آموزش

غذا‌های ملی کشور‌های مختلف چه ویژگی‌هایی دارند؟

غذا‌های ملی بیانگر فرهنگ کشور‌ها است، برخی از کشور‌ها مثل مکزیک یک سبک خاص و ویژه‌ای آشپزی برای خود دارند و در مقابل کشوری مثل هند فرهنگ آشپزی بسیار گسترده‌ای دارند که معرفی غذا‌های ملی کار سختی خواهد بود.

در این مطلب به معرفی برخی از غذا‌های ملی خواهیم پرداخت و شما می توانید برای آشنایی بیش تر با انواع غذا های ملی کشور های مختلف و به کار گیری دستور پخت آن ها در مجموعه رستورانی خود؛ از کتاب های دستور پخت زبان اصلی فایلسو استفاده نمایید.

معرفی غذا‌های ملی

کوسکوس از غذا‌های ملی تونس و الجزایر

از غذا‌های خارجی معروف شمال آفریقا، اعراب و بربر است. در دستور پخت از آرد گندم، سمولینای گندم و گاهی حبوبات استفاده و با گوشت، مرغ و سالاد سرو می‌شود. سرشار از ویتامین بوده و کالری کم‌تری نسبت به برنج و ماکارانی دارد که تقریبا ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد تا آماده شود.

بنگلادش؛ پلو و ماهی کاری

از غذا‌های ملی کشور بنگلادش و در دستور پخت، ابتدا ماهی صبور را با ادویه طعم دار و بعد در برگ موز می‌پیچند و کباب یا بخار پز می‌کنند. در زمان طعم دار کردن از فلفل، روغن و خمیر خردل و زردچوبه استفاده می‌کنند. این غذا را با برنج سرو کرده و شوری، شیرینی وتندی طعم جالبی به غذا خواهد داد.

بلژیک؛ مولس فریتس

صدف تازه را با روغن زیتون، سیر، آویشن و موسیر می‌پزند و با سیب زمینی سرخ شده سرو می‌کنند. غذای دریایی پرطرفداری که در بلژیک و در تمامی رستوران‌های کشور سرو می‌شود.

برزیل؛ فیجوآدا

از غذا‌های ملی برزیل، فیجوآدا بوده که مردم برزیل در دستور پخت آن گوشت و لوبیا سیاه استفاده می‌کنند. بیش‌تر این غذا در ریودوژانیرو سرو می‌شود و در اصل مربوط به کشور پرتغال است که در زمان استعمار برزیل، از سوی پرتغالی‌ها در این کشور رواج پیدا کرد.

گرجستان؛ خاچاپوری

از غذا‌های خارجی معروف، خاچاپوری که یک نوع پای پنیر است. این غذا در بیش‌تر مناطق گرجستان وجود دارد و حتی دستورالعمل‌های متنوعی نیز برای تهیه آن دارند. به دلیل اهمیت خاچاپوری زیاد در نزد گرجی‌ها؛ به بخشی از فرهنگ تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا