کتابمقالهمنابع لاتین

فناوری های حفاری و بهره برداری از انرژی زمین گرمایی

گرمایش جهانی ناشی از انتشار بیش از حد دی اکسید کربن تولید شده از مصرف سوخت های فسیلی به طور فزاینده ای در حال افزایش است. توسعه و استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر یک اقدام مهم برای کمک به کاهش دی اکسید کربن است. منبع زمین گرمایی به دلیل مزایای فراوان، ذخایر انبوه، بهره برداری بدون محدودیت از نظر آب و هوا و فصل، یک انرژی پاک و تجدیدپذیر مهم است.

خطر انتشار بیش از حد کربن

انتشار کربن فراوان ناشی از مصرف سوخت های فسیلی منجر به گرم شدن کره زمین و آسیب های جدی زیست محیطی شده است. گرم شدن زمین آسیب های زیادی به حیات انسان، حیوانات و گیاهان وارد می کند و باعث تغییرات اقلیمی بسیار مخرب برای اقیانوس ها، دریاها و آب و هوا می شود. از این رو باید تمامی کشور ها به دنبال راه کارهایی برای کاهش گرمایش زمین باشند.

210.webp

انرژی زمین گرمایی

Geothermal energy بخش مهمی از منابع انرژی تجدیدپذیر امیدوارکننده و پاک است که می تواند برای گرمایش فضا و تولید برق مورد استفاده قرار گیرد. گرمای ذخیره شده در زمین در عمق ۵ کیلومتری حدود ۱۴۰ × ۱۰۶ EJ است، اگر تنها ۱% از انرژی زمین گرمایی استخراج شود، آن گاه تقریبا ۲۰۰۰ سال انرژی برای کل جهان کافی است. انرژی زمین گرمایی به دلیل ذخایر غنی و عدم محدودیت از نظر آب و هوا و تابش خورشید، توجه  جهان را به خود جلب کرده است.

241.webp

استخراج گرما از مخزن زمین

استخراج گرما از مخزن زمین با دمای بالا نیاز به حفاری چاه، تکمیل و شکستگی دارد. با این حال، به دلیل برخی شرایط خاص در توسعه انرژی زمین گرمایی، مانند دمای بالا، فرسایش، نشت، و سنگ‌های سخت، فناوری‌های سنتی حفاری و تکمیل چاه‌های نفتی به خوبی در صنعت زمین گرمایی قابل اجرا نیستند. برای اطلاع از آخرین فن‌آوری‌های حفاری و تکمیل انرژی زمین‌گرمایی و همچنین چندین روش شکستگی مانند حفاری فوم، حفاری چکش هوایی و سایر فناوری هایی پیشرفته دیگر می توانید کتاب و مقالات منتشر شده در این زمینه(انرژی زمین گرمایی) را به زبان اصلی از سایت فایلسو تهیه نمایید. همچنین آخرین منابع علمی از دستاوردهای دانشمندان و متخصین در رابطه با توسعه ماشین آلات و تکنولوژی های وابسته به بهره برداری را می توانید در سایت فایلسو درخواست دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا