کتابمنابع لاتین

یاد گرفتن زبان فرانسوی

زبان فرانسوی یکی از زبان های مهم جهان می باشد . این زبان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد می باشد و همچنینزبان رسمی سازمان‌های بین‌المللی زیادی از جمله اتحادیه اروپا است . زبان فرانسوی بعد انگلیسی، مهم‌ترین زبان‌ دیپلماتیک می باشد . علاوه بر کشور فرانسه ، کشور های متعدد دیگری از جمله بلژیک ، سوئیس ، لوکزامبورگ و البته بسیاری از کشورهای آفریقایی به زبان فرانسوی  صحبت می کنند . از این رو یادگیری زبان فرانسه گامی رو به جلو برای بسیاری از کسانی است که قصد خروج از کشور به طور دائم یا موقت را دارند . با توجه به سادگی نسبی الفبای زبان فرانسه ، یادگیری این زبان چندان سخت نخواهد بود . از این رو ما در اینجا به معرفی یک کتاب آموزش زبان فرانسه پرداخته ایم :

معرفی کتاب اکو (ECHO)

ECHO یک روش روان و راحت برای آموزش زبان فرانسه است که توسط “Jacques Pêcheur”و  “Jacky Girardet” نگاشته شده است . که از نخستین بنیانگذاران آموزش زبان فرانسوی به روش مکالمه محور می باشند .

یادگیری زبان فرانسه مکالمه محور شیوه ای است که در آن طی همه سطوح ، همواره زبان آموزان در جهت ارتقای مهارت های شفاهی (Speaking و Listening) به زبان فرانسوی سوق داده می شوند .

مجموعه کتاب های ECHO در پنج جلد (A1 – A2 – B1 vol.1 – B1 vol.2 – B2) منتشر شده اند که تمامی مهارت های آموزشی مورد نیاز را به زبان آموزان یاد می دهد .

این مجموعه که بوسیله یکی از تخصصی ترین و معتبرترین انتشارات کشور فرانسه به نام  CLÉ INTERNATIONAL  برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد و از آن پس همواره جزو بهترین کتاب های آموزش زبان فرانسه بوده است.

مجموعه ÉCHO  به شکلی نگاشته شده است که اولین جلد آن(A1) کلیه عبارات روزمره که مختص زبان آموزان مبتدی است را در خود جای داده است .

پس از اتمام جلد دوم این مجموعه(A2) زبان آموز قادر است به طرز قابل توجهی نیازهای فردی خویش را برطرف سازد .

زبان آموزان با کمک جلد سوم (B1 vol.1) خواهند توانست در کشورهای فرانسوی زبان در سطح نیازهای شخصی به طور کامل و در سطح حرفه ای تا حد شایان توجهی مکالمه کنند .

جلد چهارم (B1 vol2) برای کسانی است که می خواهند به اصول نگارشیاین زبان تسلط بیشتری داشته و همچنین دامنه لغات خود را در  سطح پیشرفته افزایش دهند .

جلد شماره پنج یا همان B2 برای تکمیل مهارت های زبان شناختی و فرهنگی طراحی شده است . این جلد در پایانی ترین و البته حرفه ای ترین سطح مورد استفاده قرار می گیرد . کتاب زبان فرانسهمجموعه اکو پنج سطح آموزشی به صورت ذیل دارد :

1) ÉCHO A1 مختص سطح مبتدی / کتاب نارنجی / Élémentaire

2) ÉCHO A2 مختص سطح میانی / کتاب سبز /  Intermédiaire

3)ÉCHO B1 vol.1 مختص سطح آستانه / کتاب آبی / Seuil

4) ÉCHO B1 vol.2 مختص سطح پیشرفته / کتاب قرمز / Avancé

5) ÉCHO B1 مختص سطح فوق پیشرفته / کتاب بنفش / Perfectionnement linguistique

هر جلد از مجموعه کتاب های ÉCHO در 12 درس نگاشته شده است .

استفاده از این کتاب ها بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل می باشد که شما می توانید چه به صورت pdf و چه به صورت کتاب چاپی این مجموعه را در قسمت درخواست سایت ما ثبت کرده و پس از مدت کوتاهی آن را دریافت کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا