دسته‌بندی نشدهمقاله

تند خوانی : هر آنچه باید بدانید + تمامی تنیک ها و تمرین ها

 

آیا شما  آمادگی کسب مهارت های سرعت خواندن را دارید که نوازندگان برتر مانند بیل گیتس ، تیم فریس و ایلان ماسک از آن استفاده می کنند؟

ما تو این مقاله می خوایم در مورد سرعت خواندن – و مهارت ارزشمند تند خوانی صحبت کنیم.

 

اصلا منظور از تند خوانی چیست ؟

 

تندخوانی مهارتی است که به شما کمک می کند تا بتوانند در مدت زمان کمتری مطالب بیشتری را بخوانند و یاد بگیرند. یکی از مهارت های مهم و اساسی در مطالعه، تندخوانی است. در تندخوانی آن چه اهمیت دارد تصمیم و اراده لازم برای فراگیری و مهارت و تمرین کافی است.

با تندخوانی میزان مطالعه شما افزایش می یابد و با دقت بیشتری که برای خود ذخیره می کنید سطح معلومات شما و به تبع آن کارایی و اعتقاد به نفس شما نیز ارتقا می یابد و این مسئله بسیار مهیج و شادی افرین است. از آن جایی که در تندخوانی توجه نقش اساسی دارد، بنابراین تمرکز حواس شما بالا می رود در نتیجه میزان یادگیری افزایش می یابد.

تندخوانی امکان مرور مطالب را بسیار سریع و آسان می نماید و نتیجه کار، یک شناخت خیلی وسیع، ولی نه خیلی دقیق ، از محتوای کتاب با مطالب خواندنی است. تندخوانان یاد گرفته اند که چگونه از توانایی ها و هوششان به طور موثر استفاده کنند این افراد چالاک، هوشیار و ماهرند. تندخوانان ماهر، برده سرعت نیستند ولی آنان که کند می خوانند برده آهسته خواندن هستند.

 

Speed reading
Speed reading

 

حال چه کارهایی برای دست یابی به این مهارت انجام دهیم ؟

 

شما می توانید برای دست یابی به این مهارت تمرین هایی رو طی مدت زمان مشخصی مثلا ۵ ماه به طور مکرر انجام بدین تا

در این مهارت استعداد کسب کنید .

 

تمرین ها شامل :

 

۱ – استفاده از ابزار کمکی برای کنترل حرکت چشمان

۲ –  حذف تلفظ و لب خوانی

۳ -عبارت خوانی بجای کلمه خوانی

۴ – افزایش وسعت دید و تقویت حرکات چشم

۵ – افزایش میزان یادداری مطالب و خلاصه نویسی

با انجام این تمرینات به طور مکرر طی مدت زمان مشخصی علاوه بر پیشرفت در سرعت مطالعه به درک و یادآوری مطالب به شما کمک خواهد کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا