کتابمنابع لاتین

کتاب در زمینه نقد ادبی

امروزه نقد ادبی به یکی از موضوعات مهم و البته جنجال برانگیز تبدیل شده است و متفکران این حوزه را به تکاپو برای درک بیشتر در زمینه نقد ادبی واداشته است . شاید دانلود رایگان کتاب نظریه های نقد ادبی معاصر و البته دانلود کتاب نقد ادبی سیروس شمیسا که نقطه عطف کتاب های نقد ادبی فارسی است ، طرافداران فراوانی داشته است . در این مقاله می خواهیم چند نمونه از کتابهای نقد ادبی که در سراسر جهان ، جزو کتاب های مهم این حوزه به شمار می آیند را معرفی کنیم :

1.کتاب “The Handmaid’s Tale” نوشته “Margaret Atwood”

کتاب “The Handmaid’s Tale” نوشته “Margaret Atwood” چنان قدرتی دارد که خواننده پس از یک بار خواندن آن ، دیگر هرگز نمی تواند تصاویر و پیش‌بینی سازی های آن را فراموش کند . . این کتاب که یکی از پرفروش ترین کتاب های سایت “آمازون” نیز بوده است ، چنان سنگین و تحلیلی است که درک متن آن از عهده هرکسی بر نمی آید . اگر به دنبال کتابهایی در زمینه نقد ادبی هستید ، کتاب “The Handmaid’s Tale” بهترین مرجع برای شما خواهد بود و قطعا از خواندن آن پشیمان نمی شوید .

2.کتاب “The Bluest Eye” نوشته “Toni Morrison”

“Pecola breedlove” که یک دختر جوان سیاه‌پوست است ، هر روز برای زیبایی دعا می‌کند . او بر این باور است که داشتن پوست تیره ، موهای مجعد و چشم‌های قهوه‌ای او را از زیبایی جدا می‌کنند و مدام آرزوی موهایی بور و چشمان آبی را دارد و اعتقاد دارد که  موی بور و چشم آبی به او اجازه می‌دهد تا در نهایت متناسب شود . با این حال ، همانطور که او در رویای زیبا شدن بیشتر غرق می شود ، زندگی او به تدریج با بدبختی و نزاع مواجهه می شود و رو به متلاشی شدن می‌کند . کتاب “The Bluest Eye” از بهترین کتابهای نقد داستان می باشد .

3.کتاب “How to Read Literature Like a Professor” نوشته “Thomas C.Foster”

نسخه کاملا اصلاح‌شده و به روز شده کتاب “How to Read Literature like a Professor” نوشته “Thomas C.Foster” یک راهنمای کلاسیک و یک مقدمه سرگرم‌کننده و نشاط آور برای ادبیات و اصول ادبی می باشد . این کتاب با استفاده از نشانه‌ها ، تم‌ها و پس زمینه ها به شما آموزش می دهد که چطور می‌توانید تجربه خواندن روزمره ادبیات خود را بیشتر و لذت بخش تر کنید . این کتاب درباره نقد ادبی کتابی بسیار خواندنی و سودمند است .

4.کتاب “Trick Mirror” نوشته “Jia Tolentino”

“Jia Tolentino”  صدایی بی‌بدیل نسبت به نسل خود است . او در کتاب “Trick Mirror” برخورد با درگیری‌ها ، تناقضات و تغییرات آب و هوایی که ما و زمان ما را تعریف می‌کنند نشان می دهد . اکنون ، در این مجموعه خیره‌کننده که حاوی نه مقاله کاملا بدیع و تازه است ، با ترکیبی نادر از ارائه و وضوح ، بذله‌گویی و بی‌باکی در نیروهایی کاوش می‌کند که چشم‌انداز ما را پیچ‌وتاب می‌دهند و قدرت سبکی بی‌همتا و چالاکی حیاتی را نشان می‌دهند . این کتاب بهترین کتاب در حوزه نقد ادبی است . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا