کتاب

راه‌اندازی کترینگ و تجهیزات لازم

برای راه‌اندازی کترینگ و یک آشپزخانه صنعتی، آماده‌سازی وسایل مورد نیاز و بعد نظم موجود در آشپزخانه از الزامات اولیه خواهد بود. پس از تهیه تجهیزات اطمینان از نظر ایمنی و درستی عمل واجب خواهد بود.

اگر شما هم به دنبال اطلاع از اصول راه‌اندازی کترینگ و تهیه دستور پخت غذا‌های ملی سایر کشور‌ها هستید تا بتوانید فعالیت خود را در انواع غذا‌ها گسترش دهید؛ حتما برای تهیه کتاب‌های آشپزی زبان اصلی سری به لیست فایلسو بزنید.

تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی کترینگ

برای پیاده‌سازی‌ایده و راه‌اندازی کترینگ، علاوه بر در نظر گرفتن هزینه لازم برای مکان و مجوز‌های لازم برای شروع کار، شما باید یک لیستی از تجهیزات تهیه کنید.

منظور از این لیست، لوازم مورد نیاز برای کارکنان کترینگ است. نوع سرویس انتخابی بستگی به شما و میزان هزینه‌ای که برای این کار در نظرگرفته‌اید، دارد. اما لیستی از تجهیزات لازم برای راه‌اندازی کترینگ شامل موارد زیر است:

آون

از ضروری‌ترین لوازم برای این نوع کار خواهد بود. نوع آون بستگی به نوع غذایی خواهد بود که شما در کترینگ برای مشتریان خود تهیه خواهید کرد، به سایز و کیفیت آون نیز توجه کنید.

تهویه

از دیگر الزامات یک کترینگ، تهویه است. در انتخاب تجهیزات باید به این مسئله که نیروی لازم برای پخت در کترینگ شما گاز یا برق است، بسیار توجه کنید. این امر در زمان انتخاب تهویه نیز کاربرد دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی کترینگ

غذا ساز و میکسر صنعتی، اسلایسر، فریزو یخچال، ظروف سرو، سیستم شوکیس، گریل گازی و برقی، دستگاه یخ ساز، کانتر جهت آماده‌سازی غذا، میز بخار، ابزار‌های شست و شو و چاقو تیز کن صنعتی از دیگر ملزومات راه‌اندازی کترینگ خواهند بود.

تجهیزات لازم ایمنی کترینگ

در زمان گرفتن مجوز‌های لازم برای شروع کار، برای حفظ سلامتی کارکنان و همین طور مشتری‌های خود باید تلاش کنید. تجهیزات لازم برای ایجاد فضا ایمن به صورت زیر است:

  • کپسول آتشنشانی
  • جعبه لوازم اولیه
  • دستکش‌های اجاق
  • کلاه و پیش بند
  • کف پوش پلاستیکی

هزینه لازم برای تجهیزات

اگر شما در زمان خرید بخواهید تجهیزاتی قدرتمند و در سایز‌هایی بزرگ برای کترینگ خود بخرید؛ به این نکته که هزینه زیادی برای این کار باید در نظر بگیرید توجه داشته باشید. البته با خرید لوازم دست دوم تا حدی در زمان خرید می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

این نوع از تجهیزات و استفاده از آن جنبه منفی و مثبتی برای شما خواهد داشت. از نظر جنبه مثبت شما هزینه کم‌تری صرف خرید خواهید کرد. وسایلی همچون گاز و فر با یک بار استفاده، ارزش خود را از دست خواهند داد.

اگر از دید منفی به خرید تجهیزات دست دوم نگاه کنید؛ اول این که گارانتی و ضمانت نامه ندارند. در نتیجه در زمان خطا تمام خسارت وارده به آشپزخانه بر عهده شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا