پزشکیکتاب

دانلود نسخه الکترونیک کتاب الکتروکاردیوگرافی به زبان ساده

The ECG Made Easy E-Book
The ECG Made Easy E-Book

 


The ECG Made Easy 

 

معرفی :

 

کتاب الکتروکاردیوگرافی به زبان ساده نوشته جان آر. هامپتون و جوانا هامپتون موضوعاتی همچون هدایت قلبی و اختلالات آن ریتم قلب  ECG در افراد سالم ناهنجاری های امواج  P – کمپلکس های QRS و امواج T و … را مورد بررسی قرار می دهد .

یادگیری نوار قلب از دغدغه های بزرگ همه دانشجویان پزشکی و فارغ التحصیلان گروه های پزشکی است . پزشکان در کلیه گروه های تحصصی لازم است با نوار قلب آشنایی داشته باشند. این کتاب نه تنها برای آموزش مبتدیان بلکه منبعی مناسب برای مرور سریع کلیات ECG برای تمام پزشکان است .

ECG مخفف الکتروکاردیوگرام یا الکتروکاردیوگراف است . در بعضی از کشورها مخفف آن EKG است . قلب پمپی است که پالس های الکتریکی درونی دارد که موجب ضربان قلب می شود . ECG فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می کند . ECG نشان می دهد که پالس های الکتریکی از کچا شروع و چگونه در قلب طی مسیر می کند . نوار قلب فعالیت مکانیکی قلب را نشان نمی دهد . فعالیت  الکتریکی قلب از سلول های ضربان ساز درونی قلب آغاز  می شود که به آن گره سینوسی دهلیزی می گوییم که در دهلیز راست قرار دارد . ریتم نرمال قلب ریتم سینوسی نامیده می شود که بهتر است ریتم سینوسی – دهلیزی نامیده شود که اینگونه نیست . مسیر طی شده پالس های الکتریکی را در قلب هدایت قلبی می گوییم .

 

 

جزئیات :

 

ناشر :Elsevier 

تاریخ انتشار :(May 21, 2019)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات :۲۰۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا