانند هفته ای 20 ساعت کار کنند تا مقداری از هزینه های خود را جبران کنند . از آنجا که تحصیل در کشور فرانسه برای دانشجویان خارجی تقریبا پر هزینه است ، بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند برای مقطع دکتری خود به این کشور بروند تا نه تنها هزینه کمتری برایشان داشته باشد ، بلکه حقوق ماهیانه نیز دریافت کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا