استانداردگزارش

مسئولیت اجتماعی و گزارش پایداری در عملکرد شرکت

در سال های اخیر موضوعات پایداری، مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و گزارش های غیرمالی و روابط آنها با عملکرد شرکت بسیار مورد توجه بوده است. گرچه شرکت‌های بزرگ با این اصطلاحات آشنا هستند اما در بیشتر شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، مطالعاتی که صریحاً به این اصلاحات می‌پردازند محدود است.

گزارش پایداری چیست

عنوان پایداری یعنی توانایی ایجاد و حفظ تعادل بین نیازهای انسان و کسب‌وکار، بهبود سبک زندگی و احساس رفاه و حفظ منابع طبیعی و اکوسیستم‌ها است. گزارش پایداری و یا مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) یک رویکرد مدیریت شرکتی است که ارزش‌های CSR را در کسب‌وکار به کار می‌گیرد تا رفاه اجتماعی را در داخل شرکت و خارج از آن ارتقا دهد و منابع شرکت و حفظ طبیعت حمایت می‌کند.

308.webp

مسئولیت اجتماعی و گزارش پایداری در عملکرد شرکت

پایداری، مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و گزارشگری غیرمالی موضوعات مورد بحث در اروپا و سراسر جهان هستند. گزارش دهی غیرمالی فرآیندی است برای جمع‌آوری و افشای داده‌ها در مورد جنبه‌های غیر مالی عملکرد یک شرکت، از جمله مسائل زیست‌محیطی، اجتماعی، کارکنان و اخلاقی، و تعریف اندازه‌گیری‌ها، شاخص‌ها و اهداف پایداری بر اساس استراتژی شرکت است. بنابراین، اصطلاحات گزارش‌دهی غیرمالی و گزارش پایداری اکنون می‌توانند در کنار هم وجود داشته باشند و به یک مفهوم اشاره می‌کنند.

تاثیر Sustainability Report در شرکت های اروپایی

کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۴ دستورالعمل گزارشگری غیر مالی (NFRD) منتشر کرد و در ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ استاندارد های  جدیدی (ESRS) به منظور اصلاح دستورالعمل قبلی اضافه کرد. این استانداردها توسط گروه مشاوره گزارشگری مالی اروپا (EFRAG)  تعیین می شود و اجرای آن از سال ۲۰۲۴ در اروپا اجباری خواهد بود. همگی این استاندارد ها و دستورالعمل ها در مجلات رسمی اروپا منتشر شده است که برای خرید و دانلود این مجلات می توانید به سایت فایلسو مراجعه نمایید و در خواست خود را ثبت کنید.
10.webp

مقاله گزارش پایداری

فایلسو در زمینه دانلود مقالات Sustainability Report و یا گزارشگری غیر مالی در شرکت ها،  منتشر شده در معتبرترین مجلات جهان به زبان اصلی شما را کمک و همراهی خواهد کرد. فایلسو معتبرترین سایت خرید کتاب و منابع خارجی به زبان اصلی در ایران است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا