استاندارد

گواهینامه‌های ایزو در صنعت نفت و گاز

گواهینامه‌های ایزو که برای فعالیت شرکت‌های پتروشیمی، کسب آن‌ها لازم است؛ شامل موارد متعددی می‌باشد که در این مطلب به معرفی چند نمونه از مهم‌ترین گواهینامه‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز خواهیم پرداخت.

به این نکته توجه کنید که علاوه بر کسب گواهینامه‌های ایزو شرکت‌های مرتبط با صنایع نفت و گاز می‌توانند برای دریافت گواهینامه‌های دیگری هم تلاش کنند که هر کدام از این گواهینامه‌ها به موارد مختلفی خواهند پرداخت.

تخصصی‌ترین گواهینامه ISO TS  ۲۹۰۰۱

گواهینامه‌های ایزو مرتبط با صنعت پتروشیمی دارای انواع مختلفی می‌باشند، اما در بین آن‌ها گواهینامه ISO TS  ۲۹۰۰۱ را می‌توان تخصصی‌ترین و مرتبط‌‌ترین گواهینامه مخصوص به شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی دانست. این گواهینامه مخصوص مدیریت کیفیت در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز می‌باشد.

برای سفارش تخصصی‌ترین گواهینامه‌های ایزو صنایع نفت و گاز نیز با مراجعه به دسته بندی‌ها یا درخواست منبع از فایلسو می‌توانید اقدام کنید.

گواهینامه‌های ایزو ۹۰۰۱

در رشته‌های مختلف صنعتی، گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ به عنوان یک استاندارد مادر شناخته می‌شود. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ مربوط به مدیریت کیفیت می‌باشد. شرکت‌هایی که در صنعت نفت و گاز فعال هستند نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر، ملزم به دریافت مدرک ایزو ۹۰۰۱ هستند.

کاربرد گواهینامه‌های ایزو 9001 در صنعت نفت و گاز

الزاماتی که گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای یک شرکت تعیین خواهد کرد، تنها به محصول آن شرکت مربوط نشده و کل سیستم را مورد توجه قرار می‌دهد. برای یک شرکت پتروشیمی، استفاده از اعتبار گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بسیار ضروری می‌باشد.

گواهینامه مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱

در مورد صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، بحث محیط زیست دارای اهمیت زیادی می‌باشد. یکی از گواهینامه‌های ایزو که به بحث آلایندگی و محیط زیست می‌پردازد؛ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ می‌باشد. شرکت‌های پتروشیمی لازم است که مدرک ایزو ۱۴۰۰۱ را دریافت کرده تا از نظر زیست محیطی برای ادامه فعالیت‌شان با مشکلی مواجه نشوند.

گواهینامه سلامت، ایمنی و محیط زیست

گواهینامه HSE که به موضاعات سلامت ایمنی و محیط زیست می‌پردازد، یکی از گواهینامه‌های ایزو است که شرکت‌های فعال در زمینه پتروشیمی باید آن را دریافت کنند. اهمیت این گواهینامه به شکلی است که شرکت‌های حضور یافته در مناقصات مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی برای ادامه فعالیت باید این گواهینامه را داشته باشند.

گواهینامه‌های ایزو ۴۵۰۰۱

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ به بحث مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای می‌پردازد. با توجه به خطراتی که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد، الزاماتی که گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ برای یک شرکت پتروشیمی و نفت و گاز تعیین می‌کند دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد.

زمانی که یک شرکت برای دریافت سری گواهینامه‌های IMS اقدام می‌کند، گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ را نیز دریافت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا