استاندارد

استاندارد‌های ایزو و کاربرد آن

ایزو یک سازمان بین‌المللی غیر دولتی بوده که مرکز آن در ژنو سوئیس وایران هم جز این سازمان محسوب می‌شود. وظیفه اصلی سازمان، ساخت استاندارد‌های ایزو برای همه صنایع است.

افراد در تمامی صنایع مانند صنایع غذایی، نفت و گاز، پتروشیمی و .. باید استاندارد‌های ایزو ارئه شده از سوی این سازمان را تماما مورد توجه قرار دهند.

تعریفی از استاندارد‌های ایزو

استاندارد‌های ایزو شامل تعدادی از الزامات قابل اجرا، جهت اجرا در سازمان است. صنایع با به کارگیری آن، امکان تجارت بین‌المللی را خواهند داشت. این استاندارد‌ها تقریبا تمامی بخش‌های یک سازمان را تحت پوشش خود قرار داده و برای دریافت گواهینامه بین‌المللی باید قوانینی را مورد توجه قرار داد.

سوابق پیشین استاندارد‌های ایزو

در ۱۹۴۶ میلادی نمایندگانی از ۲۵ کشور در لندن با هم ملاقاتی را انجام می‌دهند که نتیجه این ملاقات، شکل‌گیری یک سازمان بین‌المللی برای آسان‌سازی هماهنگی بین‌المللی و هماهنگی استاندارد‌های صنعتی است.

استاندارد‌های ایزو و پیشینه آن

در تاریخ ۲۳ فوریه، یک سال بعد؛ این سازمان به وجود می‌آید و فعالیت‌های تمامی جنبه‌های تکنولوژی و تولید را در بر می‌گیرد. در حال حاضر ۱۶۲ کشور و ۷۷۸ سازمان فنی عضو این سازمام بین‌المللی هستند. مخفف این سازمان در تمامی کشور‌ها با عنوان ISO مورد استفاده قرار می‌گیرد و به معنی برابر و یکسان است.

دریافت گواهینامه بین‌المللی ISO و مزیت آن

پس از دریافت این استاندارد‌های ایزو و گواهینامه، شرکت تولیدی یا سازمان شما این اطمینان را به مخاطب می‌دهد که محصول و خدمات ارائه شده شما باکیفیت، قابل اعتماد و ایمن خواهد بود. استفاده از این استاندارد بین‌المللی سبب کاهش هزینه، اشتباه و در مقابل افزایش بهره وری خواهد بود. با در دست داشتن استاندارد‌های ایزو، برای شما امکان تجارت در بازار بین‌المللی فراهم می‌گردد.

توسعه استاندارد ISO

استاندارد‌های این سازمان بین‌المللی کارآمد، توسط افرادی که به آن نیاز دارند؛ گسترش پیدا می‌کنند. کارشناسان این سازمان در سراسر جهان به توسعه این استاندارد‌ها مشغول هستند و این به معنی انعکاس ثروت از سوی تجربه و دانش خواهد بود. از طریق این گواهینامه بین‌المللی، مشاغل وارد بازار بین‌المللی می‌شوند و از مزیت‌های آن بهره می‌برند.

بررسی عملکرد استاندارد‌های ایزو

در جواب سوال­‌ها که در عمل این گواهینامه بین‌المللی چیست؟ چگونه مشکلات مشترک را شناسایی می‌کند؟ کدام بخش برای مردم و کسب و کار آن‌ها اهمیت دارد؛ باید به سراغ کارشناسان این سازمان در هر حوزه کاری خاص بروید و پاسخ‌های آن‌ها را بشنوید و بهره ببرید.

شما می توانید به منظور دریافت راهنما‌های لازم برای قرار گیری شرکت خود در ردیف شرکت های دارای استاندارد‌های ایزو از طریق سایت ما با مراجعه به بخش درخواست، نسبت به خرید فایل اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا