روانشناسیمقاله

درمان افسردگی سالمندان با طب سوزنی

با افزایش سن و پیری جمعیت در سال های پیش رو پرداختن به معضلات و بیماری های سالمندان از اهداف مهم و مورد بحث در جامعه است. افسردگی دیررس (LLD) یکی از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است که بار مالی زیادی را بر خانواده بیمار و جامعه تحمیل می کند.

افسردگی دیررس(LLD)چیست

شیوع افسردگی در افراد ۶۰ سال و بالاتر ۷ درصد است از این رو شیوع LLD با افزایش سن افزایش می‌یابد. بروز افسردگی دیررس ممکن است با عوامل اجتماعی، روانی، بیولوژیکی، رفتاری مرتبط با سلامت، ارتباط نزدیکی داشته باشد. برای آگاهی و اطلاعات بیشتر در خصوص افسردگی دیررس و علایم آن می توانید به سایت فایلسو مراجعه کنید.
198.webp

پیامد های افسردگی دیررس

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افسردگی دیررس باعث  افزایش خطر اختلالات شناختی و زوال عقل (آلزایمر) در سالمندان می شود.افسردگی دیررس یکی از عوامل خطر برای بسیاری از بیماری‌های پزشکی است که می‌تواند پیامدهای بیماری های  جسمی اولیه را بدتر کند و ناتوانی را افزایش می دهد. همچنین شدت و مدت افسردگی در اواخر زندگی به شدت با مرگ و میر سالمندان و افراد مسن مرتبط است.

درمان افسردگی سالمندان

افراد مسن افسرده در مقایسه با بزرگسالان جوانتر، علائم جسمی و بیماری های بیشتری نشان می دهند از این رو درمان LLD پیچیده تر می شود. در حال حاضر، درمان‌های LLD شامل دارودرمانی، روان‌درمانی و درمان تشنج الکتریکی است. از طرفی گزارش شده است که مصرف داروهای ضد افسردگی توسط بیماران مسن منجر به یک سری عوارض جانبی مانند علائم گوارشی، شکستگی و هیپوناترمی می شود. آخرین مقالات درمان افسردگی منتشر شده در مجلات پزشکی جهان را می توانید از سایت فایلسو تهیه نمایید.
529.webp

درمان افسردگی سالمندان با طب سوزنی

به دلیل عوارض جانبی روش های درمان افسردگی در افراد مسن، پزشکان دائماً در حال بررسی استراتژی‌های جدید درمانی برای LLD هستند. به عنوان یکی از درمان های طب مکمل و جایگزین، طب سوزنی به طور فزاینده ای به عنوان یک درمان غیر دارویی برای افسردگی مورد استفاده قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر و اینکه آیا درمان طب سوزنی برای بهبود علائم افسردگی سالمندان مؤثرتر و ایمن تر از داروهای ضد افسردگی به تنهایی است می توانید کتاب و مقالات خارجی در این زمینه را از سایت فایلسو تهیه نمایید. مشخصات تمام کتاب و مقالات در سایت های معتبر جهانی موجود است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا