چاپ کتابکتاب

تفاوت کیفیت چاپ کتاب دیجیتال ۳۰۰، ۶۰۰ و ۱۲۰۰ dpi

کتاب های درخواستی شما در فایلسو به صورت تک جلد و تخصصی چاپ می شود به همین دلیل شما می توانید کیفیت چاپ کتاب و سایز دلخواه خود را انتخاب کرده تا ما بر اساس نیاز شما آن کتاب را آماده و چاپ کنیم.

لازم است توجه داشته باشید علاوه بر کیفیت چاپ محتوای کتاب، چند ویژگی دیگر نیز تغییر میکند. در ادامه به بررسی دقیق تفاوت کیفیت های مختلف چاپ می پردازیم.

سفارش چاپ PDF

مواردی که در کیفیت های مختلف تغییر میکند:

۱- کیفیت چاپ
۲- نوع دستگاه
۳- آماده سازی و رفع ایرادات جلد کتاب (پشت – رو – عطف)
۴- آماده سازی و رفع ایرادات فایل کتاب
۵- نوع بسته بندی

مواردی که در کیفیت های مختلف تغییر نمیکند:

۱- کیفیت کاغذ (جلد – محتوا).
۲- کیفیت مواد مصرفی
۳- پشتیبانی

 

بررسی کیفیت های مختلف:

در تعیین قیمت همیشه ۴ نوع کیفیت مشخص میشود که هر کدام ویژگی های منحصر به خود را در بر میگیرد:

 کیفیت سیاه وسفید:

در این کیفیت چاپ کتاب با دستگاه سیاه و سفید انجام میشود و خطوط کتاب اگرچه کمی کمرنگ ولی خوانا هستند و اگر هم شامل تصاویر باشد این تصاویر به صورت سیاه وسفید و با جزئیات کم چاپ میشود. این کیفیت مخصوص افرادی است که صرفا نیاز دارند از کتاب یک نسخه ی چاپی داشته باشند و هزینه برایشان اولویت خیلی بالاتری از کیفیت دارد.جلد کتاب رنگی و روی آن سلفون به منظور مقاومت در برابر آب و پاره شدن کشیده میشود. در این کیفیت جلد رو یا پشت با هر کیفیتی که در فضای اینترنت وجود داشته باشد (در صورتی که وجود نداشته باشد طرح ساده پیش فرض) چاپ خواهد شد.

کیفیت ۳۰۰:

این کیفیت مشابه کیفیت سیاه سفید است با شرایط کاملا یکسان و فقط تنها تفاوت در این است که وضوح بیشتر نسبت به کیفیت سیاه و سفید داردو همچنین اگر قسمتی از کتاب رنگی باشد به صورت رنگی با جزئیات کم چاپ خواهد شد. این کیفیت اصلا برای کتاب هایی که محتوای تصویری دارند مناسب نیست و فقط برای کتاب هایی که متن هستند پیشنهاد می شود.جلد کتاب رنگی و روی آن سلفون به منظور مقاومت در برابر آب و پاره شدن کشیده میشود. در این کیفیت جلد رو یا پشت با هر کیفیتی که در فضای اینترنت وجود داشته باشد (در صورتی که وجود نداشته باشد طرح ساده پیش فرض) چاپ خواهد شد.

کیفیت ۶۰۰ (خوب):

به این کیفیت که به آن کیفیت خوب هم اطلاق میشود مربوط به دستگاه چاپ رنگی است. در این کیفیت محتوای کتاب با جزئیات بیشتر چاپ میشود و اگر کتاب شما دارای تصویر و متن رنگی باشد، کیفیت و هزینه مناسبی خواهد داشت. این کیفیت را برای کتاب های مهندسی که دارای فرمول و نمودار و … هستند پیشنهاد میکنیم. جلد کتاب رنگی و روی آن سلفون به منظور مقاومت در برابر آب و پاره شدن کشیده میشود. در این کیفیت جلد رو – پشت و عطف دقیقا مطابق کتاب اصلی طراحی و آماده می شود و حتی شما می توانید طرح یا متن تقدیم خود را ارسال کرده تا از آن هم (در قسمت دلخواه شما) استفاده کنیم.

کیفیت ۱۲۰۰ (عالی):

کاملا اختصاصی با کیفیت عالی و با جدیدترین دستگاه چاپ رنگی دیجیتال LED چاپ خواهد شد و اگر هم محتوای کتاب متن باشد این متن پر رنگ و بسیار خوانا با وضوح عالی چاپ می شود. در این کیفیت تمام مراحل آماده سازی کتاب با بالاترین دقت انجام میشود(صحافی – برش – طراحی و حتی بسته بندی). جلد کتاب رنگی و روی آن سلفون به منظور مقاومت در برابر آب و پاره شدن کشیده میشود. در این کیفیت جلد رو – پشت و عطف دقیقا مطابق کتاب اصلی طراحی و آماده می شود و حتی شما می توانید طرح و یا متن تقدیم را ارسال کنید تا از آن هم (در قسمت دلخواه شما) استفاده کنیم.

در تمامی کیفیت ها انتخاب نوع کاغد(تحریر وسفید-بالک وسبکی) به عهده خودتان میباشد ، و در صورت انتخاب کاغذ بالک تقریبا ۱۰ درصد به مبلغ چاپ افزوده می شود.

چه کیفیتی را انتخاب کنید بهتر است؟

کیفیت ۱۲۰۰ Dpi: اگر وضوح بالای چاپ برای متن یا تصاویر نیاز دارید مخصوصا برای کتاب هایی که جزئیات تصاویر آنها اهمیت زیادی دارند مثل کتاب های پزشکی این کیفیت را انتخاب کنید.

کیفیت ۶۰۰ Dpi: در صورتی که انتظار کیفیت خوب و هزینه مناسب دارید و یا اینکه کتاب شما دارای تصاویر است یا نیاز دارید متن با کیفیت و خوانا و بهتر از کتاب های رایج در بازار باشد این کیفیت را انتخاب کنید.

کیفیت ۳۰۰ Dpi: اگر کتاب شما اکثرا متن هست و یا اینکه کیفیت تصاویر اهمیتی ندارند و هزینه مناسب برای شما اهمیت دارد این کیفیت را انتخاب کنید.

سیاه و سفید: برای کتاب هایی که طراحی فایل و جلد اهمیتی ندارد و فقط متن دارند و مشکلی با کمرنگ بودن متن ندارید این کیفیت پیشنهاد میکنیم.

  • انتخاب جلد سخت در تمامی کیفیت ها امکان پذیر است و در صورت انتخاب جلد سخت مبلغی به هزینه چاپ اضافه میشود.
  • طراحی اختصاصی جلد و محتوای کتاب (حداکثر شباهت به کتاب اصلی) فقط برای کیفیت ۱۲۰۰ و ۶۰۰ انجام می شود.
  • طراحی بوکمارک، کاور، باکس، ست باکس و متن تقدیم فقط برای کیفیت های ۶۰۰ و ۱۲۰۰ امکان پذیر است.
  • در تمامی کیفیت ها انتخاب نوع کاغد(تحریر وسفید-بالک وسبکی) به عهده خودتان میباشد ، و در صورت انتخاب کاغذ بالک تقریبا ۱۰ درصد به مبلغ چاپ افزوده می شود.

 

تفاوت کیفیت در تصاویر چاپ شده:

  • برای مشاهده تصاویر با وضوح بیشتر روی آن ها کلیک کنید!
کیفیت ۱۲۰۰-۶۰۰-۳۰۰ (روی تصویر کلیک کنید)
تصویر راست کیفیت ۶۰۰ و سمت چپ کیفیت ۳۰۰ (روی تصویر کلیک کنید)

 

 

تفاوت کیفیت های ۳۰۰ و ۶۰۰ و ۱۲۰۰ Dpi در متن چاپ شده :

اگر هر سه کیفیت چاپ شده کنار یکدیگر قرار نداشته باشند شاید تصور کنید که تفاوتی ندارند و یا این تفاوت خیلی جزئی هست.

(روی تصاویر اصلی کلیک کنید و با بزرگنمایی زیاد بررسی کنید)

نمونه چاپ زیر مربوط به متن ساده می باشد:

کیفیت ۶۰۰ و ۱۲۰۰ – متن (کلیک کنید)
کیفیت ۶۰۰Dpi
کیفیت ۱۲۰۰Dpi

 

قسمتی از متن یک کتاب اسکن شده را در ۳ کیفیت چاپ کردیم تا بهتر بتوان این تفاوت را مقایسه کرد:

تفاوت کیفیت ۳۰۰ - ۶۰۰ و ۱۲۰۰
تفاوت کیفیت ۳۰۰ – ۶۰۰ و ۱۲۰۰ (کلیک کنید)

اولین کلمه همین تصویر را با بزرگنمایی بسیار زیاد مشاهده کنید:

کیفیت ۳۰۰
کیفیت ۳۰۰ Dpi
کیفیت ۶۰۰
کیفیت ۶۰۰ Dpi
کیفیت ۱۲۰۰
کیفیت ۱۲۰۰ Dpi

توجه: تمام تصاویر بدون هیچ افکت یا ویرایشی داخل سایت قرار داده شده است.

همانطور که مشاهده میکنید کیفیت ۱۲۰۰ بسیار متفاوت تر است البته توجه کنید که کتاب های رایج در بازار معمولا کیفیت آنها کمتر از ۶۰۰ می باشد. اگر هزینه برای شما اولویت اول است میتوانید کیفیت ۳۰۰ را انتخاب کنید، اگر فقط وضوح بالا (خوانایی و مشاهده جزئیات بیشتر تصاویر و متن)  برای شما اهمیت دارد کیفیت ۱۲۰۰ را انتخاب کنید و  درصورتی که هم هزینه اهمیت دارد هم وضوح بالا، کیفیت ۶۰۰ می تواند بهترین انتخاب باشد.

کیفیت در حد کتاب اورجینال آمازون

برای چاپ از بهترین مواد مصرفی استفاده میکنیم تا بیشترین رضایت از کاربران داشته باشیم.

تونر اورجینال دستگاه چاپ LED

کاغذ تحریر (۸۰ گرم) برای محتوای کتاب

کاغذ گلاسه (۳۰۰ گرم) برای جلد

سلفون حرارتی برای روی جلد

ما با ویرایش فایل خام و طراحی جلد، کتاب را به صورت حرفه ای با اندازه ی واقعی چاپ و  تلاش میکنیم زمانی که کتاب به دست شما رسید حداکثر شباهت را با کتاب اورجینال آمازون داشته باشد، برخی کتاب های چاپ شده توسط ما از کتاب های اورجینال آمازون هم با کیفیت تر می شوند.

سفارش چاپ PDF

 

چند نمونه کار چاپ شده:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا