کتابمنابع لاتین

کتاب های مهندسی نفت

با توجه به زیرساخت های کشورمان ، رشته مهندسی نفت به رشته ای بسیار پرطرفدار تبدیل شده است . اما این رشته به داخل کشور محدود نمی شود و دانشجویان رشته مهندسی نفت به راحتی می توانند به بسیاری از کشورهای دنیا علی الخصوص کشورهای مرفه حاشیه خلیج فارس مهاجرت کرده و در آنجا زندگی بسیار بالایی برای خود بسازند . اما یکی از اساسی ترین مشکلات در این رشته کمبود منابع داخلی است . کتاب های فارسی در زمینه مهندسی نفت بسیار محدودند و از طرفی و همان هایی هم که هستند چندان بار غنی علمی ندارند و البته قیمت بسیار بالایی دارند بطوریکه امروزه دانلود رایگان کتاب های مهندسی نفت تقریبا غیرممکن شده است . از این رو ما در اینجا به معرفی بهترین کتاب های مهندسی نفت که البته به زبان های خارجی نوشته شده اند می پردازیم :

1)کتاب “Practical Optimization Of Petroleum Production Systems” نوشته “Burney Waring”

این کتاب یک منبع انتزاعی برای کشف ارزش در میدان گازی شما می باشد ، “Burney Waring”  بهینه‌سازی حوزه‌های نفت و گاز را به مدت ۲۹ سال مطالعه کرد و علاوه برتبدیل شدن به یک مشاور بهینه در سطح جهانی ، به یکی از ۱۲۰ متخصص مهندسی بالادست جهانی تبدیل شد . او به هزاران مهندس جدید و باتجربه آموزش داده و طیف گسترده‌ای از پروژه‌های جهانی و مرور سرمایه ها را رهبری کرده‌است . “برنی” در این کتاب تخصص خود را در ثبت ارزش پنهان در زمینه‌های موجود با مهندسین و رهبران دارایی به اشتراک می‌گذارد . از این کتاب در نگاشتن جزوات ارشد مهندسی نفت استفاده می شود .

2)کتاب “Petroleum Engineering Guidebook” نوشته “David Dammeyer”

این کتاب یک نمای کلی از مهندسی نفت است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است ، این جلد کاغذی به روز رسانی شده، بخش‌های جدید، و بهبودهایی از پیش‌نویس اصلی مولف مورد استفاده برای تصویب آزمون PE را در سال ۲۰۱۵ دارد. بسیاری از به روز رسانی ها  ، پیشنهادها و بهبودها آزمون های دیگر PE را در طول سال‌های ۲۰۱۵ ۲۰۱۷ ارائه کردند . این کتاب بیشتر به یک جزوه آشنایی با مهندسی نفت شباهت دارد .

3)کتاب “Petroleum Engineering” نوشته “James Cameron”

مهندسی نفت با تولید، توسعه، استخراج و مدیریت هیدروکربن‌ها مانند نفت خام و گاز طبیعی سر و کار دارد. این رشته از عناصر زمینی نفت،تاسیسات نفت و گاز و ارزیابی شکل‌گیری و غیره استفاده می‌کند.این کتاب جنبه‌های خلاقانه این موضوع را آشکار می‌کند که برای درک کلی این حوزه حیاتی خواهد بود. برخی از موضوعات متنوعی که در آن پوشش داده می‌شوند، به شاخه‌ها و فن‌آوری‌هایی که در این رده قرار دارند، می‌پردازد. آن‌هایی که در جستجوی اطلاعات بیشتر دانش خود را دنبال می‌کنند، تا حد زیادی توسط این کتاب درسی مورد کمک قرار خواهند گرفت . دانلود کتاب جامع مهندسی نفت کمک زیادی به شما خواهد کرد .

4)کتاب “Petroleum Engineering” نوشته “Moshood Sanni”

این کتاب شرح اصول، محاسبات و جریان‌های کار برای حل گستره وسیعی از مشکلات مهندسی نفت با استفاده از روش‌های مختلف می باشد . راه حل های جریان‌های کاری به طور معمول در جهتی ایجاد می‌شوند که محاسبات و تکرارپذیری را بهبود داده و مدل‌های قابل‌اعتماد و پارامترهای دقیق تری را تولید کنند . هر فصل در این کتاب با یک مساله مهندسی نفت خاص یا روش شناسایی و فرمول مهمی سروکار دارد که به توضیح اصول اولیه مساله مهندسی نفت و کاربرد هر فرمول مربوطه می پردازد . این کتاب از بهترین کتاب های مهندسی نفت می باشد .

5)کتاب “Petroleum Engineering Handbook” نوشته “Andy Margo” و “Michael Dedini”

این کتاب برای کاوش در مورد چگونگی عملکرد کل صنعت نفت نگاشته شده‌است. علم پشت هر مرحله از فرآیند و همچنین جزییات شاخه‌های مختلف در اینجا توضیح داده می‌شود . هم چنین به این حوزه برای حرکت جلوتر در پژوهش نگاه می‌کند. این کتاب برای کسانی مفید خواهد بود که به دنبال دانش پیشرفته در زمینه مهندسی نفت هستند . برای خرید کتاب های مهندسی نفت  از جمله همین کتاب می توانید به ما رجوع کنید …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا