دانشگاه

دانشگاه کلمبیا

معرفی و تاریخچه

دانشگاه کلمبیا یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و حتی جهان می باشد . این دانشگاه در سال ۱۷۵۴ م. در محله “منهتن جنوبی” در شهر “نیویورک سیتی” از شهرهای ایالات “نیویورک” با نام “King College” یا “کالج پادشاه” تاسیس شد . علت نامگذاری دانشگاه به این نام این بود که این دانشگاه به دستور “جرج دوم” پادشاه وقت بریتانیا احداث شد . ساختمان این دانشگاه در سال 1791 م. به “شمال غربی منتهن” منتقل شد و پس از همین انتقال با نام دانشگاه کلمبیا شروع بع کار کرد . دانشگاه کلمبیا قدیمی ترین دانشگاه ایالت نیویورک و نیز پنجمین دانشگاه قدیمی ایالات متحده آمریکا می باشد . این دانشگاه را با دانشگاه نیویورک اشتباه نگیرید . با اینکه هر دو دانشگاه در شهر نیویورک سیتی در ایالت نیویورک قرار دارند ، اما با هم متفاوتند و در مقاله های بعدی به معرفی دانشگاه نیویورک می پردازیم .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

دانشگاه کلمبیا مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا ، همواره زیر سایه دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد قرار داشته است اما این چیزی از اعتبار و درخشش این دانشگاه چه در سطح ایالات متحده آمریکا و چه حتی در سطح جهانی کم نمی کند . این دانشگاه که همواره رقابتی تناتنگ با دانشگاه پنسیلوانیا داشته است ، براساس آخرین آمار نظام های رتبه بندی دانشگاه های جهان ، در هر دو موسسه “QS” و “تایمز” رتبه “شانزدهم” برترین دانشگاه های جهان را از آن خود کرده است .

شایان ذکر است که جایزه پولیتزر (معتبرترین جایزه روزنامه نگاری جهان) که هر ساله به برجسته ترین شاعران ، نویسندگان و روزنامه نگاران اهدا می شود ، تحت نظر این دانشگاه است و جایزه پولیتزر را این دانشگاه اعطا می کند .

دانشگاه کلمبیا دانشآموختگان برجسته

شاید نکته قابل تامل از دانشگاه کلمبیا این باشد که این دانشگاه بیشترین جایزه نوبل در میان تمامی دانشگاه های جهان را از آن خود کرده است بطوریکه بیش از 80 نفر از برندگان جایزه نوبل از دانشجویان ، فارغ التحصیلان ، اساتید و یا محققان دانشگاه کلمبیا بوده اند . از سرشناس ترین افرادی که در این دانشگاه درس خوانده اند میتوان به “میلتون فریدمن” ، “برایان گرین” و “آیزاک آسیموف” اشاره کرد . “تئودور روزولت” ، “فرانکلین روزولت” و “باراک اوباما” نیز سه رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا هستند که در این دانشگاه تحصیل کرده اند .

رشته های دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا رشته های بسیار متنوعی دارد و دامنه رشته های دانشگاه کلمبیا بسیار گسترده است . بطور کلی این دانشگاه 13 دانشکده دارد :

  1. دانشکده کسب و کار
  2. دانشکده تربیت معلم
  3. دانشکده علوم بهداشت
  4. دانشکده پرستاری
  5. دانشکده پزشکی
  6. دانشکده دندانپزشکی
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  9. دانشکده امور بین الملل
  10. دانشکده هنر
  11. دانشکده مشاغل اجتماعی
  12. دانشکده خبرنگاری
  13. دانشکده معماری و نقشه کشی

اپلای دانشگاه کلمبیا

درخواست پذیرش در دانشگاه کلمبیا مدارک زیر را نیاز دارد :

  1. مدارک مقطع پیشین به همراه معدل و ریز نمرات
  2. هزینه بررسی درخواست (حدود 80 دلار)
  3. توصیه نامه از 3 تن از اساتید مقطع پیشین
  4. انگیزه نامه
  5. قبولی در آزمون های SAT و ACT
  6. مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7 یا تافل با نمره حداقل 100

شرایط بورسیه دانشگاه کلمبیا

از آنجا که شهریه دانشگاه کلمبیا به نسبت بالاست ، ممکن است هزینه تحصیل در دانشگاه کلمبیا سنگین شود . از این رو دانشگاه کلمبیا دانشجویان خود و مخصوصا دانشجویان خارجی و بین المللی خود را بورسیه می کند و به آن ها کمک هزینه تحصیلی می دهد . این کمک هزینه ها اغلب در قالب “وام دانشجویی” ، “هدیه های مالی تشویقی” ، “تخفیف در شهریه” به دانشجویان اعطا می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا