دانشگاه

دانشگاه جانز هاپکینز

معرفی و تاریخچه

دانشگاه جانز هاپکینز (johns hopkins university) که عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه پژوهشی در ایالات متحده آمریکا را با خود به همراه دارد ، در سال 1873م با کمک 7میلیون دلاری جانز هاپکینز در شهر بالتیمور از شهرهای ایالت مریلند کشور آمریکا تاسیس شد و سه سال بعد در سال 1876 میلادی شروع به کار کرد . کمک مالی جانز هاپکینز که بیش از نیمی از آن صرف ساختن بیمارستانی در این دانشگاه شد ، در آن زمان بزرگترین کمک بشردوستانه تاریخ بشریت شد . بودجه پژوهشی دانشگاه جانز هاپکینز سالانه مرز 2 میلیارد دلار را رد می کند و این رقم هنگفت این دانشگاه را در صدر لیست دانشگاه های پژوهشی جهان قرار می دهد .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

دانشگاه جانز هاپکینز با این که این دانشگاه تاکنون نتوانسته است خود را به سطح دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد برساند ، اما این دانشگاه که همچنان اولین و برترین دانشگاه تحقیقاتی در ایالات متحده آمریکا و حتی دنیاست ، توسط سازمان “بنیاد ملی علوم آمریکا” بیش از 40 سال متوالی در رتبه نخست سرمایه گذاری های علمی کشور آمریکا قرار گرفته است . براساس آخرین آمار موسسات رتبه بندی دانشگاه های دنیا ، موسسه “تایمز” این دانشگاه را دوازدهمین دانشگاه برتر دنیا معرفی کرده است . موسسه “QS” نیز دانشگاه جانز هاپکینز را در رتبه 21م دنیا و 12م کشور آمریکا پس از دانشگاه برکلی ، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کرنل را قرار داد .

دانشگاه جانز هاپکینز دانشآموختگان برجسته

تاکنون بیش از 40 نفر از برندگان جایزه نوبل ، 9 جایزه پولیتزر و 20 جایزه لسکر از دانشجویان ، فارغ التحصیلان و اساتید این دانشگاه بوده اند . از میان سرشناس ترین افرادی که در دانشگاه جانز هاپکینز درس خوانده اند نیز می توان به “ایزاک بلیتزر” خبرنگار و مجری تلویزیونی معروف ، “توماس ویلسون” سیاستمدار فقید ایالات متحده آمریکا و “وودرو ویلسون” رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا اشاره کرد .

دانشکده های دانشگاه جانز هاپکینز

رشته های دانشگاه جانز هاپکینز بسیار متنوع هستند اما بطور کلی این دانشگاه در پردیس خود 8 دانشکده دارد :

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده پرستاری
  3. دانشکده علوم و هنر کریگر
  4. دانشکده مهندس وایتینگ
  5. دانشکده بازرگانی
  6. دانشکده عالی مطالعات بین المللی
  7. دانشکده علوم تربیتی
  8. دانشکده بهداشت بلومبرگ

اپلای دانشگاه جانز هاپکینز

دانشگاه جانز هاپکینز یکی از گزینشی ترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکاست و پذیرش دانشگاه جانز هاپکینز بسیار سخت است اما اگر شرایط خود را مناسب می دانید ، بد نیست که شانس خود را برای تحصیل در تحقیقاتی ترین دانشگاه جهان و یکی از معتبرترین دانشگاه ها در سراسر دنیا امتحان کنید . مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه جانز هاپکینز شامل موارد زیر است :

  1. هزینه بررسی درخواست (حدود 80 دلار)
  2. مدارک مقطع پیشین به همراه معدل و ریزنمرات
  3. انگیزه نامه
  4. توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین
  5. مدرکی دال بر تمکن مالی برای تحصیل در این دانشگاه
  6. مدرک تافل زبان با نمره حداقل 100 یا آیلتس با نمره حداقل 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا