دانشگاه

دانشگاه پنسیلوانیا

معرفی و تاریخچه

دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1740 میلادی در شهر فیلادلفیا از شهرهای ایالت پنسیلوانیا تاسیس شد . این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و البته معتبرترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و حتی جهان است . و از نظر قدمت ، چهارمین دانشگاه کشور آمریکا می باشد . دانشگاه پنسیلوانیا نیز جزو 8 دانشگاه عضو “آیوی لیگ” است و همین عامل نیز به این دانشگاه اعتبار دوچندانی بخشیده است . این دانشگاه را با دانشگاه پن استیت پنسیلوانیا اشتباه نگیرید . دانشگاه پن استیت دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می باشد و هرگز به درجه اعتبار و درخشش این دانشگاه نمی رسد .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

دانشگاه پنسیلوانیا با تمام درخشش و اعتبار هرگز نتوانسته است موفقیت های دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد را کسب کند و به نوعی همواره زیر سایه این دو دانشگاه بوده است . اما از این دانشگاه نیز همواره به عنوان یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و حتی جهان نام برده می شود . براساس آخرین امتیازات موسسات رتبه بندی دانشگاه های جهان ، موسسه “تایمز” رتبه 14م و موسسه “QS” رتبه 18م برترین دانشگاه های دنیا را به دانشگاه پنسیلوانیا داده اند . در سال 2012 این دانشگاه پنجمین دانشگاه برتر پژوهشی و تحقیقاتی در دنیا شد .

دانشگاه پنسیلوانیا دانشآموختگان برجسته

دانشگاه پنسیلوانیا در زمینه کسب جوایز جهانی نظیر نوبل به اندازه دانشگاه میشیگان و دانشگاه کرنل پرافتخار است . تا سال 2017 ، بیش از 12 نفر از برندگان جایزه نوبل در زمینه های مختلف ، از اساتید ، دانشجویان ، فارغ التحصیلان و محققان این دانشگاه بوده اند . از میان سرشناس ترین افرادی که در این دانشگاه درس خوانده اند می توان “الن ریو” بیزینس من موفق جهان ، “ویلیام هانری هریسون” نهمین رئیس جمهور آمریکا و البته “دونالد ترامپ” رئیس جمهور کنونی آمریکا را نام برد . استاد “نادر انقطاع” استاد ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا می باشد .

دانشکده ها

رشته های دانشگاه پنسیلوانیا بسیار گسترده است و دامنه انتخاب رشته برای دانشجویانی که می خواهند در این دانشگاه به ادامه دادن تحصیلات آکادمیک خود بپردازند ، بسیار وسیع است . دانشگاه پنسیلوانیا به طور کلی 12 دانشکده دارد که شامل : “دانشکده تجارت” ، “دانشکده علوم سیاسی” ، “دانشکده دامپزشکی” ، “دانشکده پزشکی” ، “دانشکده پرستاری” ، “دانشکده حقوق” ، “دانشکده آموزش” ، “دانشکده طراحی و نقشه کشی” ، “دانشکده ارتباطات” ، “دانشکده هنر و علوم” ، “دانشکده مهندسی” و “دانشکده دندانپزشکی” می باشد .

اپلای دانشگاه پنسیلوانیا

مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه پنسیلوانیا شامل موارد زیر می شود :

  1. مدرک مقطع پیشین به همراه معدل و ریزنمرات
  2. مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 6.5 یا تافل با نمره حداقل 100
  3. انگیزه نامه
  4. توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین
  5. هزینه درخواست

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا