اخبار

معرفی فینالیست های جایزه هوگو 2020

فینالیست های جایزه هوگو 2020 معرفی شده اند

جوایز هوگو از جمله جوایز معتبر در جامعه علمی تخیلی است. 

اگر به دنبال خواندن مطالب جدید هستید ، کنوانسیون 78 داستان علمی جهان اعلام کرد که برندگان جوایز هوگو هستند ، با اعلام برندگان در اولین کنوانسیون مجازی WorldCon در ماه آگوست.

 

# دومین رمان چارلی جین آندرس پس از «همه پرندگان در آسمان» بر روی سیاره ای است که در بعضی از نقاط توسط Earthlings استعمار شده است ، اما انسانهای ساکن او دیگر از فن آوری موجود در آنجا رادرک نمی کنند.آنهانمی فهمند. آنها که موجودات “تمساح” که در قسمت تاریک کره زمین زندگی می کنند حساس هستند.  سوفی پس از تبعید در تاریکی ، می آموزد که تمساح ها بسیار باهوش تر از هر مظنون انسانی هستند ، و او به آرامی با آنها دوست می شود. اما تنش های سیاسی بین دو شهر انسان در حال از بین رفتن است ، و اتحاد سوفی با تمساح ها ممکن است چیزی باشد که می تواند همه را نجات دهد.

 

گیدئون نهم توسط تامسین معیر

تمام کاری که گیدئون می خواهد انجام دهد این است: که مجلس نهم را ترک کرده و به ارتش بپیوندد. اما هنگامی که حاکم قدرتمند و ارواح کهکشان ، می خواهد بهترین نکروسنس و سوارکار خود را برای رقابت بفرستد تا به جدیدترین مشاوران حاکم تبدیل شود ، رهبر مجلس نهم ، را وادار کرد تا گیدئون را به خدمت بگیرد تا او را در یک شکار جسورانه برای قدرت بفرستد. اما خانه های دیگر هم می خواهند پیروز شوند. هنگامی که سوارکاران و نومنیرانها به طرز مرموز کشته می شوند ، مشخص می شود که چیز غریبه ای دور اوست. صدای گیدون – خنده دار ، غیرقابل توصیف و در عین حال بی گناه از شرارت – اقدام در یک ماجراجویی عجیب و غریب و یک کمپین غیرقابل پیش بینی D&D انجام می دهد.

 

Brigade Light توسط کامرون هارلی

ماجراجویی سخت و کم نظیر اما کاملاً افراطی کامرون هورلی ، عملکرد اکتانهای زیاد را با افکار بسیار نزدیک به خانه در مورد شهروندی ، بشریت ، و حیا انجام می دهد. Young Dietz به Brigade Light می پیوندد – سربازان متولد زمین با مریخ می جنگند که با آموزش وحشیانه ای روبرو می شوند تا آنها را برای قرار گرفتن در میدان های نبردی دور از چشم در چشم در هم ریخته و آماده سازند. اما سرعت سفر با سرعت بسیار زیاد خراب می شود و دیتز شروع به تعجب می کند که آیا او در حال جنگیدن است یا خیر ، یا اینکه وقتی یک پیاده در جنگ هستید ، چنین چیزی وجود دارد یا خیر. نسخه ژاکت کتاب ، The Brigade Light را با Starship Troopers و The Forever War مقایسه می کند ، و این مجموعه یک نسخه قوی است.

 

خاطره ای به نام امپراتوری توسط Arkady Martine

دیپلمات Mahit Dzmare به نمایندگی از 30،000 روح ساکن در یک ایستگاه معدن مستقل در حاشیه فضای Teixcalaani به پایتخت امپراتوری عظیم Teixcalaani فرستاده می شود. سوار شدن در مغز ماهیت خاطرات سفیر پیشین است ، هرچند که خاطرات ، به شک و تردید ، ده سال از آن گذشته است. درحالی که مهیت توسط پروتکل ها و سنت های پیچیده Teixcalaani بلعیده می شود ، او به استخوانی می شود که در گلو می چسبد – ناخواسته نپذیرد نه تنها داستان کرکی پیرامون مرگ ناگهانی سلف خود ، بلکه تمایل امپراتوری را برای بلعیدن مردمش بپذیرد. کارهای جاسوسی مهیج ، مهربان دیپلماتیک و افزایش آگاهی از قدرت و دلگرمی آغوش امپراتوری ، یک Memory Called Empire را به عنوان یک خواندن فراموش نشدنی تبدیل کرده است.

 

Middlegame by Seanan McGuire

یکی از مواردی که من بیشتر از داستان های Seanan McGuire بیشتر قدردانی می کنم این است که او ایده هایی دارد و این ایده ها به ندرت به شکلی متفاوت از کتاب به کتاب دیگر تغییر می یابد. به علاوه ، او شخصیت هایی مانند او را دوست دارد ، آنها را دوست دارد ، زگیل و همه. Middlegame با جاه طلبی کیمیاگری ، دوقلوهایی با قدرت های شبح وار و یک شرور که یک بازی واقعاً طولانی را انجام می دهد ، جمع می کند و لبه جوی آن به همان اندازه یک پوست سر تیز است.

 

ده هزار درب ماه ژانویه توسط علیکس E. هاروو

در اوایل دهه 1900 ، زن جوان پس از یافتن یک کتاب مرموز در این اولین جذاب و متن ترسناک ، راهی یک سفر خارق العاده از کشف خود می شود.
در یک عمارت گسترده و پر از گنجینه های عجیب و غریب ، Jan Scaller خودش یک کنجکاوی است. به عنوان بخش ثروتمند آقای لاک ، او تفاوت کمی با مصنوعات تزئین سالن ها دارد: با دقت نگهداری ، عمدتاً نادیده گرفته و کاملاً خارج از مکان. سپس او یک کتاب عجیب پیدا می کند. کتابی که عطر و بوی دنیاهای دیگر را به خود جلب می کند و حکایت از درهای مخفی ، عشق ، ماجراجویی و خطر را می گوید. هر صفحه ، حقایق غیرممکنی را درباره جهان آشکار می کند و ژانویه داستانی را کشف می کند که به طور فزاینده ای با خودش پیوسته است. سرحال و غنی تصور شده ، یک داستان از سفرهای غیرممکن ، عشق فراموش نشدنی و قدرت ماندگار داستانها در نخستین گام طلسم آلیکس E. هاروو در قدم اول قدم می گذارد و جادوی آن را کشف می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا