گزارش

استاندارد آزمایشگاه های تست و کالیبراسیون

استاندارد آزمایشگاه های تست و کالیبراسیون خارجی مورد تایید اتحادیه اروپا

این استاندارد ها به صورت نسخه چاپی اورجینال موجود است.

اگر صادر کننده هستید و میخواهید با استاندارد های آزمایشگاهی روز دنیا آشنا شوید.

یا دانشجو علوم آزمایشگاهی هستید و به دنبال مقاله نویسی هستید.

این راهنمای بینشی را در مورد اینکه چگونه ISO 17025، استاندارد اصلی آزمایشگاه‌ها، می‌تواند به شرکت شما کمک کند، چرایی اهمیت آن، طرح‌بندی اولیه آن و آنچه که پیاده‌سازی مستلزم آن است، ارائه می‌دهد.

منبع لاتین استاندارد آزمایشگاه های تست و کالیبراسیون کمک و راهنمای خوبی برای همه محققین در این حوزه است.

ISO/IEC 17025 استاندارد بین المللی است که الزامات عمومی را برای عملکرد شایسته، بی طرفانه و سازگار آزمایشگاه ها تعیین می کند. فعالیت‌هایی را مشخص می‌کند که باید در عملیات آزمایشگاهی گنجانده شود تا اعتماد به توانایی آن برای تولید نتایج آزمایش، کالیبراسیون و نمونه‌برداری معتبر و پیوسته قابل اعتماد ایجاد شود.

شناخت استاندارد های بین المللی 

این استاندارد و اعتبار توسط آزمایشگاه‌های مستقل و دارای مالکیت مستقل و همچنین آزمایشگاه‌هایی که بخشی از سازمان‌های بزرگ‌تر هستند، صرف نظر از صنعت و اندازه، که در فعالیت‌های نمونه‌برداری یا اندازه‌گیری دخیل هستند، استفاده می‌شود.

این شامل بخش‌های دولتی و عمومی و همچنین بخش‌های غیرقانونی می‌شود. ISO/IEC 17025، همراه با ISO 9001، پایه ای برای ISO 15189 است که الزامات خاصی را برای صلاحیت و کیفیت، و همچنین اعتباربخشی آزمایشگاه های پزشکی را مشخص می کند.

آزمایشگاه های تست و کالیبراسیون چیست؟

آزمایشگاه های آزمایش ویژگی های یک مورد مورد علاقه را برای ارزیابی انطباق تعیین می کنند.

به عنوان مثال، آزمایش یک نمونه غلات (مورد مورد علاقه)، برای دیدن اینکه آیا مقدار آفت کش موجود در آن با محدودیت های قانونی (انطباق) مطابقت دارد یا خیر.

از سوی دیگر، آزمایشگاه‌های کالیبراسیون، یک ابزار اندازه‌گیری با دقت ناشناخته را با یک ابزار اندازه‌گیری با دقت شناخته شده مقایسه می‌کنند.

به عنوان مثال، از کالیبراسیون می توان برای اطمینان از اینکه ترازو در فرودگاه (ناشناخته) با مقایسه خوانش ها در برابر قطعات جرم تایید شده (معروف) چمدان شما را به طور دقیق وزن می کند، استفاده کرد.

 

سفارش کلیه استاندارد های بین المللی در سایت فایلسو   ( ثبت سفارش شما )

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا