استاندارد

دانلود استاندارد های بین المللی

استاندارد چیست؟

تعریف سازمان بین المللی استاندارد(ایزو)چنین است: استاندارد سند و مدرکی است که  در بر گیرنده قواعد، چارچوب ها یا راهنمایی هایی برای انجام یک فعالیت یا نتایج آن ها به منظور استفاده عمومی و مکرر از طریق همفکری و هم رایی  فراهم شده به وسیله یک سازمان رسمی تصویب شده باشد، و هدف آن دست یابی به حد مطلوبی از نظم و کیفیت در یک زمینه خاص است.
در واقع استاندارد مدرک و نشانه ای است که با توجه به منافع عموم ایجاد شده و نتیجه بررسی های دقیق علمی است تا نشان دهد در تولید یک محصول یا درخود آن محصول نظم و چارچوب خاصی به کار رفته و دارای میزان خوبی از کیفیت است.

فواید استاندارد چیست؟

استاندارد بودن محصولات فواید زیادی هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده دارد. این که یک محصول دارای علامت استاندارد باشد باعث اطمینان مصرف کننده از بابت این که در قبال هزینه ای که می پردازد محصول با کیفیتی دریافت می کند، خواهد شد. وجود استاندارد بر روی محصول تولیدی یک شرکت باعث پیشرفت ومعروفیت آن شرکت می شود وبه علت دارا بودن قواعد و اصول خاص تولید بهینه را به ارمغان می آورد.

انواع استاندارد

در هر کشوری سازمانی وجود دارد که بر کیفیت محصولات نظارت می کند که به نام سازمان استاندارد معروف است. این سازمان در ایران موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نام دارد، که به راحتی می توان اقدام به دانلود رایگان استاندارد ملی واز آن استفاده کرد.

 

استاندارد ارو پا که با عبارت مخفف CE نشان داده می شود هم ازاستاندارد های معتبر و مورد استفاده در سرتاسر جهان است.
موسسسه ملی استاندارد آمریکا ANSI  یک موسسه غیر انتفایی است که علاوه بر کنترل کیفیت محصولات و خدمات، استاندارد های بین المللی و استاندارد های آمریکا را تطبیق می دهد تا بتواند از آن ها در سطوح گسترده تری استفاده کند.
استاندارد حلال مختص کشور های اسلامی و مسلمانان جهان است. این استاندارد نشان می دهد محصول تولید شده که اغلب مواد غذایی هستند، بر طبق شریعت اسلامی حلال وعاری از هر ناپاکی است و این موضوع می تواند در برگیرنده تمام مراحل تولید باشد.
 استاندارد ایزو مخفف سازمان بین المللی استاندارد است که وظیفه ی آن ارتقا و توسعه استاندارد سازی و فعالیت های مربوط به آن در دنیاست. مجموع فعالیت های ایزو قرار داد های بین الملی است که به عنوان استاندارد های بین الملی انتشار پیدا می کند. استاندارد های ایزو تقریبا تمامی صنایع و فعالیت ها را در بر می گیرند.

دانلود انواع استاندارد های ایزو

دانلود از فایلسو

فایلسو یک سایت امن و معتبر و مرجع دانلود انواع استاندارد های مهندسی و  انواع کتاب ها، فایل ها و مجله ها ست. دانلود استاندارد های ایزو و دانلود رایگان استاندارد های جهانی از طریق فایلسو به آسانی ممکن است. انواع زیادی استاندارد برای فعالیت های مختلف وجود دارد که شما می توانیدهر کدام را که بخواهید تهیه کنید. برای مثال برای تهیه هریک از استاندارد های زیر:
دانلود استاندارد sae,   خرید استاندارد ul, دانلود رایگان استاندارد isa, دانلود استاندارد sspc, دانلود استاندارد iso, دانلود استاندارد jis, دااستانداردهای ams, دانلود استاندارد ul, دانلود استاندارد ansi, یا هر استاندارد دیگری وارد صفحه درخواست استاندارد های علمی شده و مشخصات منبع مورد نیاز خود را در این صفحه وارد کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن درخواست شما را بررسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا