دانشگاه

دانشگاه برکلی

معرفی و تاریخچه

دانشگاه برکلی که با نام دانشگاه کالیفرنیا برکلی (university of california, berkeley) نیز شناخته می شود ، یکی از دانشگاه های دولتی کشور آمریکا است که در سال 1868 در قسمت شرقی خلیج سانفرانسیسکو در شهر برکلی از شهرهای ایالت کالیفرنیا تاسیس شد . این دانشگاه به افتخار “جرج برکلی” به این نام مشهور شد . برکلی رهبر اعتراضات دانشجویان آن زمان برعلیه جنگ ویتنام بود . دانشگاه برکلی قدیم ترین دانشگاه در سیستم دانشگاهی ایالت کالیفرنیا می باشد .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

درخشش دانشگاه کالیفرنیا هیچ گاه در سطح دانشگاه هاروارد ، دانشگاه استنفورد و حتی دانشگاه آکسفورد نبوده است اما از آنجا که این دانشگاه در زمینه های بسیاری ، در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارد ، تحصیل در این دانشگاه از بهترین امتیازات علمی و پژوهشی می باشد . از این رو هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای پذیرش در دانشگاه برکلی درخواست می دهند . طبق آخرین آمار نظام های رتبه بندی در سال 2019 ، موسسه “شانگهای” این دانشگاه را سومین دانشگاه برتر دنیا معرفی کرد . موسسات “QS” و “تایمز” نیز به ترتیب رتبه های 27 و 11 را به این دانشگاه دادند .

دانش آموختگان برجسته

افراد بزرگی در سطح جهانی از دانشگاه برکلی فارغ التحصیل شده اند . شرکت های فراوانی نظیر “اپل” ، “اینتل” ، “گوگل” ، “یوتیوب” و … همواره دارای افرادی در کادر ارشد خود بوده اند که از فارغ التحصیلان دانشگاه برکلی بوده اند . از دیگر چهره های سرشناس این دانشگاه میتوان به “کریستیانا رومر” استاد علم اقتصاد ، “جنیفر گرنهولم” نخستین زن فرماندار میشیگان ، “اریک اشمیت” رئیس اجرایی گوگل و البته “دکتر مصطفی چمران” معاون رئیس جمهور و وزیر دفاع سابق کشور عزیزمان اشاره کرد .

دانشکده ها و کالج ها

طبق آمار سایت دانشگاه برکلی کالیفرنیا این دانشگاه هم اکنون 14 کالج و دانشکده دارد که شامل : “دانشکده حقوق” ، “دانشکده رفاه اجتماعی” ، “دانشکده اطلاعات” ، “دانشکده بینایی سنجی” ، “دانشکده بازرگانی Hass” ، “دانشکده بهداشت عمومی” ، “دانشکده سیاست عمومی گلدمن” ، “دانشکده تحصیلات تکمیلی روزنامه نگاری” ، “دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزش” ، “کالج فنی و مهندسی” ، “کالج ادبیات و علوم” ، “کالج شیمی” ، “کالج منابع طبیعی” و “کالج طراحی محیط زیست” می باشد .

شرایط پذیرش در دانشگاه برکلی

برای درخواست پذیرش در دانشگاه برکلی باید مدارک زیر را برای دانشگاه ارسال کنید :

  1. هزینه درخواست (حدود 75دلار)
  2. کسب امتیاز حداقل 2100 در آزمون SAT و امتیاز حداقل 30 در آزمون ACT
  3. مدارک تحصیلی مقطع پیشین به همراه معدل و ریزنمرات
  4. نوشتن انگیزه نامه
  5. کسب حداقل نمرات موردنیاز در آزمون های زبان TOFEL و IELTS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا