رمانعاشقانهماجراجویی

دانلود رمان عاشقانه The Handmaid’s Tale زبان اصلی

The Handmaid's Tale
The Handmaid’s Tale

 


The Handmaid’s Tale


 

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه :

 

کتاب سرگذشت ندیمه شاهکار مارگارت النور اتوود نگاهی کوتاه به برهه ای از تاریخ می اندازد تاریخی که در آن زنان جامعه هدف حاکمان بودند و ستم های زیادی را بر آن ها روا داشته اند . این اثر در تلاش است که صدای زنان در بند طلم و استبداد را به گوش شما برساند.

رمان سرگذشت ندیمه The Handmaid’s Tale در سال ۱۹۸۵ با وجود انتقاد های زیاد به چاپ رسید و در همان سال جایزه بهترین داستان انگلیسی زبان را به خود اختصاص داد . این کتاب در ژانر علمی -تخیلی قرار می گیرد هر چند مارگارت آرتور سی کلارک که مخصوص کتاب های علمی – تخیلی است شده با این عقیده موافق نیست.

این کتاب که به یک ناکجا آباد فمینیسمی زبانزد شده رمانش ضد آرمان شهری است که به شرح یک جامعه دیکتاتور می پردازد و درباره آتیه انسان و مفهوم  انسانیت اخطار می دهد. داستان در شهر کمبریج ایالت ماساچوست رخ می دهد . پس از ترور رئیسجمهور انقلابی اتفاق می افتد که باعث ایجاد تغییرات بزرگی در این ایالت می شود. مسیحیان سر دسته این انقلاب هستند که بعد دولتی به اسم (گیلاد) تشکیل می دهند.

 

دانلود کتاب سرگذشت ندیمه

 

در کتاب حاضر قصه توسط یکی از همین ندیمه ها به اسم (جون) نقل می شود . شخصیت اصلی کتاب پس از ایجاد حکومت (گیلیاد ) به محل زندگی یکی از دولتمردان فرستاده می شود و به او عنوان (آف فرد)می دهند به این علت که نام فرمانده اش (فرد)است. در پی انجام کارهای خانه و خرید های روزانه (آفرد)با ندیمه ی دیگری صحبت می کند و با گروهی زیرزمینی که برای کودتا علیه حکومت تلاش می کنند آشنا می شود .همین آشنایی کورسوی امیدی در دل او روشن می کند.

مخاطب از (آفرد) قهرمان کتاب چیزی که از او می داند این است که سابقا با یک مرد مطلقه ازدواج کرده بود اما ازدواجش به وسیله دولت لغو شده است. به همین علت فرزند وی از او گرفته و به خانواده ای دیگر بخشیده شده و خود وی نیز دستگیر می شود. جریان زندگی آ،رد پس از ورود به حکومت (گیلیاد) دست خوش تغییرات بسیاری می شود و…

 

 

جزئیات :

 

ناشر:Knopf Doubleday  

تاریخ انتشار:(March 16, 1998)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات : ۳۱۱

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا