کتابمنابع لاتین

کتاب های متالوژِی و مهندسی مواد

در ادامه معرفی کتاب های دانشگاهی ، در این مقاله به معرفی کتاب های رشته مهندسی مواد رسیده ایم . شما برای دانلود پی دی اف کتابهای رشته متالوژی می توانید از سایت ما استفاده کنید . مجموعه “فایلسو” کتاب موردنظر شما را به هر دو صورت کتاب الکترونیک و نسخه چاپی بدست شما می رساند .

1.کتاب “Metallurgy Fundamentals” نوشته “Daniel A. Brandt” و “J.C. Warner”

کتاب”Metallurgy Fundamentals” به دانش آموزان و دانشجویان رشته متالوژی و مهندسی مواد در مورد ویژگی‌های اصلی، خصوصیات ، و تولید خانواده‌های فلزی اصلی آموزش می‌دهد . زبان روشن ، اختصار و پرهیز از توضیحات اضافی و تصاویر متعدد این کتاب را به یک منبع خوب برای دوره مقدماتی رشته متالوژی تبدیل کرده است . بیش از ۴۵۰ جدول ، نمودار و عکس در این کتاب ، هر دو جنبه‌های تئوری و عملی متالوژی را نشان می‌دهد . این کتاب یکی از بهترین کتاب های مهندسی مواد و متالورژی می باشد . دانلود کتاب شناخت فلزات رشته متالورژی براساس این کتاب نوشته شده است .

2.کتاب “Welding Metallurgy” نوشته “Sindo Kou”

ویژگی های این کتاب برجسته :

  1. به روز شده است تا پیشرفت های جدید فن آوری در جوشکاری را شرح دهد .
  2. برای توضیح پدیده های متالورژی از تصاویر و نمودارها استفاده می کند .
  3. دارای ویژگی های تمرین و مثال است .

این ویژگی ها باعث شده است که بیشتر دروس رشته متالورژی هنرستان از این کتاب استفاده کنند مانند کتاب خواص فیزیکی اونر

3.کتاب “Metallurgy” نوشته “B.J.Moniz”

کتاب “Metallurgy” نوشته “B.J.Moniz” یک کتاب درسی جامع در مورد خواص مواد و رفتار فلزات خالص و آلیاژهای فلزی مشترک است . این کتاب درسی، جنبه‌های مختلف استخراجی ، مکانیکی و فیزیکی متالورژی و مهندسی مواد ، از جمله تئوری و عمل شناسایی فلز ، انتخاب، پردازش ، تهویه و آزمایش را پوشش می‌دهد . این کتاب شرح و تفسیر اصول متالورژیکالشامل استفاده از فرمول‌ها و مثال‌های عملی است کتاب های دهم متالورژی یا کتاب های رشته متالورژی دهم از این کتاب بهره های زیادی برده اند .

4.کتاب “Metallurgy for the Non-Metallurgist” از موسسه “ASM International”

ویرایش دوم کتاب “Metallurgy for the Non-Metallurgist” که توسط سازمان انتشارات “ASM International” نگاشته شده است ، به طور کامل اصلاح شده است و ایرادات نسخه اول را برطرف کرده است . این کتاب درک کاملی از اصول اساسی و شیوه های فعلی متالورژی را ارائه می دهد . ویرایش جدید این کتاب برای هر کسی است که از تولید ، خرید یا آزمایش محصولات فلزی استفاده می‌کند. این کتاب از دانلود کتاب تاریخچه متالورژی نیز استفاده کرده است تا مطالبی جذاب تر و البته مفیدتر بدست شما برساند .

5.کتاب “Material Science and Metallurgy” نوشته “U.C.Jindal”

کتاب “Material Science and Metallurgy” نوشته “U.C.Jindal” در یک زبان کاربر پسند نوشته شده است و نمودارهای به کار رفته درآن یک دیدگاه مفهوم و واضح را ارائه می دهند . مسائل حل شده ، سوالات انتخابی چندگانه و بررسی سوالات نیز بخشی جدایی‌ناپذیر از این کتاب هستند که کتاب “Material Science and Metallurgy” را به یکی از بهترین کتاب های متالورژی تبدیل کرده اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا