دانشگاه

دانشگاه کرنل

معرفی و تاریخچه

دانشگاه کرنل در سال 1865 میلادی بدست دولت فدرال ایالات متحده آمریکا در بخش “ایست هیل” شهر “ایتاکا” از شهرهای ایالت “نیویورک” تاسیس شد . “اندرو دیکسون وایت” و “عزرا کرنل” از پیشگامان تاسیس این دانشگاه بودند . دانشگاه کرنل یکی از دانشگاه های عضو آیوی لیگ می باشد . دانشگاه های عضو آیوی لیگ در آمریکا و حتی جهان شهرت و اعتبار بالایی دارند و تحصیل در دانشگاه کرنل مانند سایر دانشگاه های عضو آیوی لیگ می تواند به کلی سرنوشت شغلی و تحصیلی دانشجو را بهبود بخشد .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

با اینکه دانشگاه کرنل بخاطر عضویت در آیوی لیگ اعتبار قابل توجهی در ایالات متحده آمریکا و حتی کل دنیا دارد ، اما هیچگاه نتوانسته است درخشش دانشگاه استنفورد و یا شهرت دانشگاه هاروارد را کسب کند . با این حال این دانشگاه همواره در میان برترین دانشگاه های دنیا بوده و در سالهای اخیر رقابت تناتنگی با دانشگاه های درجه یک ایالات متحده آمریکا نظیر دانشگاه میشیگان و دانشگاه پنسیلوانیا داشته است . در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در سال 2019 ، دانشگاه کرنل در موسسه رتبه بندی “QS” رتبه 16م و در موسسه “تایمز” رتبه 19م را از آن خود کرد .

دانش آموختگان برجسته

در سطح جهانی افراد برجسته زیادی در دانشگاه کرنل درس خوانده و فارغ التحصیل شده اند که از معروف ترین آنها میتوان به “ماریا گارسیا منوکال” رئیس جمهور کوبا ، “کریستوفر ریو” بازیگر محبوب فیلم سوپرمن ، “آیرین روزنفلد” مدیرعامل اجرایی گروه کرفت فودز اشاره کرد . تا سال 2019 ، بیش از 40 نفر از برندگان جایزه نوبل در زمینه های مختلف از دانشجویان ، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه کرنل بوده اند .

دانشکده ها

رشته های دانشگاه کرنل بسیار متنوع بوده و دامنه انتخاب برای دانشجویان بسیار گسترده است . با این حال دانشگاه کرنل به طور کلی شامل 10 دانشکده “پزشکی” ، “مدیریت” ، “حقوق” ، هتل داری” ، “روابط صنعتی و نیروی کار” ، “علوم” ، “مهندسی” ، “اکولوژی انسانی” ، “هنر و معماری” و “کشاورزی” می باشد .

اپلای دانشگاه کرنل

با توجه به امکانات و البته سطح علمی و اعتبار این دانشگاه ، پذیرش از دانشگاه کرنل آرزوی بسیاری از دانشجویان بین المللی است . مدارک لازم برای درخواست اپلای دانشگاه کرنل شامل موارد زیر است :

  1. مدرک مقطع پیشین به همراه معدل و ریزنمرات
  2. دو توصیه نامه از دو تن از اساتید مقطع پیشین
  3. هزینه بررسی درخواست (حدود 80 دلار)
  4. انگیزه نامه
  5. مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا