سایر

انواع توکن در بازار ارز دیجیتال

استفاده از اینترنت و بهره بردن از تکنولوژی‌های جدید، اصطلاحی را به عنوان ارز دیجیتال در دنیایی امروز بر سر زبان‌ها آورده است.

در تعریف توکن آمده است که نماینده دارایی تایید شده و دارای ارزش، مانند ارز یا آیتم‌های بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در بازار ارز دیجیتال، انواع توکن به ارز‌هایی اطلاق می‌شود که بر پایه و اساس یک بلاک چین دیگر ساخته شده باشند. برای چگونگی ورود به معاملات ارزی دیجیتال در جهان، می‌توانید با انتخاب دسته بندی اقتصاد در فایلسو، از فایل‌های زبان لاتین در زمینه ارز های دیجیتال بهره مند گردید.

ارز دیجیتال‌هایی همچون بیت کوین، توکن و کریپتو کارنسی از اصطلاحات رایج میان معامله‌کنندگان و سرمایه‌گذاران است که در زمان استفاده از آن ها، گاهی تعدادی از افراد دچار اشتباه می‌شوند.

انواع توکن

در لیست توکن‌ها و انواع توکن به موارد زیر اشاره شده است که هر یک از انواع توکن‌ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند:

معرفی انواع توکن

۱) توکن ارزی

یک روش برای پرداخت و ذخیره ارزش به شمار می‌رود، مانند بیت کویین.

۲) توکن کاربردی

به دارندگان اجازه دسترسی به سرویس یا محصول خاصی را می‌دهند، مانند اتریوم.

۳) توکن بهادار از انواع توکن

در این توکن علاوه بر استفاده در زمان خرید یک محصول یا خدمتی، از آن به عنوان یک منبعی برای سرمایه‌گذاری می‌توان نام برد.

۴) توکن دارایی

در لیست توکن‌ها از این توکن به عنوان نماینده یک دارایی در سازمانی یا پلتفرمی می‌توان نام برد.

۵) توکن سهمی

توکن سهمی از انواع توکن، به عنوان یک مفهوم تئوری شناخته می‌شود و به دارندگان این نوع از توکن‌ها مالکیت سهام از سوی منتشر‌کنندگان، مانند سهام یک شرکت داده می‌شود.

۶) توکن جایزه

در تعریف این نوع از توکن می‌توان از معادل امتیاز وفاداری استفاده کرد.

۷) توکن سود ده از دیگر انواع توکن

به غیر از توکن ارزی، سایر توکن‌های اشاره شده در بالا یک نوع قرارداد سرمایه‌گذاری هستند که امکان درآمد را برای دارندگان خود فراهم می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا