استانداردگزارش

بهترین روش ها برای تعیین فلزات در تهیه غذای کودک

غذا سوخت زندگی است و برای حفظ تعادل بدن، نیازمند توجه دقیق به کیفیت و کمیت انتخاب های غذایی است. همانطور که وجود برخی عناصر و املاح معدنی برای بدن بسیار مفید است، برخی از عناصر و ناخالصی ها برای بدن بسیار مضر است و اگر این ناخالصی ها وارد بدن نوزادان و کودکان شود آسیب های جبران ناپذیری به بدن آن ها خواهد زد. از این رو بهترین روش ها برای تعیین فلزات در غذای کودک بسیار حایز اهمیت است.

ناخالصی در غذای کودکی چیست

برخی از عناصر مانند آرسنیک، کادمیوم، سرب و جیوه هستند که نباید آنها را بخوریم. همه این عناصر و فلزات ممکن است از طریق آلودگی های محیطی وارد مواد غذایی شوند و بدتر از آن اگر از این مواد غذایی برای تغذیه نوزادان و کودکان استفاده شود بسیار خطرناک است.
Buy-books-from-Google-Books-4.webp

قوانین ایمنی غذای کودک

کنگره ایالات متحده آمریکادر سال ۲۰۲۱ قانون ایمنی غذای کودک را تعریف کرد،در این قانون مواد غذایی که برای فروش به کودکان تا ۳۶ ماهگی در نظر گرفته شده است، از جمله شیر خشک و مکمل های غذایی دستوراتی را اعمال کرده است. بر اساس این پیشینه، گام های بعدی شامل افزایش اطلاعات در مورد ترکیب مواد غذایی و البته تعیین غلظت  آلاینده های عنصری است. طبق قانون ایالات متحده، باید بتوان غلظت As، Cd، Hg و Pb را در سطوح ۲ تا ۱۵ میکروگرم بر کیلوگرم اندازه گیری کرد.

بهترین روش ها برای تعیین فلزات در تهیه غذای کودک

شیمیدانان استراتژی های قدرتمندی برای تعیین عناصر کمیاب پیدا کرده اند که این روش‌ها به ابزار های مدرن مانند طیف‌سنج جرمی پلاسمای جفت شده القایی، برای برآوردن این نیازهای تحلیلی مهم و ضروری است. با این حال، با وجود داشتن ابزار دقیق در دسترس، باید فرهنگ تحلیلگر را در مورد کار با غلظت های ردیابی تقویت کرد و جامعه را در مورد آلودگی منابع در روش های تحلیلی معمولی آموزش داد.

کتاب بهترین روش ها در تهیه نمونه غذای کودک برای تعیین فلزات

کتاب BEST PRACTICES IN SAMPLE PREPARATION OF BABY FOOD FOR TRACE METAL DETERMINATION (بهترین روش ها در تهیه نمونه غذای کودک برای تعیین فلزات)، خلوص معرف ها و همچنین نحوه خالص سازی آسان آنها، آلودگی و تمیز کردن مواد آزمایشگاهی، روش های آماده سازی نمونه که شامل هضم مقادیر بالایی از نمونه ها با استفاده از حجم کم اسید نیتریک خالص شده است، رویه های تحلیلی با تعداد مراحل متوالی کمتر، تمام این نکات و بسیاری دیگر در این کتاب برجسته خواهد شد و نشان خواهد داد که چگونه رویه‌های بهینه‌سازی شده را می‌توان با موفقیت توسعه داد و برای برآورده کردن خواسته‌های یک “طرح نزدیک به صفر” به کار برد.
Buy-books-in-the-original-language-6.webp

خرید اینترنتی کتاب

برای خرید کتاب بهترین روش ها در تهیه نمونه غذای کودک برای تعیین فلزات (BEST PRACTICES IN SAMPLE PREPARATION OF BABY FOOD FOR TRACE METAL DETERMINATION) به زبان اصلی می توانید به سایت فایلسو مراجعه کنید واین کتاب را تهیه نمایید. تمام مشخصات کتاب در سایت آمارون موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا