کتابمنابع لاتین

تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین 2018

کشور اوکراین یکی از کشورهای اروپایی است که هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در دانشگاه های آن درخواست پذیرش می دهند . دراین میان ، از ایران نیز سالانه افراد زیادی برای ادامه دادن تحصیلات آکادمیک خود ، به این کشور می روند . “آب و هوای مناسب” ، “هزینه زندگی بسیار پایین” ، “امکان جذب سریع در بازار کار کشور اوکراین” دانشجویان زیادی را علاقمند به تحصیل در این کشور کرده است . تحصیل در دانشگاه های اوکراین به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار پایینتر است بطوریکه هزینه تحصیل در اوکراین 2017 سالانه مبلغی حدود 1000 یورو و هزینه تحصیل در اوکراین 2018 سالانه حدود 1500 یورو بود که عددی بسیار پایین است . ویزای تحصیلی اوکراین نیز به راحتی اعطا می شود و همین عامل نیز شرایط تحصیل در اوکراین 2018 را بهبود بخشید .

تحصیل در اوکراین 2019

در ابتدای سال 2019 میلادی ، با افزایش همکاری وزارت علوم دو کشور ایران و اوکراین ، مدرک بسیاری از دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری کشورمان قرار گرفت و این عامل ، تقاضا برای تحصیل در اوکراین را دوچندان کرد . اکنون کشور اوکراین یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای آن دسته از دانشجویان ایرانی است ، که می خواهند تحصیلات خود را در خارج از ایران ادامه دهند .

تحصیل در مقطع متوسطه در کشور اوکراین

تحصیل در دبیرستان های اوکراین به راحتی امکان پذیر است و فرد پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی ، می تواند مدرک مقطع تحصیلی پیشین خود به همراه معدل و ریزنمرات را برای یکی از دبیرستان های کشور اوکراین ارسال کند و در صورت تایید پذیرش ، برای تحصیل در مقطع متوسطه در این کشور اقدام کند .

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور اوکراین

دانشگاه های کشور اوکراین برای مقطع لیسانس دارای تنوع بسیار زیادی برای انتخاب رشته هستند و به جرئت می توان گفت در دانشگاه های این کشور برای مقطع لیسانس تمامی رشته ها ارائه می شوند که همین عامل دانشجویان بین المللی زیادی را برای تحصیل در اوکراین علاقمند می کند . گرفتن مدرک لیسانس در کشور اوکراین 4 سال طول می کشد و بیشتر رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور به دو زبان روسی و اوکراینی تدریس می شود . دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور اوکراین می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و به ازای هر ساعت کار از 7 تا 9 دلار دریافت کنند .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور اوکراین

اخذ مدرک فوق لیسانس در دانشگاه های کشور اوکراین 2 سال به طول می انجامد . در این مقطع ، علاوه بر دو زبان روسی و اوکراینی ، زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجو پس از ارائه مدرک آیلتس یا تافل با حدنصاب نمره مورد نظر دانشگاه مقصد ، می تواند زبان انگلیسی را برای تحصیل در مقطغ فوق لیسانس انتخاب کند . فردی که مقطع فوق لیسانس خود را در یکی از دانشگاه های کشور اوکراین گذرانده باشد ، برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور شانس بالاتری دارد . همچنین از آنجا که دانشگاه های اوکراین در سطح جهان نیز اعتبار بالایی دارند ، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در این کشور ، شانس دانشجو برای پذیرش در مقطع دکتری در دیگر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا افزایش می یابد . دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین نیز می توانند در هفته تا 20 ساعت کار کنند و برای این میزان کار ، 8 تا 10 یورو به ازای هرساعت کار دریافت کنند .

تحصیل در مقطع دکتری در کشور اوکراین

همانند سایر کشورها ، در کشور اوکراین نیز تحصیل در مقطع دکتری جایگاه ویژه ای دارد . کسب مدرک دکتری از دانشگاه های کشور اوکراین از 3 تا 4 سال زمان میبرد . در این کشور دانشجویان مقطع دکتری امتیازات و مزایای بالا و قابل توجهی دارند . دانشجویان مقطع دکتری در این کشور می توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند و به ازای هر ساعت مبلغی حدود 10 الی 15 حقوق بگیرند . اما معمولا نیازی به این کار ندارند زیرا دولت اوکراین به دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور تا 2هزار دلار در ماه حقوق می دهد که با توجه به هزینه پایین زندگی در اوکراین ، مبلغی بسیار بالاست . همین عوامل و امتیازات ، معایب تحصیل در اوکراین را به حداقل رسانده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا