دانشگاه

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند 2019

کشور فنلاند امروزه به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل تبدیل شده است . این کشور یکی از کارآمدترین نظام های آموزشی دنیا را در اختیار دارد بطوریکه سال 2013میلادی ، سیستم آموزشی فنلاند بهترین و کارآمد سیستم آموزشی در میان تمام کشورهای جهان معرفی شد . دانشگاه های این کشور نیز در سراسر دنیا اعتبار دارند و 6 دانشگاه فنلاند در میان 350 دانشگاه برتر جهان قرار دارند . به استثنای مقطع کارشناسی که در آن رشته ها به زبان فنلاندی و سوئدی تدریس می شود ، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بیش از 300 رشته در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند . همه این عوامل و آسان بودن شرایط تحصیل در فنلاند باعث شده است که امروزه کشور فنلاند به یکی از مقاصد مهم و پرطرفدار برای دانشجویان خارجی و بین المللی تبدیل شود به طوریکه بیش از 12000 دانشجو از بیش از 100 کشور دنیا ، امروزه در دانشگاه های کشور فنلاند مشغول به ادامه دادن تحصیلات آکادمیک خود می باشند .

تحصیل در فنلاند در مقطع لیسانس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند با آزمون ورودی انجام می گیرد . تحصیل در کشور فنلاند در مقطع لیسانس اغلب به زبان فنلاندی می باشد و رشته هایی نیز به هر دو زبان فنلاندی و سوئدی ارائه می شوند از این رو فرد متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور فنلاند ، قبل از ورود به دانشگاه های این کشور ، باید مدرکی ارائه دهد که نشان دهد وی بر زبان فنلاندی و یا سوئدی(درصورتیکه رشته موردنظرش به زبان سوئدی نیز ارائه شود) تسلط دارد و امکان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان وجود ندارد . تحصیل در دانشگاه های فنلاند در مقطع کارشناسی 3 یا 4 سال طول می کشد و برای دانشجویان خارجی و بین المللی بین 7 تا 11هزار یورو در سال شهریه دارد .

تحصیل در فنلاند در مقطع فوق لیسانس

گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور فنلاند دو سال به طول می انجامد . در این مقطع رشته ها علاوه بر زبان فنلاندی ، به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند نیازی به یادگیری زبان سخت فنلاندی نیست و با ارائه مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 6.5 و یا تافل معادل آن ، می توانید برای پذیرش در دانشگاه های این کشور درخواست دهید . طبق قوانین دانشگاه های کشور فنلاند ، دانشجوهای خارجی و بین المللی و مخصوصا افراد غیراروپایی برای تحصیل در این دانشگاه ها باید شهریه پرداخت کنند که مبلغی حدود 8 تا 12 هزار یورو در سال می باشد . شایان ذکر است که برای تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد حداقل معدل مقطع کارشناسی شما باید 15 باشد و درصورتیکه معدل مقطع کارشناسی خود از 15 پایینتر است ، قید تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند را بزنید !

تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا

گرفتن مدرک دکتری در کشور فنلاند 3 الی 4 سال به طول می انجامد . در مقطع دکتری نیز رشته ها به هر دو زبان فنلاندی و همچنین انگلیسی تدریس می شوند و در صورت داشتن مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 7 و یا تافل معادل آن می توانید برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های فنلاند درخواست دهید . پذیرش شما در مقطع دکتری در دانشگاه های فنلاند منوط به داشتن مدرک فوق لیسانس مرتبط با معدل حداقل 16 و همچنین داشتن یک مقاله یا پروپوزال درخشان و قوی می باشد . یکی از مزایای تحصیل در کشور فنلاند در مقطع دکتری این است که هزینه تحصیل در فنلاند در این مقطع صفر می باشد و تحصیل در دانشگاه های فنلاند در مقطع دکتری برای دانشجویان داخلی و بین المللی اعم از اروپایی و یا غیر اروپایی رایگان می باشد . برخلاف تحصیل در نروژ که در تمامی مقاطع برای دانشجویان داخلی و خارجی رایگان بود ، تحصیل رایگان در فنلاند فقط در مقطع دکتری امکان پذیر می باشد .

شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند

زندگی در فنلاند همانند سایر کشورهای اروپایی و مخصوصا کشورهای حوزه اسکاندیناوی ، هزینه های نه چندان کمی در بر دارد . از این رو دانشگاه های فنلاند به دانشجویان خود و مخصوصا دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی اعطا می کنند . بورسیه تحصیلی فنلاند با توجه به شرایط معیشتی دانشجو و البته رزومه تحصیلی وی متغیر است اما در هر صورت ، به اندازه ای است که فرد بتواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را بدهد و با خیالی آسوده و آرام به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این کشور بپردازد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا