اخبار

لمینت دندان

همه چیز درباره لمینت دندان

ما همگی تمایل به داشتن لبخند زیبا داریم ولی متاسفانه بعضی از ما بخاطر داشتن دندان‌هایی با رنگ یا شکل نامناسب از این لذت محروم هستیم . در این جاست که متخصصان زیبایی دهان و دندان با امکانی به نام لمینت دندان زیباترین لبخند ها را به چهره اما باز می‌گردانند . ولی بطور کلی لمینت دندان چیست؟ مناسب کدام افراد و کدام دندان‌ها است ؟ آیا به راستی صدمه ای به لثه ها و  دندان‌هانمی زند؟ و مهمترین سوال اینکه اگر این لمینت عمر زیادی نداشته باشد چه ؟

انواع لمینت دندان

لمینت دندان لایه‌ای است از موادی که یا هم رنگ با دندان ها می باشد و یا موادی سفید رنگ و هالیوودی است که برای اصلاح شکل ، فرم ، رنگ و طول دندان‌ها و یا از بین بردن فاصله بین دندان‌ها و حتی برای پوشاندن دندان‌های شکسته روی دندان ها می گیرد . لمینت ها دو نوعند : 1)لمینت سرامیکی : جنس این لمینت ها از سرامیک است و همواره در لابراتوار دندانسازی ساخته می شوند . 2)لمینت کامپوزیتی : جنس این لمینت ها از کامپوزیت است و در داخل مطب دندانپزشک ساخته می‌شوند .

تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی

در تفاوت میان این دو نوع می توان گفت که لمینت های از نوع كامپوزیتی استحکام کمتری دارند و البته همواره احتیاج به پولیش های دوره ای و حتی ترمیم دارند ولی لمینت های از نوع سرامیكی دائمی هستند و هیچگاه نیاز به عملیات ترمیمی ندارند و استحكام خیلی بالاتری دارند . ظاهر و نمای لمینت سرامیکی در مقایسه با لمینت كامپوزیتی به طرز قابل توجهی طبیعی تر و البته شفاف تر می باشد . در بعضی از لمینت های سرامیکی نازک ، حتی نیازی به تراش هم وجود ندارد که این یک پوئن قابل توجه نسبت به لمینت های کامپوزیتی است که اغلب با تراش های عمیق بر روی دندان انجام می شود . لمینت  کامپوزیتی ثبات رنگ کمی دارند و شاید تنها مزیت آن نسبت به لمینت سرامیکی ، هزینه کمتر آن باشد .

مزایا و معایب لمینت های سرامیکی

از مزایای لمینت سرامیکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1 . زیبایی طبیعی و قابل توجه
2 . عدم تغییر رنگ در طی زمان
3. استحکام بسیار بالا
4. انجام در 2 الی 3 جلسه

و حال در شرح معایب لمینت سرامیکی داریم :

1 . درصورت شکستگی یا ترک خوردن باید عوض شوند .
2 . اگر تراش دندان بیش از حد باشد لمینت باندی ضعیف دارد و امکان دارد زود بیفتد .
3 . برای دندانهایی با پوسیدگی عمیق به کار نمی روند  .
4 . پس از چسباندن آن بر روی دندان ، امکان تغییر شکل و حتی رنگ آن وجود ندارد .
5 . گذاشتن لمینت سرامیکی هزینه بسیار بالایی دارد .

قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان معمولا بسته به شرایط متعددی کم یا زیاد می شود  . در بحث قیمت لمینت دندان  ، همواره حواستان به فریب تبلیغات دروغینی مثل لمینت ارزان قیمت وسایر تبلیغات این چنینی را نخورید . طبق آخرین تعرفه قیمت لمینت دندان 98 لمینت های نوع كامپوزیتی برای هر دندان 900 هزار تومان و لمینت های نوع سرامیکی برای هر دندان از 1,800,000 (یک میلیون و هشتصد هزار تومان) به بالا میباشد .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا