کتابمقاله

مقایسه جلد های کتاب کودک : هارد کاور و بورد بوک ( Hardcover و Board Book )

تفاوت کتاب جلد سخت و کتاب تخته ای

بورد بوک ( Board Book ) یا کتاب تخته ای نام دیگری برای کتاب‌ جلد سخت یا هارد کاور ( Hardcover ) نیست. کتاب‌های تخته‌ای اغلب در کتاب خردسال و کودک نوپا دیده می‌شوند.در این مطلب همه چیزهایی است که باید درباره تفاوت‌های بورد بوک با هاردکاور و اینکه چرا کتاب‌های تخته در قفسه‌های ما جای خود را دارند، بدانید.شما می توانید برای خرید کتاب از آمازون به سایت فایلسو مراجعه کنید و درخواست کتاب های اورجینال از آمازون را ثبت نمایید.

بورد بوک یا کتاب جلد تخته ای چیست ؟

احتمالاً از قبل به خوبی از تفاوت های کتاب جلد کاغذی ( paperback ) و جلد سخت آگاه هستید، اما آیا نام کتاب تخته ای را شنیده اید؟هنگام مقایسه کتاب با جلد سخت و بورد بوک، چندین شباهت وجود دارد… تا زمانی که به صفحات داخلی برسید. به طور معمول، یک کتاب هاردکاور دارای یک نمای بیرونی ضخیم و محکم است که از صفحات داخلی ظریف تر آن محافظت می کند. آنها شیک و کاربردی هستند.

از طرف دیگر، یک کتاب تخته ای اصلاً صفحات نازک و ظریفی ندارد. در عوض، هر صفحه ضخیم، محکم و تقریباً یکسان است. این به این دلیل است که کتاب های تخته برای کودکان طراحی شده است.بورد بوک ها اغلب به عنوان کتاب کودک ، مانند کتاب یادگیری  یا داستان‌های قبل از خواب دیده می‌شوند. به جای داشتن صفحات نازک، هر صفحه یا ” تخته ” با استفاده از مقوا یا تخته کاغذی ساخته می شود.

کتاب‌های تخته معمولاً کوتاه‌تر از کتاب جلد سخت هستند، و استانداردهای صنعتی ۲۴ تا ۳۲ صفحه برای یک کتاب تخته دارند. آنها می توانند طولانی تر یا کوتاه تر باشند.

علاوه بر این، کتاب های تخته معمولاً گوشه های گرد دارند. این از آسیب رسیدن لبه های تیز به کودکان جلوگیری می کند.

بورد بوک

خرید کتاب کودک و خردسال زبان اصلی از آمازون

برای چاپ کتاب های خردسال و کودک به زبان انگلیسی شما می توانید سفارش چاپ دیجیتال کتاب را داخل سایت ثبت کنید تا در کمتر از ۲ روز کاری چاپ چاپ افست کتاب خارجی شما آماده و ارسال شود! چاپ کتاب در سایت فایلسو با نهایت دقت انجام می شود و کتابی که به دست شما میرسید تفاوتی با نسخه اصلی ندارد و حتی در برخی موارد بهتر از کتاب اورجینال در آمازون چاپ می شود.

مقایسه کتاب تخته ای و کتاب جلد سخت

کتاب‌های تخته‌ای مخصوصاً برای کودکان خردسال مفید هستند، زیرا بادوام و جذاب هستند و اغلب به کودکان اجازه می‌دهند به گونه‌ای با کتاب‌ها ارتباط برقرار کنند که کتاب‌های جلد سخت نمی‌توانند.

کتاب‌های جلد سخت برای خوانندگان بزرگ‌تر بهترین هستند، اما می‌توانند با موفقیت توسط کودکان کوچک‌تر که می‌دانند کتاب‌ها برای خواندن هستند، نه اینکه تصادفاً نابود شوند، استفاده کنند. با این حال، کتاب‌های جلد سخت می‌توانند برای بچه‌ها سرگرم کننده باشند، به شرطی که تحت نظارت بزرگسالان خوانده شوند.

در ادامه این دو جلد کتاب را با یکدیگر مقایسه میکنیم.

۱ . ساختار و دوام

کتاب‌های جلد سخت دارای جلدهای سفت و سختی هستند که از صفحات آن‌ها در برابر سایش و پارگی در طول زمان محافظت می‌کند. با این حال، آنها تنها زمانی قادر به انجام این کار هستند که خواننده به صفحات ظریف درون آن احترام بگذارد. بوردبوک دارای صفحات ضخیم و سفت و سختی هستند که از مقوا یا تخته کاغذی ساخته شده‌اند، که باعث می‌شود در برابر آسیب مقاومت ویژه‌ای داشته باشند.

۲ . مخاطب هدف

کتاب‌های جلد سخت برای خوانندگان بزرگسالان جوان و مسن‌ طراحی شده‌اند و طول و تعداد صفحات آن‌ها می‌تواند متغیر باشد. اگرچه بسیاری از کتاب‌های مصور کتاب‌های جلد سخت هستند، اما عموماً کودکان بزرگ‌تر را هدف قرار می‌دهند. بورد بوک ها اصولاً برای نوزادان، کودکان نوپا و پیش‌دبستانی طراحی شده‌اند و در نتیجه محتوای رنگارنگ و جذابی را با هدف آن گروه‌های سنی ارائه می‌کنند.

۳ . قیمت

بسته به کتاب، کتاب‌های هاردکاور به دلیل ساختارشان، عموماً گران‌تر از کتاب‌های تخته‌ای هستند. این باعث می‌شود که کتاب‌های تخته‌ای گزینه‌ای در دسترس‌تر برای خانواده‌ها، معلمان یا کتابدارانی باشند که با کودکان خردسال سروکار دارند.

۴ . تعامل

با کتاب های جلد سخت ، آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید. کتاب‌های مصور با جلد سخت ممکن است تجربه تعاملی‌تری را ارائه دهند، اما ممکن است برای مدت طولانی علاقه یک کودک خردسال را جلب نکنند. از سوی دیگر، کتاب‌های تخته‌ای اغلب دارای ویژگی‌های تعاملی هستند، مانند فلپ‌ها و دستگاه‌های صوتی که می‌توان با آن‌ها بازی کرد و در حین خواندن آنها را کاوش کرد. این یک امتیاز برای کودکان نوپا و خردسالان با بازه توجه کوتاه‌تر است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا درگیر شوند و تجربه یادگیری کلی خواننده جوان را افزایش دهند.

دوام کتاب هارد کاور و بورد بوک

کتاب جلد سخت کودکان به مرور درخشش خود را از دست می دهند. کتاب‌های جلد سخت در مقایسه با جلد شومیز یا paperback بادوام هستند، اما پوسته بیرونی آن تنها زمانی می‌تواند از صفحات ظریف داخلی کتاب محافظت کند که توسط یک بزرگسال با دقت خوانده شود. هنگامی که کودک نوپا آن را می خواند، کتاب های جلد سخت نمی توانند از خود در برابر گرفتن دست ها و دهان کودک محافظت کنند. پس از یک جلسه با یک کودک نوپا، یک کتاب با جلد سخت ممکن است صفحات داخلی آن پاره شده و پراکنده شده باشد.

چاپ روی مقوا یا تخته کاغذی، هر صفحه را در برابر سایش و پارگی خوانندگان جوان مقاوم می کند. دست‌های کوچک کودکان توانایی آسیب رساندن و پاره کردن صفحات مقوایی این نوع کتاب ها را ندارند. همچنین گوشه‌های گرد به این معنی است که نقاط کمتری برای گاز زدن وجود دارد.

دوام , تفاوت اصلی بین کتاب‌های نسخه hardcover و بورد بوک است , اما عوامل مختلفی برای در نظر گرفتن بین این دو در هنگام خرید کتاب کودک وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا