گزارش

گزارش‌نویسی در شرکت‌ها و استاندارد‌های لازم

گزارش‌نویسی در امور اداری و پروژه‌های شرکت‌ها نیازمند رعایت اصول آن بوده که در این صورت با تهیه نمونه‌ای کامل، می‌توانید نقص‌های موجود را برطرف نمایید و با شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد خوبی داشته باشید.

رعایت اصول اصول اساسی

یکی از نکات حائز اهمیت در گزارش‌نویسی شرکت‌ها، رعایت اصول جهانی بوده که مستلزم مطالعه قوانین مورد نیاز می‌باشد. شما می‌توانید با اعلام سفارش در وبسایت فایلسو، فایل قوانین و استاندارد‌های جهانی را مطالعه نمایید.

الف) دقیق بودن محتوا

حتما شما هم فیلم‌های کریستوفر نولان را که از نظر محتوایی بسیار پیچیده هستند، تماشا کرده‌اید؛ سعی کنید برای گزارش‌نویسی در سطوح شرکتی، ارائه به سازمان‌های ملی و جهانی؛ از عباراتی استفاده نمایید که دارای وضوح و شفافیت هستند.

گزارش‌نویسی با محتوایی دقیق

یک نمونه گزارش‌نویسی بایستی از محتوایی دقیق برخوردار باشد، به گونه‌ای که تناسب و همخوانی میان مطالب مورد بررسی قرار گیرد. به عبارت دیگر برای کسب نتیجه بهتر، لازم است محتوا گزارش شما کاملا مطابق عناوین مذکور باشد.

ب) اهمیت ظاهر گزارش نوشته شده

گزارش‌نویسی در امور اداری و کاربرد‌های دیگر، نیازمند ظاهری خوب بوده که به کار‌گیری تصاویر و یا نماد‌های بصری مرتبط با موضوع؛ می‌توانید بر جذابیت گزارش نوشته شده بیفزاید. همچنین به منظور بهتر شدن گزارش خود می‌توانید از چند راهکار مربوط به موضوع در بخش نتیجه‌گیری و توصیه‌ها استفاده کنید.

ج) برخورداری از ثبات در ساختار

اصول گزارش‌نویسی در طولانی مدت شامل برخورداری از ثبات لازم بوده که در صورت نگارش گزارش در تاریخ‌های قبل‌تر، بایستی طبق ساختار قبلی پیروی کنید و در کلیات مشابه محتوا گزارشات قبلی باشد.

د) جدی گرفتن بهره وری گزارش

انواع شاخص‌های بهره وری نیز بایستی در اصول گزارش‌نویسی رعایت گردد، یعنی جهت گزارش‌نویسی، به کار‌گیری آسان‌ترین و سریع‌ترین راه حل الزامی می‌باشد. در حقیقت عدم پیچیدگی اطلاعات و داده‌های لازم منجر به تهیه بهترین نسخه از گزارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.

ه) کاربردی بودن محتوا

گزارش‌نویسی بایستی به گونه‌ای انجام گیرد که در نهایت سبب اتخاذ تصمیم درست برای مخاطب شود و راهکار‌های ارائه شده کاملا مرتبط با موضوع باشد. همچنین در زمانه ارائه گزارش نگارش شده نیز دقت فرمایید؛ زیرا تاخیر در ارائه برای کارفرمایان با بروز مشکلاتی همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا