کتابمنابع لاتین

کتاب های نجوم و ستاره شناسی

نجوم و ستاره شناسی همواره یکی از موضوعات جالب و البته مبهم در طول تاریخ بشریت بوده است . در طول تاریخ ، همواره انسانهای زیادی عمر خود را صرف رصد ستاره ها و جهانی که در آن زندگی می کنیم کرده اند . ما در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین کتاب های نجوم بپردازیم . کتاب هایی که خواندن آن ها برای علاقمندان به نجوم و ستاره شناسی بسیار مفید و سودمند خواهد بود .

1.کتاب “Finding Our Place in the Universe” نوشته “Helene Courtois”

در کتاب “Finding Our Place in the Universe” ، “هلن کورتوآ” اخترشناس فرانسوی ، تلاش نیروبخش برای کشف کهکشان راه شیری را توصیف می کند . در سال 2014 ، کورتوا بخشی از یک تیم تحقیقاتی برای کشف یک ابرقدرت کهکشانی (که شامل کهکشان راه شیری نیز است) بود . تیم تحقیقاتی این پدیده را “Laniakea” نامیدند . “Laniakea” در هاوایی به معنی “بهشت بی اندازه” است . در این کتاب جذاب و هیجان انگیز ، کورتوا سیر خود در اخترشناسی را توصیف می کند و سهم کلیدی بسیاری از اخترشناسان زن را نشان می دهد . خواننده این کتاب وقتی کورتوا به دنبال رصد “لانیایکا” به رصدخانه های برتر جهان سفر می کند با او همراه می شود و با خواندن این کتاب ، به راحتی می توان فهمید که چرا چالش کشف کهکشان ما این چنین اغوا کننده است . این کتاب بهترین کتاب برای شروع نجوم است .

2.کتاب “Out there” نوشته “Mike Wall”

در کتاب “Out here” ، “مایک وال” ، نویسنده ارشد ، با پاسخ دادن به سؤالهای پراهمیت در مورد مکان ما در جهان هستی از قبیل ، “چه کس دیگری در آنجاست؟” ، “چه چیزی ممکن است وجود داشته باشد؟” و “چرا ما هنوز از آنها نشنیده ایم؟” ، ذهن ما را برای درک جهان هستی آماده می کند . این کتاب به جستجوی زندگی و اینکه ممکن است در کشف آن چه واکنش هایی نشان دهیم ، می پردازد . این کتاب همچنین موضوعاتی از قبیل اینکه حضور طولانی مدت انسان در خارج از زمین چگونه می تواند به نظر برسد و آیا ما تا به حال توانسته ایم آنجا را بسازیم؟ را بررسی می کند . این کتاب از کتاب های معروف در مورد نجوم است و با البته با زبان ساده و رسا ، برای همگان قابل فهم است اگر به دنبال کتاب های نجوم برای نوجوانان هستید ، باز هم می توانید این کتاب را انتخاب کنید .

3.کتاب “Catching Stardust” نوشته “Natalie Starkey”

“ناتالی استارکی” دانشمند فضایی ، در کتاب “Catching Stardust” که نخستین کتاب او نیز محسوب می شود ، تصورات غلط درباره ستاره های دنباله دار و سیارک ها را تجزیه می کند و برخی از دلایل این مسئله را بررسی می کند که چرا آنها را بسیار مهم می دانیم . “استارکی” با استفاده از مأموریت های “Stardust” و “Rosetta” برای چارچوب چگونگی و چرایی مطالعه این اشیاء کیهانی ، به تاریخچه درک انسان از ستاره های دنباله دار و سیارک ها می پردازد . او با تمدنهای که اغلب از ستاره های دنباله دار تفسیر می شوند که در جهان هستی آتشین هستند و به امروزه منتهی می شوند ، شروع می کند . جایی که یک خط همواره در حال تحول بین آنچه که یک ستاره دنباله دار در مقابل سیارک تشکیل می دهد ، وجود دارد . کتاب نجوم کارول که یک کتاب شناخت مبانی نجوم است ، اقتباسی از این کتاب می باشد .

 

4.کتاب “A Brief History of Time” نوشته “Stephen Hawking”

“استفان هاوکینگ” در این کتاب پرفروش ، جهان را توضیح می دهد . فیزیکدان مشهور با نوشتن کتاب “A Brief History of Time” ، سیاهچاله ها ، فضا و زمان ، نظریه نسبیت عام و چیزهای دیگر را تجزیه می کند و آن را برای کسانی که دانشمند موشکی نیستند ، در دسترس قرار می دهد ! این کتاب برای هر کسی که می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد خاستگاه جهان و مکان های مختلف آن کسب کند ، یک آغازگر عالی است و بهترین کتاب در زمینه نجوم می باشد .

5.کتاب “The Planet Factory” نوشته “Elizabeth Tasker”

“الیزابت تاسکر” اخترشناس معروف ، در کتاب “The Planet Factory” به بررسی آنچه دانشمندان در حال حاضر درباره سیارات مرموز دور از منظومه شمسی می دانند ، می پردازد . طراوت بخشیدن به روایت او باعث می شود خوانندگان در سفر از طریق تکنیک های قدیمی برای ردیابی سیارات سیاره ای (برخی از آنها بسیار خطرناک بودند) و مدارهای طولانی از برخی سیارات بیگانه ، قرار بگیرند . این سبک برای مبتدیان مناسب است و فصل های این کتاب پر از توضیحات طنزآمیز برای درک این حوزه مهم نجوم مدرن است . این کتاب مبانی ستاره شناسی برای همگان مناسب است و یکی از بهترین کتابهای ستاره شناسی محسوب می شود .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا