رمان

رمان زیبای THE MASTER AND MARGARITA

THE MASTER AND MARGARITA
THE MASTER AND MARGARITA

THE MASTER AND MARGARITA

 

معرفی  :

 

رمان مرشد و مارگاریتا اثری جاودانه از میخائیل بولگاکف است . این رمان که امرزوه یکی از جنجالی ترین و بزرگ ترین آثار ادبی قرن بیستم نامیده می شود حکایت سفر ابلیس به مسکو پایتخت اتحاد جماهیر شوروی ست . سفری که ماجراهایی بس هولناک را در پی خود دارد. گفتنی است که این اثر یک یاز ۱۰۰۱ کتاب برتر تمام دوران ها به شمار می رود.

سه داستان موازی این رمان را تشکیل می دهند که هر چه به پایان آن نزدیک می شویم این داستان ها به هم گره می خورند.

 

درباره رمان مرشد و مارگایتا

 

این سه داستان شامل ورود شیطان به مسکو ماجرای پونتیوس پیلاطس و به صلیب کشیده شدن مسیح در اورشلیم و عشق میان مرشد و مارگاریتا می شود.آغاز رمان به این شکل ایت که دو روشنفکر بی خدا در یکی از پارک های مسکو در دهه ۱۹۳۰با یکدیگر قدم می زنند. یکی از آن ها برلیوز نویسنده و سر دبیر یکی از مهم ترین مجلات ادبی شهر و دیگری شاعری با نام مستعار بزدومنی است.

گفتگوی این دو شخصیت بر سر موضوع وجود یا عدم وجود خدا یا به عبارتی موجودیت تاریخی عیسی مسیح است. پس از  گذشت چند دقیقه از نشستن آن ها بر روی یک نیمکت نفر سومی وارد می شود که رفتار عجیبی دارد و خود را ولند معرفی می کند. در روایت موازی دیگری داستان فردی ملقب به مرشد را پی می گیریم که دلداده ای به نام مارگاریتا دارد.

بساری بر این باورند که رمان مرشد و مارگاریتا با تاثیرپذیری زیادی از فاوست اثر گوته نوشته شده است . همچنین سبک رئالیسم جادویی این اثر به شکلی بدیع و جذاب در نثر آن گنجانده شده است. در این سبک ادبی با اینکه از عناصر خیالی و غیر طبیعی مثل سفر در زمان استفاده می شود تمامی اتفاقات داستان واقعی و باور پذیر به نظر می رسند.

 

حال اگه شما به ادبیات داستان روسیه و مطالعه آثار ادبی  بزرگ جهان علاقه دارید ازخواندن این کتاب لذت خواهید برد. همچنین کتاب مرشد و مارگاریتا به دوستداران سبک رئالیسم جادویی پیشنهاد  می شود.

 

 

جزئیات :

 

ناشر  :Penguin Classics  

تاریخ انتشار :(May 3, 2016)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات : ۴۴۸

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا