کتاب

خرید

The Black Swan
The Black Swan

 

 


The Black Swan


 

معرفی کتاب قوی سیاه :

 

کتاب قوی سیاه : تاثیر رویدادهایی که وقوعشان را محال می پنداشتیم نوشته ی نسیم نیکولاس طالب به بررسی اثرات شدید ناشی از برخی رویداد های بسیار غیر قابل پیش بینی و نادر و همچنین تمایل انسان به یافتن توضیحاتی ساده و دم دستی برای این رویدادها می پردازد.

نظریه مطرح شده در این کتاب بعدها به عنوان نظریه قوی سیاه معروف شد.

 

کتاب قوی سیاه سه ویژگی داره :

 

نامنتظر است – پیامد سنگین داره – بعد از وقوع پیش بینی می نماید ( اما پیش از وقوع پیش بینی شدنی نیست)

قوی سیاه رویدادی است مثبت  و منفی که محال پنداشته می شود اما وقوعشان پیامد های عظیمی به دنبال دارد. چرا ما پدیده قوی سیاه را تا بعد از وقوع آن تصدیق نمی کنیم؟

به گفته طالب ، بخشی از پاسخ این است که انسان ها برای یادگیری موارد خاص زمانی که باید روی کلیات متمرکز شوند ، سخت گیر هستند. ما روی چیزهایی که قبلاً می دانیم تمرکز می کنیم و بارها و بارها آنچه را که نمی دانیم در نظر نمی گیریم.

بنابراین ، ما نمی توانیم به طور واقعی فرصت ها را برآورد کنیم ، در برابر انگیزه برای ساده سازی ، روایت و دسته بندی بسیار آسیب پذیر هستیم و به اندازه کافی برای پاداش دادن به کسانی که می توانند “غیرممکن” را تصور کنیم ، باز نیستیم.

 

دانلود کتاب قوی سیاه

 

سالها طالب مطالعه کرده است که چگونه خود را فریب می دهیم و فکر می کنیم بیشتر از آنچه می دانیم می دانیم. ما تفکر خود را به موارد نامربوط و بی اهمیت محدود می کنیم ، در حالی که رویدادهای بزرگ همچنان ما را غافلگیر می کند و جهان ما را شکل می دهد.در این کتاب ، طالب هر آنچه را که ما نمی دانیم توضیح می دهد ، و این چاپ دوم دارای مقاله فلسفی و تجربی جدیدی است .

قوی سیاه ، زیبا ، شگفت انگیز و جهانی در برنامه های کاربردی خود ، نگاه شما به جهان را تغییر خواهد داد. طالب یک نویسنده بسیار سرگرم کننده است ، با شوخ طبعی ، بی احترامی و داستانهای غیر معمول برای گفتن. او از موضوعات مختلف از علوم شناختی گرفته تا کسب و کار تا نظریه احتمالات ، تسلط چند وجهی دارد. قوی سیاه یک کتاب برجسته است – خود یک قوی سیاه است.

 

جزئیات

 

ناشر :Random House Publishing Group

تاریخ انتشار : (May 11, 2010)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات :۴۴۴

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا