دانشگاه

دانشگاه ماساچوست

دانشگاه ماساچوست کجاست ؟

دانشگاه ماساچوست که یکی از دانشگاه های دولتی کشور آمریکا می باشد ، در شهر امهرست در گستره ای به مساحت نزدیک به 650 واقع شده است و از این رو یکی از وسیع ترین دانشگاه های دنیا است . شهر امهرست نیز در ایالت ماساچوست یکی از بزرگترین ایالات آمریکا قرار دارد . مناسب بودن آب و هوای ماساچوست سالها پیش مسئولان مربوطه را به این فکر انداخت که ساختن دانشگاه در این ایالت ، سالهای بعد می تواند از تمامی ایالات دانشجویان زیادی را جذب خود کند . اما امروزه کمبریج ماساچوست فراتر از ایالات متحده رفته است و هرساله از سراسر دنیا دانشجویان زیادی را می پذیرد . با جذب دانشجویان نخبه از نقطه به نقطه دنیا ، طولی نکشید که دانشگاه ماساچوست از دانشگاه استنفورد  و دانشگاه هاروارد پیشی گرفت و امروزه طبق نظام های رتبه بندی زیادی ، این دانشگاه برترین دانشگاه دنیا قلمداد می شود .

ساختار دانشگاه ماساچوست

این دانشگاه شامل دانشکده های “کشاورزی” ، “پرستاری” ، “آموزش” ، “مهندسی” ، “مدیریت” ، “اطلاعات و علوم کامپیوتر” ، “علوم طبیعت” ، “علوم رفتاری و اجتماعی” ، “سلامت عمومی و علوم سلامت” و “علوم انسانی و رفتارهای زیبا” می باشد . نکته قابل توجه اینکه این دانشگاه دانشکده های “حقوق” و “پزشکی” ندارد .

یک هیات امنا بر این دانشگاه نظارت می کنند . هیات کنونی 43 عضو دارد که هر 5 سال یکبار گزینش می شوند . همچنین این هیات همواره شامل 25عضو است که به صورت دائمی انتخاب شده و در صورت تمایل خود ، تا 75 سالگی می توانند عضو این هیات باقی بمانند .

فارغ التحصیلان دانشگاه ماساچوست

نوابغ بسیاری در سراسر دنیا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که از میان آنها می توان به کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل،علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه پیشین و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی ایران، بن برنانک رییس سابق فدرال رزرو ، ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا و … اشاره کرد . همچنین تا سال 2016 ، ۵۲ برنده مدل ملی علوم در آمریکا،۸۵ برنده جایزه نوبل، ۳۴ فضانورد ، 62 برنده جایزه پولیتزر و … از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند .

شرایط پذیرش در دانشگاه ماساچوست

مدارک مورد نیاز برای درخواست اخذ پذیرش در دانشگاه ماساچوست شامل : “هزینه درخواست(تقریبا 80 دلار) ، “بیانیه شخصی” ، “مدارک مقاطع پیشین به همراه ریزنمرات” ، “حداقل دو توصیه‌نامه” و “نمرات قابل قبول در آزمون‌های زبان ” می باشد که پس ازبررسی توسط دانشگاه ، اجازه شرکت در آزمون های گزینشی به شما داده می شود .

متقاضیان اخذ پذیرش در این دانشگاه باید علاوه بر معدل بالا در مقاطع پیشین ، در دو آزمون گزینشی دانشگاه به نام های “ACT” و “SAT”  حدنصاب لازم را کسب کنند . در “ACT” آمادگی متقاضی برای ورود دانشگاه های ایالتی کشور آمریکا سنجیده می شود . این آزمون در چهار حوزه ریاضی،خوانش،علوم و البته زبان انگلیسی برگزار می شود . آزمون “SAT” نیز سه زمینه ریاضی،خوانش و انشا را دربر می گیرد و بوسیله آن مهارت های فکری و تحلیلی متقاضیان سنجیده می شود . شایان ذکر است که متقاضیان ورود به دانشگاه ماساچوست باید در حوزه ریاضی نمره “عالی” کسب کرده باشند .

هزینه تحصیل در دانشگاه ماساچوست

در سال 2013 ، هزینه دانشگاه ماساچوست در مقطع لیسانس به طور کلی 41500 دلار و هزینه های سالانه 53000 دلار برآورد شد. درحالیکه 59 درصد دانشجویان این دانشگاه از کمک های مالی بصورت وام های دانشجویی بهره می بردند . این دانشگاه از 48 ایالت داخلی آمریکا و 120 کشور خارجی دانشجو پذیرفته است .نکته قابل توجه این است که 98 درصد این دانشجویان این در دبیرستان جزو 5 دانش آموز برتر کلاس بوده اند …

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا