مقاله

مقالات ISI و انتشار آن در ژورنال های خارجی

همه ما متوجه اهمیت موجود در چاپ مقاله‌های انگلیسی هستیم. در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا، آن چه ذهن دانشجو را به خود مشغول می‌کند، تهیه و چاپ مقاله به خصوص به زبان انگلیسی است.

نوشتن مقالات ISI، راهی مناسب برای رسیدن دانشجو به مسیر موفقیت تحصیلی و شغلی است. همچنین، اگر دانشجو قصد اپلای کردن برای ادامه تحصیل و کار در خارج از کشور را داشته باشد، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین شرایط؛ داشتن یک یا چند مقاله انگلیسی خوب است.

علاوه بر این، در صورتی که قسمت‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها و یا شرکت‌های صنعتی مایل به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای خاص باشند، ترجیح می‌دهند با اشخاصی کار کنند که تعداد قابل قبولی مقاله انگلیسی مانند مقالات ISI داشته باشند. چرا که این امر نشان دهنده‌ی خبره بودن آن فرد در فیلد تحقیقاتی مورد نظر است. در نتیجه اگر در جامعه پژوهشی امروزه مقاله انگلیسی معتبر مانند مقالات ISI منتشر نکنید، ممکن است برنامه شما برای اپلای کردن به تعویق بیفتد.

چاپ مقالات ISI

به طور معمول نوشتن مقاله‌های انگلیسی و نگارش صحیح آن‌ها، دشوار‌ترین مرحله برای افراد است. از آن جایی که زبان انگلیسی زبان پژوهش است، لازم است دانشجو قبل از اقدام هر کاری ابتدا به ارتقا دادن زبان انگلیسی خود بپردازد.

چاپ مقالات ISI

برای نوشتن مقاله حتی مقالات ISI، ممکن است خطا‌های گوناگونی رخ دهد؛ به همین منظور باید با تمرین و تکرار، اشتباهات را به کم‌ترین مقدار ممکن رساند. برای نوشتن مقالات ISI، ابتدا باید سوال‌هایی بنیادی از خود پرسیده و به پاسخ مثبت هر یک بپردازید.

سوالاتی از قبیل قصد نوشتن مقاله کنونی چیست؟ آیا موضوعات به کار برده به روز است؟ آیا فیلد تحقیقاتی به کار برده شده برای مقالات ISI خود، چالش بر‌انگیز است؟ آیا پژوهش مورد نظر، جدید و جالب است؟ و در نهایت بعد از گرفتن پاسخ مثبت از سوال‌های پیش رو، نوبت به نگارش مقالات ISI می‌رسد.

استفاده از ژورنال معتبر

بعد از پیدا کردن موضوعی به روز و جدید برای پژوهش، نوبت به بررسی لیست ژورنال‌های معتبر ISI  می‌رسد. ژورنال‌های معتبر ISI کمک شایانی به نوشتن مقاله‌ای شایسته می‌کنند.

برای پیدا کردن لیست ژورنال‌های ISI، می‌توانید از سایت‌های مختلفی استفاده کنید. همچنین مقاله‌ خود را با اطمینان بیشتر به مجله‌ای ارسال کنید که میزان رد شدگی مقالات آن کم‌تر باشد. یعنی به گونه‌ای نرخ ریجکت شدن مقاله‌های آن ژورنال پایین باشد.

بدین منظور پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن ژورنال‌های معتبر ISI از سایت‌های ژورنال یاب، از عنوان journal selector و یا journal finder استفاده کنید. البته شما می‌توانید با برقراری ارتباط با فایلسو، بهترین مقالات ISI را دریافت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا