کتابمنابع لاتین

کتاب های جامعه شناسی

در ادامه بحث مفیدترین کتابها به مقاله معرفی کتاب در زمینه جامعه شناسی می رسیم . در اینجا می خواهیم بهترین منابع خارجی جامعه شناسی را معرفی کنیم . با ما باشید :

1.کتاب “The Sociology Book” نوشته “Sarah Tomley” و “Mitchell Hobbs”

کتاب “The Sociology Book” برخی از بزرگ‌ترین سوالات بشر را در بر می‌گیرد . سوالاتی از قبیل : جامعه چیست؟ چه چیزی آن را تشکیل می‌دهد ؟ چرا ما با دوستان ، همکاران و حتی رقبای خود تعامل داریم ؟ این کتاب نظرات بزرگترین جامعه شناسان جهان و بیش از ۱۰۰ مورد از بزرگ‌ترین ایده‌های آن ها را در بر می‌گیرد که شامل مسائل برابری ، تنوع ، هویت و حقوق بشر ، اثرات جهانی‌سازی ، نقش موسسات و افزایش زندگی شهری در جامعه مدرن و بسیاری از موضوعات دیگر می باشد . این کتاب بهترین کتاب نظریه های جامعه شناسی می باشد .

2.کتاب “Quiet” نوشته “Susan Cain”

“Susan Cain” در کتاب “Quiet” استدلال می کند که ما به طور چشمگیری درونگرایی را کم ارزش می کنیم و نشان می دهد که چقدر در انجام این کار متضرر می شویم . او نمودار ظهور ایدئولوژی برونگرایی در طول قرن بیستم را ترسیم می کند و بررسی می کند که این ایدئولوژی تا چه اندازه عمیق شده است و در فرهنگ ما نفوذ کرده است . او همچنین ما چند نفر از درون گرایان موفق را به ما معرفی می‌کنداز یک سخنگوی معروف با اکتان بالا که پس از مذاکرات خود در خلوت صحبت می‌کند تا یک فروشنده آرام که بی سروصدا از قدرت سوالات استفاده می کند تا محصولاتش را به فروش برساند . درمیان کتاب های مقدماتی جامعه شناسی این کتاب بهترین کتاب جامعه شناسی دنیا می باشد .

3.کتاب “Cengage Advantage Books” نوشتهHenry L. Tischler”

کتاب “Cengage Advantage Books” نوشته “Henry L.Tischler” با یک قالب موجز و مقرون به صرفه ، یک پوشش جامع و به روز را به شما ارائه می دهد . مولف با عناصری از جمله نکاتی برای چگونگی خواندن ، مطالعه و انجام آزمایش‌ها موثر شما را با ابزار موفقیت تجهیز می کند . این کتاب با داشتن یک راهنمای مطالعه و تمرین برای انجام آزمایش‌ها، درک کامل را برای شما تضمین می‌کند . کتاب “Cengage Advantage Books” از کتاب های پایه جامعه شناسی است و در pdf نظریه های جامعه شناسی نشانه هایی از این کتاب به چشم می خورد .

4.کتاب “Essentials of Sociology” نوشته “James M. Henslin”

کتاب “Essentials of Sociology” ، جامعه‌شناسی زندگی روزمره و ارتباط آن با زندگی دانشجویان را برجسته می‌کند . “James Henslin” نویسنده باهوش این کتاب ، بازتاب شخصی و نمونه‌های روشن تصورات اجتماعی دانشجویان را تحریک می‌کند تا آن‌ها بتوانند درک کنند که چگونه تکه‌های جامعه در کنار هم قرار گرفته اند . شش موضوع اصلی شامل :رویکرد پایین به زمین” ،جهانی‌سازی” ،تنوع فرهنگی” ،تفکر انتقادی” ،تکنولوژی جدید” وتاثیر رسانه‌های جمعی بر زندگی ما” دانش آموزان را از طریق این مرور های مختصر آموزش می دهد . این کتاب از کتاب های جامعه شناسی که باید خواند می باشد .

5.کتاب “Stamped from the Beginning” نوشته “Ibram X.Kendy”

برخی آمریکایی ها اصرار دارند که ما در یک جامعه ای با نژاد برتر زندگی می کنیم . اما تفکر نژادپرستانه فقط در آمریکا زنده و سالم نیست ؛ بلکه امروزه پیچیده‌تر و موذیانه‌تر از همیشه سراسر جهان را فراگرفته است .و اکنون  “Ibram X.Kendy” تاریخدان فهیم که جوایز زیادی نیز برنده شده است ، در کتاب “Stamped from the Beginning” استدلال می‌کند که عقاید نژادپرستانه سابقه‌ای طولانی و ماندگار دارند ، که در این کتاب تقریبا هر متفکر آمریکایی با او هم عقیده و هم نظر می‌شود . این کتاب در کانال تلگرامی کتاب های جامعه شناسی نیز توصیه شده است و کتاب جامعه شناسی آنتونی گیدنز اقتباسی از این کتاب است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا