آموزش

کتاب Design Patterns راه حلی برای مشکلات نرم افزاری

Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software
Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software

Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software

 

معرفی  کتاب الگو های طراحی :

 

کتاب Design Patterns نوشته طراحان برجسته Gamma Erich  – Helm Richard – Johnson Ralph – Vlissides John Grady Booch راه حل های بی انتها و ظریف برای مشکلات رایج در طراحی نرم افزار ارائه می دهد و الگوهای پدیده های مختلف از مدیریت ایجاد اشیا تا هماهنگی جریان کنترل بین اشیا را توصیف می کند .

چهار طراح برجسته با کسب تجربه فراوان در زمینه طراحی نرم افزارهای شی گرا ، فهرستی از راه حل های ساده و مختصر برای مشکلات معمول طراحی را ارائه می دهند. این ۲۳ الگو که قبلاً فاقد سند بود ، به طراحان اجازه می دهد تا طرحهای انعطاف پذیر ، ظریف و در نهایت قابل استفاده مجدد ایجاد کنند بدون آنکه خود راه حل های طراحی را دوباره کشف کنند.

نویسندگان ابتدا توضیح می دهند که الگوها چیست و چگونه می توانند به شما در طراحی نرم افزارهای شی گرا کمک کنند. سپس به طور سیستماتیک طرح های تکراری در سیستم های شی گرا را نامگذاری ، توضیح ، ارزیابی و فهرست بندی می کنند. با الگوهای طراحی به عنوان راهنمای خود ، خواهید آموخت که چگونه این الگوهای مهم در فرایند توسعه نرم افزار جای می گیرند و چگونه می توانید از آنها برای حل مشکلات طراحی خود به نحو احسن استفاده کنید.

هر الگو شرایطی را که در آن قابل اجرا است ، هنگامی که می توان با توجه به سایر محدودیت های طراحی ، و عواقب و معایب استفاده از الگو در یک طرح بزرگتر ، به کار برد ، توصیف می کند. همه الگوها از سیستم های واقعی گردآوری شده و بر اساس نمونه های دنیای واقعی است. هر الگو همچنین شامل کدی است که نشان می دهد چگونه ممکن است در زبان های برنامه نویسی شی گرا مانند C ++ یا Smalltalk پیاده سازی شود.

 

جزئیات :

 

ناشر : Pearson Education India  

تاریخ انتشار :(January 1, 2000)

زبان :انگلیسی

تعداد صفحات :۵۴۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا