دسته‌بندی نشده

کتاب الکترونیکی چیست؟

امروزه یکی از راه های خرید آسان که در کوتاه ترین زمان ممکن رخ می دهد، خرید اینترنتی است که هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد و خریدار می‌تواند ساعت‌ها در فروشگاه مشغول بررسی نوع محصول مورد نیاز خود باشد و همچنین این امکان را دارد که در هر لحظه از شبانه ‌روز با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی محصولات مورد نظر را خریداری کنند. یکی از رایج ترین خرید های اینترنتی کتاب است که بصورت الکترونیکی در سایت های مجاز در داخل و خارج از کشور وجود دارد و به راحتی می توانید اقدام به خرید نمایید. کتاب های الکترونیکی این امکان را فراهم میکند که با دسته بندی مطالب به صورت فهرست یا موضوعی، خواننده به سهولت بتواند انتخاب درست ودقیقی را انجام دهد. کتاب الکترونیکی چیست توسط سایت فایلسو دات کام تهیه شده که ادامه این مقاله به راه های خرید کتاب الکترونیکی خواهیم پرداخت.

تاریخچه کتاب الکترونیک

بیایید به کمی پیش تر برگردیم تا ببینیم نام امروز کتاب الکترونیک از کجا نشات می گیرد. E-book نام انگلیسی کتاب الکترونیکی است که به کتاب دیجیتالی شهرت دارد. هیچ توافقی بر روی نام اولین مخترع ایبوک وجود ندارد اما نام تنها فردی که در این میان شناخته شده است متعلق به معلم اسپانیایی به نام آنجلا رویز روابلس است او علاوه بر معلمی، نویسنده و مخترع پیشگام کتاب الکترونیکی اهل اسپانیا بود که در سال ۱۹۴۹ امتیاز حق انحصاری ۱۹۰٬۶۹۸ برای کتاب خوان الکترونیکی «دانشنامه مکانیک» به او اعطا شد.

سپس در دهه ۱۹۳۰ باب براون پس از اینکه یک فیلم صامت تماشا کرده بود ایده نشان دادن محتوای کتاب‌ها روی یک صفحه بزرگ در ذهنش تداعی شد. در چندین سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۱ میلادی، جنبشی تحت عنوان پروژهٔ گوتنبرگ با هدف تبدیل کتاب‌های کاغذی به کتاب‌های الکترونیکی پایه‌گذاری شد. اکنون با تلاش داوطلبان این جنبش، هزاران کتاب که پیش از این در کتابخانه‌های خصوصی قرار داشتند در بافت رقومی در دسترس همگان قرار دارند.

ایبوک ها علاوه بر مطالب مکتوب خدماتی دیگر همچون صوت و تصویر و پویانمایی را شامل می شود و در قالب فایل های چون Word، Text ،HTML ،PDF قابل اجرا هستند. این فایل ها در لپ تاب ها و در کامپیوترها و موبایل ها با عنوان کتاب الکترونیکی اندروید قابل خواندن هستند.

یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای خرید کتاب الکترونیکی عنوان های زیادیست که با قیمت پایین و راحتی بیشتر انجام می شود. فروش نسخه الکترونیکی کتاب در دهه 2000 افزایش یافت و در این سال ها اقدام به خرید کتاب های الکترونیکی و چاپی در وبگاه ها بطور فزاینده ای صورت پذیرفت. همچنین کتاب های الکترونیکی اندروید با استقبال ویژه ای از سوی کاربران مواجه شده است.

آشنایی با کتابخوان الکترونیکی

اگر روزانه زمان زیادی را با کامپیوتر تبلیت و یا موبایل صرف مطالعه میکنید،امکان تاری دید و احساس زبری چشم ها در طولانی مدت می شود. کتابخوان های الکترونیکی تا حد زیادی این مشکل را رفع کردند. این فناوری جدید نوعی صفحه نمایش هستند که منبع نوردهنده پشتی در آن ها حذف شده و مانند کاغذهای معمولی نیازمند نور محیط هستند. اغلب کاغذ های الکترونیک به صورت سیاه وسفید عرضه می شوند. همچنین در اغلب آن ها نمایش محتوای ثابت نیاز به الکتریسته ندارد. بلکه تنها تغییر محتوای صفحه است که نیازمند استفاده از انرژی است.

این صفحه های الکترونیکی در کتابخوان های نظیر تلفن همراه، تبلت، رایانه ها، ساعت های هوشمند قابل نمایش و مطالعه می باشند.

از جمله مزایای دیگر کاغذهای الکترونیکی به شرح ذیل می باشد:

  • در این نوع نمایشگرها نور مانند یک کاغذ معمولی منعکس می شود و در واقع نیازمند نور خورشید برای تابش می باشد.
  • خوانایی متون بسیار مطلوب تر از سایر نمایشگرها می باشد و کاربر می تواند برای مدت طولانی و بدون شارژ دستگاه اقدام به خواندن نماید.
  • عدم استفاده از منابع جنگلی
  • استفاده از قلم دیجیتال در این نوع نمایشگرها سرعت خواندن را ارتقا بخشیده است.
  • سبک تر از کتاب چاپ شده است و بدون خرابی و کهنه شدن قابل استفاده و خواندن در طولانی مدت است.
  • کتابخوان های الکترونیکی صرفا برای خواندن طراحی شده اند و هیچ نوع پیغامی حواس خواننده را پرت نمیکند.

فروشگاه آنلاین کتاب

ایده های نو در زمینه تولید کتاب و محصولات فرهنگی از جمله مواردیست که میتواند مشتریان و خوانندگان زیادی را جذب خود کند. بستر اینترنت یکی از وجوه پیشرفت تکنولوژیست که زندگی در دنیای کنونی بدون آن امکان پذیر نمی باشد. در کنار کتاب فروشی های گوناگون که بصورت تخصصی در حال فعالیت هستند، کتاب فروشی های الکترونیکی راه اندازی شده اند که بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات هستند و متناسب با زبان های گوناگون طراحی شده اند و عناوین و مطالب مختلفی را در بر میگیرند. فروشگاه های آنلاین کتاب تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده، و در نهایت آن‌ها را به آدرس مشتری ها ارسال می‌ نماید و یا اینکه می توانید نسخه ای از کتاب الکترونیکی اندروید را سفارش دهید و به راحتی در گوشی همراه اقدام به مطالعه نمایید.
خرید از کتابخانه های دیجیتال بسیار متمایزتر از کتابخانه های محلی است چرا که انتخاب کتاب بر اساس سلیقه کاربر و یا خواننده کتاب است تا نظرات و پیشنهادات کارمندان یک کتابخانه. بسیاری بر این باورند که خرید کتاب الکترونیکی به این صورت برای نویسندگان و اقتصاد کشور مفید است. بر این اساس سایت های نظیر آمازون، گوگل بوکز،چگ،بوک فایندر، اسلاگ بوکز،ولوربوکز،کامپوزبوکز و کتابخانه های بزرگ و پیشرفته دیگر که علاوه بر خرید کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کنند. و از طرفی منبع درآمد قابل توجهی برای بسیاری از فروشندگان این عرصه می باشد.

خرید کتاب های الکترونیکی بیشتر مورد توجه دانشجویان است که به دنبال دانلود رایگان کتابهای نایاب pdf هستند که بتوانند در تحقیقات علمی نیز از آن استفاده کنند.صرف هزینه کم برای خرید کتاب الکترونیکی دانشگاهی از جمله دیگر مزایای دیگر دانلود کتاب دانشگاهی است که توجه ویژه دانشجویان در رشته های مختلف را به خود جذب کرده است.

نحوه سفارش و خرید کتاب الکترونیکی

ایجاد اعتماد و اطمینان در خرید الکترونیکی از نشانه های تجارت موفق است و از سویی مشتریان می توانند براحتی خرید کنند. خرید و سفارش کتاب از سایت های نظیر آمازون و گوگل بوکز و… از طریق سایت های داخلی انجام می شود که بدون نیاز به پرداخت هزینه سنگین از سایت های اصلی می توانید اقدام به خرید نمایید. کتاب الکترونیکی اندروید، دانلود کتاب دانشگاهی،دانلود رایگان کتابهای نایاب pdf، خرید کتاب الکترونیکی دانشگاهی با موضوعات متعدد می تواند یکی از گزینه های خرید کتاب های الکترونیکی باشد.

فایلسو دات کام سریعترین و ارزان ترین راه دسترسی به کتاب های مورد علاقه شماست که در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید سفارش خود را تحویل بگیرید. شما می توانید جهت خرید کتاب الکترونیکی پس از عضویت در سایت فایلسو به لیست خرید کتاب های الکترونیکی ، مقالات،کتاب های صوتی و لاتین و … دسترسی پیدا کنید و هزینه سفارش خود را بصورت آنلاین از طریق درگاه های الکترونیکی پرداخت کنید و سپس در کوتاه ترین زمان خرید خود را تحویل بگیرید. جهت اطلاع بیشتر برای ثبت سفارش و دریافت کتاب به صفحه درخواست جستجوی دقیق توسط تیم فایلسو مراجعه نمایید. در صورت بروز مشکل احتمالی می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا