دانشگاه

دانشگاه واشنگتن

معرفی و تاریخچه

دانشگاه واشنگتن که یکی از دانشگاه های دولتی کشور آمریکا می باشد ، در سال 1861میلادی در شهر “سیاتل” از شهرهای ایالت واشنگتن در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد . شهر سیاتل به علت قرار داشتن دو شرکت “آمازون” و “گوکل” در این شهر در سراسر دنیا مشهور شده است . دانشگاه واشنگتن که قدیمی ترین و بزرگترین شرکت در غرب کشور آمریکا به شمار می آید ، علاوه بر شهر سیاتل که مرکز این دانشگاه به شمار می آید ، در شهر های “باتل” و “تاکوما” دو شهر مجاور سیاتل در ایالت واشنگتن نیز شعبه دارد .

رنکینگ دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن یکی از برترین دانشگاه های آمریکا به شمار می آید که هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای پذیرش در دانشگاه واشنگتن درخواست می دهند . طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2019 ، موسسه “QS” رتبه پنجاهم و موسسه “تایمز” رتبه بیست چهارم برترین دانشگاه های دنیا را به این دانشگاه اختصاص دادند .

دانشگاه واشنگتن دانشآموختگان برجسته

افراد سرشناس و مشهور زیادی در این دانشگاه تحصیل کرده اند که از میان آن ها می توان افرادی همچون “بروس لی” رزمی کار و بازیگر مشهور فیلم های اکشن ، دکتر “استنلی لاو” دانشمند آمریکایی و فضانورد ناسا ، “آنا کی” خواننده معروف آمریکایی و “ادوارد ویلیام فلتن” پروفسور آمریکایی را نام برد .

دانشکده های دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن دانشکده های بسیار زیادی دارد و تقریبا دانشجو در هر رشته ای که بخواهد می تواند در دانشگاه واشنگتن تحصیلات آکادمیک خود را ادامه دهد . دامنه انتخاب رشته های دانشگاه واشنگتن بسیار گسترده بوده و این دانشگاه از این حیث رکورد دار است . دانشگاه واشنگتن به طور کلی شامل 16 دانشکده و کالج به شرح زیر می باشد :

  1. دانشکده علم اطلاعات
  2. دانشکده حقوق
  3. دانشکده علوم اجتماعی
  4. دانشکده دارو
  5. دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر
  6. کالج محیط زیست
  7. دانشکده آبزبان و علوم شیلات
  8. دانشکده سلامت عمومی
  9. دانشکده پزشکی
  10. دانشکده دندانپزشکی
  11. دانشکده سیاست و حکومت
  12. دانشکده مطالعات بین الملل
  13. دانشکده اقیانوس شناسی
  14. کالج مهندسی
  15. کالج علوم و هنر
  16. کالج آموزش و تحصیلات

اپلای دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن از معدود دانشگاه های کشور آمریکاست که برای پذیرش دانشجویان خود ، نیازی به توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین دانشجو ندارد . البته که گزینشی بودن این دانشگاه تحصیل در دانشگاه واشنگتن را اندکی سخت کرده است . با این حال مدارک مورد نیاز دانشجو برای اپلای دانشگاه واشنگتن شامل موارد زیر است :

  • مدارک مقطع پیشین با ریزنمرات
  • انگیزه نامه
  • مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 6 و یا تافل با نمره حداقل 75
  • هزینه درخواست (75 دلار)

بورسیه دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن با توجه به پشتوانه مالی بسیار قویی که دارد ، هرساله بسیاری از دانشجویان خود علی الخصوص دانشجویان بین المللی و خارجی خود را بورسیه می کند . این کمک هزینه مالی شامل تمام هزینه های تحصیل اعم از شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی ، هزینه لوازم تحصیل و … و نیز تمام هزینه های زندگی اعم از اسکان ، خوراک ، حمل و نقل ، بیمه ، هزینه های شخصی و … می باشد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا